Pakketjesirritaties

Ja, ik vind dat ook altijd zo vervelend. Vooral omdat het nooit per product hetzelfde is. Heb eens twee keer hetzelfde item (andere leverancier en kleur) via Amazon besteld en bij de ene moest ik echt iets van €20 betalen en bij de ander €5. Ook met brillen die ik online heb besteld moest ik de ene keer echt iets van €30 betalen en de andere keer amper een tientje, terwijl het aantal en leverancier gelijk was :woman_shrugging:

Ja volgens mij doen ze echt maar wat en plakken er een random bedrag op. Vind die servicekosten ook echt belachelijk hoog. Ik vraag niet of jullie dat voor me eruit pikken hoor. En dan beweren ze ook nog dat het vervolgens meer kost om het door hun weer naar mij op te sturen. Yeah right.

Het duurt ook echt vet lang voordat ze dat pakketje eens een keer vanaf het inklaringsbureau naar het postnl punt versturen. Staat al vanaf woensdag in de postnl app dat het bezorgd gaat worden maar ondertussen gebeurt er gewoon niks daar.

Wat een gedoe. Vorige week maandag wat besteld bij een site zogeheten parfum klik. Ik kwam er achter dat ik met m’n stomme kop niet de juiste straatnaam + huisnummer in heb gevuld. Wel de juiste postcode en woonplaats. Ik meldde dit bij de webshop, die vrouw zei dat er tot haar verbazing stond dat het bezorgd was gister om 13:28. Het moest bij m’n ouders bezorgd worden en toen was er wel iemand thuis. Er is niets bezorgd, wat me ook al sterk leek, want die straatnaam bestaat niet eens in hun woonplaats. Ook lag er geen briefje in de brievenbus. Ik heb toen gebeld met dhl en de code die er stond kon zij niet terugvinden in het systeem. Sjezus, was is dit voor iets. Nu mailde die vrouw vd webshop dat PostNL nog onderzoek doet naar waar m’n pakketje is gebleven. Ik heb er een hard hoofd in. Hoezo klopt de S3 code niet, hoezo staat er afgeleverd, want sowieso niet dat ze bij m’n ouders zijn geweest.

Postnl en dhl allebei?

Ja echt heel raar, uiteindijk heeft mn vader ze aan de tel. gekregen van postNL. Ik kwam na 10× minuten wachten er maar niet door. Het ligt bij de doane zei mn vader en ze zouden het alsnog weer terugsturen naar het juiste adres.

Dit duurt al gewoon een week :rage:

Al gedaan. Het lag bij de douane. Ofja het is vrijgegeven sinds een paar dagen maar blijkbaar duurt dat nogal lang voordat het eens een keer naar het postnl punt wordt gebracht

Ja dat bedrag staat al in de app haha. Daarmee waren ze dan wél weer heel snel :roll_eyes:

1 like

Als ik hier weleens las over pakketjes en hoe die bezorgd werden dacht ik altijd bij mij gaat het goed, netjes…
Gisteren een pakketje van DHL van zalando, die makelijk door de brievenbus kon. Hebben ze bij mijn appartement voor de deur gelegd om half 12 in de ochtend en kwam om 11 uur in de avond thuis :triumph:. Geluk dat het er nog lag.

Voor het eerst een pakketje met dpd. Je raadt het al: dat pakketje is verdwenen. Wel een briefje in de deur dat hij achter de container zou staan maar wij hebben helemaal geen container op de oprit… :upside_down_face:

Moet je even bellen ofzo met de verzender (webshop?), als die contact opneemt met DPD sturen ze meestal de chauffeur terug naar je adres zodat die kan zeggen waar hij het pakket heeft gelaten. En anders moeten ze het opnieuw versturen

Mijn pakketje is bezorgd op een dpdpunt 49 fietsen minuten van mijn huis, pardon?! Ik heb besteld bij een externe verkoper via bol.com, gewoon op eigen adres (en vgm kan het pakket gewoon door de brievenbus). Kan ik hier bij bol iets mee?

Ik zou zeker Bol even bellen ja. Of chatten. Ik heb wel eens gehad dat zij met de verkoper en het postbedrijf gingen contacten.

2 likes

Ze worden verzonden met dpd? Successssssss

3 likes

Er staat een hek om mijn huis maar je ziet mijn huis niet echt goed liggen maar er hangt gewoon een bel aan mijn poort maar toch neemt geen enkele postbezorger de moeite om uit te stappen en de bel in te drukken. Zo irritant. Ben nu al 3 dagen ziek thuis en kan dus naar verschillende pakketpunten gaan rijden binnenkort omdat ze allemaal te lui zijn om even te kijken of er misschien toch iemand woont?

Wanneer je iets besteld wat helemaal niet zo groot is, maar vervolgens toch een gigantische doos thuis bezorgd krijgt die voor 90% opgevuld is plastic :dizzy_face:. Zooooo zonde.

1 like

En vervolgens zit jij met een enorme doos en een papierafvalbak die altijd vol zit in de straat? Da’s bij mij namelijk altijd zo… :roll_eyes:

De dozen bewaar ik vaak wel om te hergebruiken, maar vind vooral het plastic zo zonde! Dat gaat direct bij het verpakkingen afval.

Iemand moet een pakketje wat geadresseerd is aan mij bij een PostNL locatie ophalen. Ik kan alle bewijzen doorsturen met alle gegevens. Gaat dit een probleem opleveren? De persoon die het ophaalt moet een ID meenemen maar er staat niet letterlijk bij dat het dezelfde persoon moet zijn als de geadresseerde. Als ze registreren wie het ophaalt is dat toch oké?