Pakketjesirritaties

Bizar he? Ze hebben rond deze dagen wel 200 pakketjes of meer in de bus :grimacing:

Ja, echt heel veel :exploding_head: Maar ik heb ā€˜m binnen, zelfs nog eerder dan aangegeven!

1 like

:joy: Vandaag op mijn werk werd er een printer van de buren afgegeven. Op zich niet heel grappig, maar wel omdat DHL het dus bij de concurrent (PostNL) af gaf.

2 likes

DPD had hier laatste 3,5 uur nodig voor 22 pakketjes in 1 dorp.

Zielig is dat hĆØ, echt omdat zoveel mensen niet thuis zijn en ze overal moeten aanbellen. Die mensen worden zo uitgeknepen.

2 likes

Bizar hĆØ. Hier valt zo veel CO2 winst uit te halen. Die Postnl busjes komen hier dagelijks de straat in rijden.

1 like

Ja zie ze ook vaker rijden. En alle bezorgers, dpd, ups, postnl, dhl ed elke daar paar busjes van zelfde bezorgers.

De PostNL meneer komt in de straat van mijn ouders 1x per dag langs en dropt alle spullen bij mijn moeder neer. Mam en PostNL mannetje zijn beste vriendjes op het moment. En mocht het een keer zo zijn dat mijn moeder niet opendoet en het pakketje is voor ons, dan komt hij later die dag nogmaals langs. Beetje geven en nemen.

3 likes

Mijn H&M bestelling is op een heel ander DHL punt afgeleverd dan ik had aangegeven :woozy_face: ik had juist voor zo’n servicestation met allemaal van die kluisjes gekozen, waar je een code voor krijgt want daar kun je altijd terecht. Nu moet ik een stuk verder fietsen en ook nog hopen dat ik tijdens openingstijden terecht kan :expressionless:

1 like

Ik zou gewoon willen dat ze ergens in de buurt van de Appie gewoon verschillende maten kluizen zouden hebben waar ze het achterlaten en je het later kan ophalen en daar dan wel duidelijke camera’s in de buurt zodat bij problemen gewoon de boel kan worden aangepakt. En iets met die kluisjes deden ze wel ergers maar hier niet. Zou dat toch veel fijner vinden dan mij bezwaard voelen als iets bij mijn buren wordt afgeleverd of de man van het ā€˜postkantoortje’ gaat zeiken dat niemand iets bij hem koopt en alleen maar pakjes ophalen. Maar meneer ik doe niet aan roken en lees geen lectuur en ik hoef ook geen ā€˜live, laugh love’ bordje voor een de muur. Postzegels is voor mij ook een gepasseerd station en ik hoef ook geen dozen bij je te kopen van karton. :face_with_raised_eyebrow:

Eens, ik voel me zo ongemakkelijk als ik weer bij de buren iets op moet halen. En andersom ook als er iets bij ons afgeleverd is voel ik me bezwaard als ik daarna de deur uit ga omdat de buren hun pakketje dan niet bij mij op kunnen halen. Zon kluis systeem zou prima werken voor mij.
Ik kies ook regelmatig om pakketjes bij de ah zelf op te halen. Maar dat kan niet altijd gekozen worden

1 like

Een paar weken geleden kwam ik thuis en lag er een briefje in de brievenbus dat mijn pakketje bij een PostNL punt was afgeleverd omdat ik niet thuis was. Dat is aan de andere kant van het centrum (en tussen mijn huis en dat afhaalpunt zijn nog wel 20 die dichterbij zijn, maar okĆ©) en die gaan om zes uur dicht dus ik kon er niet meer naartoe en had het briefje in mijn tas gedaan om de volgende dag na het werk direct naar het afhaalpunt te gaan. Belt er 's avonds opeens iemand aan die mijn pakketje heeft! Was een buurman die tijdens het uitlaten van zijn hond zag dat de PostNL medewerker mijn pakketje gewoon op de stoep (niet eens tegen de voordeur) had gezet en was weggereden. En ik woon aan een vrij drukke straat dus iedereen had er met mijn €200+ vooraf betaalde kleding vandoor kunnen gaan! Toen de buurman (die twee straten verderop woont) terug kwam met zijn hond stond het pakketje er nog dus hij had aangebeld, maar ik was niet thuis dus voor de zekerheid heeft hij het pakketje meegenomen. Gelukkig was hij zo eerlijk om het af te leveren.

Dus ik heb PostNL via social media en hun eigen website benaderd met een foto van zowel het pakket als het niet thuis briefje en een klacht ingediend. Ze zeiden dat ze het zouden doorgeven aan de leidinggevende van de bezorger en dat hij niet meer mijn route zou krijgen, maar het niet alsof ik dat kan nagaan…

Overigens kunnen zij de status van afgeleverd/opgehaald niet aanpassen zonder het pakketje dus als ik niet zo eerlijk was geweest om de webshop te mailen ter informatie dat het pakketje wel was afgeleverd, had ik gewoon kunnen beweren dat het nooit was aangekomen en mijn geld terug kunnen vragen…

Als ik specifiek de optie heb om te kiezen dat ik wil dat mijn pakketje op 3 december wordt geleverd, waarom komt het dan alsnog de 2e? :sob:

Pakket van bol.com vanochtend opgehaald door post nl, krijg ik rond 12 uur een mail dat mn retour geannuleerd is. Bij Bol staat het pakket ook als geannuleerd. Dus nu ben ik gestresst want straks heeft die man mn pakket gejat en ben ik 340 euro kwijt.
Uiteraard al gebeld naar PostNL en die gaan ā€˜een onderzoek starten’. Uh bel die bezorger gewoon en regel dat dat pakket goed wordt ingescand? Zal uiteindelijk ook wel zijn wat ze doen hoor maar heb gewoon even beetje paniek.
Bol is gelukkig wel heel chill en biedt nu al goede service zonder dat ze hier überhaupt iets aan kunnen doen. Dus door hun ben ik weer een beetje gerust gesteld dat ik in ieder geval mn geld niet kwijt ben.

Zeiden ze gelukkig ook bij bol.com al, dat het sowieso goed zou komen dus toen voelde ik me al gerustgesteld en kreeg later vanmiddag ook nog een bericht van postnl dat ze hem nu ook als ingescand hebben staan dus was weer eens iets te vroeg met hartverzakkingen hebben.
Was echt even bang, dacht echt… Shit, daar gaat gewoon 340 euro, maar het ziet er nu naar uit dat het helemaal goed komt gelukkig :smiley: Bedankt voor je geruststelling!

Ik heb echt precies hetzelfde, maar dan niet per se met H&M maar we altijd met DHL. Heel irritant omdat ik er een ander punt dichter bij mijn huis heb die ook langer open is dan waar mijn pakketten telkens gebracht worden. Ik vermoed dat die kluisjes vol zijn, maar breng hem dan bij dat punt zodat ik niet zover hoef te lopen😭

Pakket kan tussen 09.00-18.00 komen.
Mooie tijd indicatie DHL…

Mijn pakje zou tussen 14.15 en 16.15 komen. Het is er nog niet. :cry:

1 like

Dit had ik laatst ook, ik deel je ergernis echt 1000%. Hele dag thuis geweest. Blijkt t door de brievenbus te passen. Uiteraard kwam ie pas langs om 18:15.

1 like

Ik haat DHL echt intens! Ik maak een afspraak om pakket thuis op te halen tussen 17.30-21.30 uir. Ik ben vanaf 17.00 uir thuis… ja hoor nu een briefje we hebben je gemist, we komen morgen tussen 09.00-18.00 uur. Ten eerste moet je niet om 16.47 voor de deur gaan staan als je om 17.30 uir een afspraak hebt en daarnaast ben ik morgen overdag ook niet thuis!