Voor het eerst een pakketje met dpd. Je raadt het al: dat pakketje is verdwenen. Wel een briefje in de deur dat hij achter de container zou staan maar wij hebben helemaal geen container op de oprit…
Moet je even bellen ofzo met de verzender (webshop?), als die contact opneemt met DPD sturen ze meestal de chauffeur terug naar je adres zodat die kan zeggen waar hij het pakket heeft gelaten. En anders moeten ze het opnieuw versturen
Mijn pakketje is bezorgd op een dpdpunt 49 fietsen minuten van mijn huis, pardon?! Ik heb besteld bij een externe verkoper via bol.com, gewoon op eigen adres (en vgm kan het pakket gewoon door de brievenbus). Kan ik hier bij bol iets mee?
Ik zou zeker Bol even bellen ja. Of chatten. Ik heb wel eens gehad dat zij met de verkoper en het postbedrijf gingen contacten.
Ze worden verzonden met dpd? Successssssss
Er staat een hek om mijn huis maar je ziet mijn huis niet echt goed liggen maar er hangt gewoon een bel aan mijn poort maar toch neemt geen enkele postbezorger de moeite om uit te stappen en de bel in te drukken. Zo irritant. Ben nu al 3 dagen ziek thuis en kan dus naar verschillende pakketpunten gaan rijden binnenkort omdat ze allemaal te lui zijn om even te kijken of er misschien toch iemand woont?
Wanneer je iets besteld wat helemaal niet zo groot is, maar vervolgens toch een gigantische doos thuis bezorgd krijgt die voor 90% opgevuld is plastic . Zooooo zonde.
En vervolgens zit jij met een enorme doos en een papierafvalbak die altijd vol zit in de straat? Da’s bij mij namelijk altijd zo…
De dozen bewaar ik vaak wel om te hergebruiken, maar vind vooral het plastic zo zonde! Dat gaat direct bij het verpakkingen afval.
Iemand moet een pakketje wat geadresseerd is aan mij bij een PostNL locatie ophalen. Ik kan alle bewijzen doorsturen met alle gegevens. Gaat dit een probleem opleveren? De persoon die het ophaalt moet een ID meenemen maar er staat niet letterlijk bij dat het dezelfde persoon moet zijn als de geadresseerde. Als ze registreren wie het ophaalt is dat toch oké?
9/10 keer doen ze er niet moeilijk over, vaak vragen ze alleen om je legitimatie en niet eens een bewijs of andere gegevens van het pakket.
Ik had een pakketje besteld welke vandaag bezorgd zou worden. Pakketje zou uiterlijk om 14:20 worden bezorgd. Zie ik een pakketbezorger wel bij de buren met een groot pakket. Ik dacht nog toevallig want ik heb een pannenset besteld wat daar ook in had kunnen zitten. Blijkt dat ze daar mijn pakketje heeft geprobeerd af te leveren terwijl ik gewoon de hele tijd thuis was. Nu kan ik hem morgen bij een pakketpunt ophalen.
Oké maar als die persoon die mijn pakket ophaalt zijn eigen legitimatie laat zien dan is het dus niet raar?
Nee hoor! Laatst haalde ik mijn vriend zijn pakket op en die vrouw “oh dat is wel een andere naam” ik zeg ja is van mijn vriend en toen zei ze “oke ja zal wel”
Soms willen mensen autoritair doen en doen ze moeilijk. Ik wilde een keer bij een postNL punt een bol.com pakketje van mn vriend ophalen, en bol.com zegt dat dat kan op vertoon van jouw eigen legitimatie. Maar volgens die vrouw in die winkel was dat écht niet zo en moesten ze ook echt een legitimatiebewijs van mn vriend zien. Maar in principe moet het wel kunnen volgens de officiele regels
Tja ik bestel alles op mijn “aangetrouwde achternaam”, maar mijn rijbewijs staat nog m’n meisjesnaam op… 1x hebben ze er moeilijk over gedaan, moest met m’n paspoort terugkomen. Daar staat dan ook EV: nieuwe naam…
Ik verwacht een fotoboek die gewoon in de brievenbus zou passen. Keek ik vandaag naar de Track & Trace, staat er tot mijn verbazing dat dat ding gisteren zou zijn bezorgd. Ik heb niets gezien, enkel het plaatselijke krantje zat in de bus. Contact opgenomen met bedrijf, die vermoedt dat het bij één van de buren is afgeleverd maar ik heb geen briefje, niets. Nog nooit gedoe gehad met Post NL en nu dit. Echt gek.
Dit heeft niks met autoritair te maken, soms mogen pakketjes echt alleen meegegeven worden aan degene die het besteld heeft. Misschien toevallig in jou geval niet en deed die vrouw gewoon onnodig moeilijk. Maar bijv wehkamp pakketjes mogen vanuit dhl echt niet meegegeven worden aan iemand anders dan degene die het besteld heeft. Al staat de vrouw/moeder/zus/etc met het legitimatie bewijs van degene die het besteld heeft in de winkel. Het mag dan gewoon echt niet.
Neemt niet weg dat het in de meeste gevallen wel mag en er niet zo moeilijk gedaan wordt
Mijn pakketjes komen aaaaltijd op tijd, nooit problemen. Maar net nu ik een keer een plantje van iemand ontvang, heb ik dit gezeur. Hoop dat hij morgen nog enigszins levend binnen komt, want de hoop voor vandaag heb ik al volledig opgegeven.
Ik heb weer bij Zooplus besteld en erger me nu al, want kreeg vanmiddag een mailtje dat het door DPD wordt bezorgd (ipv PostNL) op “24 januari, of misschien 25 januari”. Argh!