Pakketjesirritaties

Ik neem vaak pakketjes aan van de buren maar zij halen ze echt veel later pas op, vaak een aantal dagen later. Ze hebben een brievenbus aan de voorkant van de tuin en die legen ze niet elke dag dus ze zien de briefjes dan niet. En ik heb ook geen zin om iedere keer door de kou te gaan om hun pakketjes af te leveren. Doen jullie dat wel of laten jullie het gewoon in de gang liggen tot ze worden opgehaald?

Ik laat ze altijd liggen tot ze opgehaald worden. Er lag nu 1,5 maand (!) een pakketje (waar ik hier al over wilde komen klagen haha), maar die is toevallig vanavond opgehaald, maar meestal is dat wel sneller hoor!

Heftig! Zei jij nog iets of de ontvanger over dat het zo lang heeft geduurd?

Ik zou het ook niet voltooien maar zou het wel ook irritant vinden van jou eigenlijk en ik zou er ook iets van gezegd hebben. Zij doet de moeite om het snel te versturen en dan is het lullig als jij het twee dagen later pas gaat ophalen.

Nou die ene dag maakt toch ook niet uit. Als het nu meerdere dagen waren dan begrijp ik best dat een verkoper een berichtje stuurt, maar na 1 dag vind ik wel een beetje overdreven. En dan is 1 dag nog ruim genomen want het pakketje is dinsdag net voor sluitingstijd afgeleverd bij het afhaalpunt en gisteren/woensdag morgen begon ze al berichtjes te sturen. Je hebt max. een week om het op te halen. Ik weet toch ook niet wanneer iemand het gaat verzenden? Er was ook helemaal geen communicatie (tot die berichtjes van woensdag) dus ze heeft ook niet gezegd dat ze het op de post ging doen ofzo. Normaal gesproken haal ik pakketjes direct op zodra het kan en dat is meestal wel binnen 2 en als het kan zelfs de dag zelf nog, maar ik kan toch geen vrij nemen om een pakketje op te halen? Ze zien me aan komen joh.

4 likes

Ik had op cyber monday besteld. Deel 1 is gister afgeleverd door DPD. De t&t stond nog op “sorteercentrum” dus deze is niet up to date blijkbaar… Deel 2 is onderweg met DHL en deel 3 wordt nageleverd, want dit was niet meer op voorraad.

Heb je ook helemaal geen statusupdates gehad van lookfantastic over je bestelling dan?

Nee, niks bijzonders eigenlijk. Het was een pakketje van Nespresso, dus waarschijnlijk was haar koffie nu pas op of zo haha

Mijn familie heeft me willen verrassen met een pakketje, maar dat pakketje is kwijtgeraakt en de track en trace doet het helaas niet. Het komt uit het buitenland, dus ergens lag dat al in de lijn der verwachtingen, maar ik zou het wel balen vinden voor mijn familie als het echt kwijt kwijt is en niet over een paar dagen aankomt.

Een ander pakketje is namelijk een paar dagen geleden ook kwijtgeraakt, zou afgeleverd zijn bij een winkel waar vaker pakketjes worden afgegeven als ik niet thuis ben (we zijn buren) maar die hebben niets binnen gekregen. Het verzendende bedrijf heeft aangegeven dat zij een bericht hebben dat het bij x winkel is afgeleverd en dat ik een briefje van de postnl had moeten ontvangen, maar dat heb ik nooit gekregen. Ik moet straks maar nog maar eens gaan vragen of ze echt niets hebben, maar toch ook wel gek als het er echt niet is. Dit was ook weer een verrassing en de verzender baalt er wel een beetje van.

Jawel, een paar keer dat het vertraagd is en deze week verzonden wordt. Maar nog niks gehoord.

Ik heb maandag kleding besteld dat binnen 2-4 werkdagen bezorgd zou moeten worden. Het is voor zaterdag, dus ik blij, zou op tijd moeten zijn. Kreeg na de bestelling pas bericht dat het uit Denemarken zou komen. Nu was de verwachte leveringsdatum van UPS gisteren, maar staat de tracking nog steeds op ‘‘Label created’’. Ik bellen, Nederlands bandje, krijg daarna een Engelse klantenservice aan de lijn. Direct in de stress (alsof ik geen Engels kan, slaat nergens op, maar als ik plotseling moet schakelen…). Zegt ze: ja de tracking werkt soms niet, het is wel verzonden, maar geen idee waar het nu is. :cry: Ondertussen staat UPS nog steeds op ‘‘wordt bezorgd op woensdag 11-12 voor einde dag’’.

Hier zou het verzendende bedrijf ook wel wat meer achteraan mogen gaan hoor! Door bij Postnl te informeren wat er aan de hand is, of contact op te nemen met winkel waar het zou moeten zijn.

Haha, hoop dat dit bij mij ook het geval is. Ik heb al weken geleden twee pakketjes in Amerika besteld maar de tracking is bij beide op 4 december gestopt en er verandert gewoon niks meer. De ene blijft maar steken op “scanned into sack/container” en de ander is “processed” bij het verzendbedrijf en dat was het dan… hoop echt dat ze de komende week in mijn brievenbus liggen want het zijn kerstcadeautjes. Had al expres super vroeg besteld en dan gebeurd dit :roll_eyes: zelfs Ali is nog sneller

Nog steeeeeds mn pakket van Nakd nog niet binnen… Op 29 november gekocht, wel een mail gehad dat het geshipped is maar de track&trace code van DHL heeft het nooit gedaan dus heb geen idee waar het is en blijft. En de klantenservice is sloom.

Ik heb uiteindelijk beide pakketjes ontvangen! Diegene die verloren was, bleek helemaal stuk te zijn gegaan maar niet gecommuniceerd, en ik heb een vervangend pakket gekregen.

Ah dat is fijn! Netjes opgelost

Ik heb een kerstcadeau besteld en de levertermijn is tussen 4 en 9 werkdagen :flushed:. Hopen maar dat het op tijd komt, anders heb ik een probleem.

Een week geleden handcrème als kerstcadeau voor mijn moeder besteld, krijg ik gisteravond laat opeens een e-mail dat het niet op voorraad is en of ik een andere handcrème wil. Echt zuur dat dat pas na een week gemeld wordt. Heb nu een alternatief opgegeven en gevraagd of ze kunnen bevestigen dat ik het nog wel op tijd voor kerst binnen krijg. Zie alweer voor me dat ik met lege handen aan moet komen terwijl ik gewoon op tijd was met bestellen :frowning:

Misschien nog wat te vroeg, maar is het cadeau al binnen?

Ja, het is vandaag al binnengekomen! :smiley: Sneller dan verwacht, want de track & trace code werkte niet ook.

1 like

Ik woon in toren A op verdieping 12 en mijn pakket werd ‘bij de buren’ wordt bezorgd. Toren B verdieping 4. Ja ja…