Oh wauw, dat is knap
Ja dat dacht ik al. Ik kies meestal die automaat een stukje verderop maar bij bol kon ik daar niet voor kiezenâŠ
Ik had van de week bij Zooplus een bestelling geplaatst met onder andere kattengrit omdat het bijna op was en toen is de bestelling âvanwege de drukteâ vertraagd. Kreeg ik gister een bericht dat mijn bestelling onderweg was en âop de eerstvolgende werkdagâ zou worden bezorgd door DPD i.p.v. PostNL. Ik snel kijken maar gelukkig staat de bezorgdatum wel voor vandaag en niet maandag, maar tot op dit moment staat de status nog op âpakket wordt door DPD verwerktâ en heb ook nog niet een bericht gekregen met het tijdsvak waarin het vandaag wordt afgeleverd zoals ze beweren dat ik zal krijgen.
Zit nu een beetje in dubio want ik moet nog naar de markt en wat dingetjes in winkels kopen, maar wat nu als die bezorger dan wel komt? Of het pakket wordt dan afgeleverd op een ophaalpunt en dat zie ik niet zitten met 2x14 kg kattengrit (één keer noodgedwongen gedaan) of ze komen volgende week pas? Kan eventueel ook nog bij buren maar dat gebeurt de laatste tijd sporadisch en weet niet of DPD dat wel doet.
Kun je bij de tracking ook nog geen andere opties aangeven? Want daar kun je bij dpd aangeven dat het pakket bij de buren afgegeven mag worden en ook bij welke buren het mag
Ik zie wel de optie om het bezorgadres te wijzigen, maar op dit moment is het vrij stil in mijn straat en zou niet weten welke buren thuis zouden zijn om het pakketje aan te nemen (ook omdat ik niet weet wanneer het komt).
Ah balen. Ik krijg bij dpd meestal even van tevoren een bericht dat de bezorger tussen zo en zo laat komt. Je kunt zelfs tot op de laatste minuut voor de bezorging daar nog wijzigen, maar als je niet weet welke buren thuis zijn en laten bezorgen bij een pakketpunt niet handig is, dan schiet dat natuurlijk ook niet op.
Kun je ook geen neerzet toestemming geven dat ze het voor je deur of ergens neer mogen zetten? Weet niet hoe je woont. Bij mijn huis is dat ook geen optie maar weet van iemand hier in de straat dat ze dpd altijd neerzettoestemming geeft met een omschrijving van waar het neergezet mag worden. Als het goed is staat die optie in de mail die je krijgt als ze onderweg zijn.
Ja, die optie staat er ook bij (nog steeds geen bericht over het tijdsvak gekregen), maar mijn voordeur is echt aan de stoep aan een relatief drukke weg. Vooral veel voetverkeer in het weekend. Dus dat is niet echt een optie. Denk dat ik straks gewoon de stad in ga en heel vaak mijn telefoon check op het tijdsvak bericht en mocht het dan komen als ik nog weg ben, dat ik dan neerzet toestemming geef en snel naar huis ga.
Maar zie het al voor me dat het pas maandag of later wordt dat ze daadwerkelijk komen bezorgen.
Ik bedenk me net dat je bij dpd de stops kan zien die de bezorger nog heeft voordat jouw pakketje aan de beurt is dus mocht je het mailtje krijgen dat ze onderweg zijn kun je die stops ook nog bekijken en dan misschien nog snel naar huis gaan?
Volgens mij is het ook wel echt druk bij de pakketjesdiensten. Mijn pakketje heeft ook al twee keer een andere bezorgtijd gekregen. En de bezorgtijd van nu is pas vanavond terwijl ze zo laat hier normaal nooit meer rijden.
Ik heb 1.5 week geleden een kerstcadeautje besteld (gewoon bij een Nederlandse grote webshop), het zou gisteren bezorgd worden dus ik ben de hele dag thuis gebleven. Geen pakketje, en kreeg aan het einde van de dag een e-mail van DHL met âhelaas, u was niet thuis! Je pakketje wordt morgen bezorgdâ ehh? Ik was er de hele dag!
Kijk ik net nog een keer op de t&t, en nu is hij ineens 2 stappen terug gezet in het bezorgrpoces en staat er dat hij pas net op het depot is aangekomen, en later vandaag aan de bezorger wordt meegegeven. Maar ik moet straks weg dus dan kan ik het pakketje alsnog niet aannemen. GrrâŠ
Dat is inderdaad handig! Ben inmiddels al naar de stad en markt en weet ik veel waar allemaal al geweest en tot op heden nog steeds geen bericht van DPD
Hoop dat jouw pakketje inderdaad vanavond komt! Ik heb ook een keertje eentje gehad die tot tien uur 's avonds kon komen dus ik dacht al dat die nooit meer zou komen en 3 minuten voor tien was de bezorger er!
Is je pakket nog gekomen?
Mijn pakket kwam zelfs eerder. De bezorger hoopte dat ik thuis was want blijkbaar was ik de enige hier in de buurt nog en dan kon hij ook eerder naar huis. Dus hij was helemaal blij haha
Hahaha. Fijn dat het zo mooi uit kwam!
Ik heb tot op heden nog niets gehoord van DPD
Pf stom. Dan zal het waarschijnlijk wel echt pas maandag worden?
Zo niet later⊠Het kattengrit is nu echt op, dus hoop niet er teveel vertraging optreedt.
Misschien dat het maandag einde middag komt ofzo en als ik dan op tijd een melding krijg, dat ik nog snel naar huis kan gaan vanaf het werk. Zullen toch niet zoveel mensen aan het werk zijn, hoewel ik volgens mij nog wel een overleg heb staan aan het eind van de dag.
Kun je het niet op je werk laten bezorgen?
Zo balen joh. Zeker als je het zo dringend nodig hebt
Nee, ik ga met het OV naar mijn werk, haha! Dat wordt niets in de trein
Sowieso denk ik ook niet dat het me in dank zou worden afgenomen als ik pakketjes op het werk zou laten bezorgen.
Oh haha nee dat lijkt me inderdaad ook geen strak plan in de trein. Hopelijk lukt het je om iets te regelen zodat je het pakket toch nog zo snel mogelijk hebt
Bij mân DHL track and trace staat dat ik t vandaag bij t afhaalpunt vanaf 13h kon ophalen, maar als status staat niet afgeleverd alleen mee met de bezorger:(
Ik wil mân pakjessss. Hebet DHL eigenlijk nog nooit gedonder gehad, vooral niet als ik t bij een afhaalpunt laat bezorgen
Slim!!! Ga ik opzoeken!
Ik ben nu bij de boekanier maar ik fiets zo nog ff langs de automaat voor mn zalando tassie hahaha