Ik heb de laatste tijd meerdere keren gehad dat een bestelling van mij is vertraagd met enkele dagen (soms zelfs een week) en dat kan ik van tevoren echt niet voorzien! Bovendien kun je bij sommige webshops geen afhaalpunt kiezen. Heb zelfs vaak zat dat ik na de eerste ‘gemist’ poging niet eens voor een andere locatie/afhaalpunt kan kiezen en dan komen ze de volgende dag weer voor een dichte deur en moet ik de dag daarna naar een afhaalpunt 
Misschien waren dit pakketjes van meerdere buren?
Gister wat besteld, vandaag wordt het bezorgd. Bij bezorgadres gewoon m’n eigen adres. Nu staat er een melding onder met ‘uw pakketje is onderweg naar een PostNL locatie’.
Eehhh. Dat hoop ik toch echt niet…
Kut Asos heeft weer iets niet retour geboekt wat ik wel retour heb gestuurd. Nu weer gezellig mailen met klantenservice, zin in.
Dit had ik laatst ook maar toen werd het toch aan huis bezorgd!
Het bleek om een bestelling te gaan die al 2 weken spoorloos was! Het is de dag erna bij ze afgeleverd en van DPD heb ik een persoonlijke excuusmail gekregen.
Hier heeft DPD vorige week een pakketje voor de deur gezet en dat heeft er dus minstens 4 uur open en bloot voor de voordeur gestaan. Nu regende het niet en was het kattenvoer, maar ik heb dus wel een klacht ingediend. Iedereen had het ook mee kunnen nemen 
Paar pakken luiers online besteld in de aanbieding, en zo gepland dat het op mijn vrije dag bezorgd zou worden (gisteren).
Krijg ik van de webshop een mailtje ‘sorry, bezorging is vertraagd’. Pakket is nu voor vandaag gepland, terwijl ik op mijn werk ben. Een andere tijd / plaats kiezen kan gek genoeg niet.
Ik baal er zo van. Ofwel het wordt bij de buren bezorgd die dan meteen een joekel van een doos krijgen, of de pakketbezorger wordt pissig omdat ik niet thuis ben en hij/zij wel moet sjouwen. 
Eergisteren heb ik een pakket (groot) van de overburen aangenomen maar ze komen het gewoon niet ophalen, terwijl ik zie dat ze thuis zijn. Ja ik kan er zelf ook heenlopen maar ik vind dit aso, haal je zooi gewoon op
Misschien hebben ze geen briefje gekregen
Jawel ik heb de bezorger zelf een briefje in de bus zien doen. Ik wacht het vanavond nog even af en anders ga ik er mogen zelf wel heen
Ooh ok, ja dan is het minder
Bij ons zat het briefje een keer tussen de folders en hadden we dat niet gezien.
Maar misschien zijn jouw buren gewoon asociaal.
Ja zoiets moet het toch haast wel zijn, het is toch raar om zo’n groot pakket gewoon dagenlang bij je buren te laten staan. Tenminste als mijn buren iets voor mij aannemen haal ik het meestal direct dezelfde dag op. Nou ja pf ik zeul het ding er morgen zelf wel heen haha
Of aanbellen dat hun pakket bij jou ligt? Ik heb het ook eens gehad dat de overbuurman een groot pakket had besteld en no way dat ik die naar zn huis ging tillen. Hij kwam het toen meteen netjes ophalen.
Oh dat is een goed idee!
Oké, dit is meer een levering dan “pakketje”, maar wel enorm veel irritatie…
Afgelopen woensdag kwam ik tot de ontdekking dat de middenbalk van mijn bed kapot was, dus ik was naar de Ikea gegaan (daar kwam het bed vandaan) om te vragen of het gemaakt/vervangen kon worden maar waarschijnlijk niet. Heb direct een boxspring besteld (nu 10% korting) en gekozen voor bezorging ondanks dat ik vlakbij de vestiging woon, want dan werd het bed naar de slaapkamer (tweede verdieping in mijn huis) gebracht en zouden ze mijn oude matras meenemen om te recyclen.
Ik zou “ongeveer een half uur” voor bezorging een sms of telefoontje krijgen, want ze konden tussen 1700 en 2200 uur komen. Om twintig voor acht krijg ik een sms dat ze er over 5 minuten zijn! Gelukkig was ik toen al grotendeels klaar, maar had wel net de slaapkamervloer met de stoomreiniger gedweild, ervan uitgaande dat het toch nog minstens een half uur zou duren voor ze er zouden zijn en de vloer dan goed droog zou zijn. Maar oké…
Nadat ze de onderdelen naar boven hebben gesjouwd en mijn oude matras hebben meegenomen, kwamen ze met het nieuwe matras aan. En die paste niet door het trapgat.
Heel lang verhaal
Ik had hier in Ikea nog expliciet naar gevraagd omdat het matras niet opgerold werd geleverd en ik jaren geleden mijn bank niet door het trapgat kreeg; maar nee, “matras is flexibel, geen probleem” en “anders kan het buiten langs”. Maar er zat een verpakking met karton om de randen van het matras en daardoor was het niet “flexibel”. De bezorgers van het transportbedrijf mogen producten niet uitpakken of aanraken als ze uitgepakt zijn (als ik het zelf zou uitpakken) in verband met garantie. En voor eigen veiligheid en heelhuids product afleveren mogen ze het ook niet buiten langs (via balkon) doen. Dat had in de Ikea moeten worden gezegd, maar dat was niet het geval. De bezorgers hebben echt hun best gedaan maar het lukte gewoon echt nét niet. Dus zij verwezen me naar de Ikea.
Dus ik direct de Ikea gebeld. Echt de meest onbehulpzame persoon ooit aan de telefoon. Hij stelde voor om het transportbedrijf te bellen en te vragen of ze terug zouden komen. Dus ik vroeg wat ze dan anders zouden moeten doen, aangezien zij alles wat ze mochten doen al hebben geprobeerd. Tja, dat wist hij niet. Eigenlijk kon hij helaas niets voor mij doen. Misschien dat ik mijn buren kon vragen om me te helpen? Dan zouden ze de bezorgkosten (“ondanks dat u niet extra heeft betaald voor het naar boven brengen”) wel terugstorten. Daar ging ik uiteraard niet mee akkoord.
Ik stelde binnen twee minuten van het gesprek voor dat hij wat mij betreft twee Ikea medewerkers naar mijn huis zou sturen om dat matras zonder verpakking naar boven te tillen, want zij konden dan wel garant staan voor de garantie. “Oh nee, mevrouw, dat kan ik écht niet doen”. Nee, helaas kon hij niets doen want “het is nu al bijna acht uur”. Dus ik vroeg wat het tijdstip uitmaakte als de Ikea tot negen uur open was, maar het was “gewoon te laat”. Op mijn vraag wat hij zou voorstellen als ik overdag gebeld zou hebben kreeg ik alleen een vaag “dan had ik wel een andere oplossing kunnen bedenken”, dus daarop aangegeven dat het niet mijn schuld was dat het transportbedrijf pas om kwart voor acht kwam. Toen werd ik tien minuten in de wacht gezet. Daarna kwam hij terug met het advies om toch echt mijn buren ofzo te vragen voor hulp. Nogmaals aangegeven dat ik daar niet mee akkoord ga. En ook gezegd dat in de tijd dat ik in de wacht stond, er al twee Ikea medewerkers bij mij thuis hadden kunnen zijn aangezien ik zo dichtbij woon.
Probeerde hij er nog onderuit te komen door het transportbedrijf de schuld te geven! Toen heb ik benadrukt dat ik een overeenkomst met de Ikea had en niet het transportbedrijf. Er was niet eens verteld dat het niet door de Ikea zelf zou worden bezorgd. Bovendien heeft de Ikea verkoper mij verkeerde informatie verstrekt over de levering en de verpakking van het product. En hij had daarbij aangegeven dat ik het bed/matras ook direct (na montage) in gebruik kon nemen, dus mijn oude bed was al gedemonteerd en het matras afgevoerd door de transport medewerkers (die hadden overigens wel aangeboden het oude matras weer naar boven te brengen, maar daar had ik niet zoveel aan omdat a) het bed al uit elkaar was b) de middenbalk kapot was waardoor ik heel voorzichtig op mijn bed moest liggen om te voorkomen dat het uit elkaar zou vallen en c) ik dan vervolgens zelf het matras alsnog moet afvoeren als het nieuwe matras eenmaal boven is en d) ik had betaald voor de recycle service).
Weer in de wacht gezet. Ondertussen een mail van Ikea gekregen met de vraag hoe ik hun transportservice heb ervaren en of ik die wil beoordelen?
heb serieus twintig minuten in de wacht gestaan en in de tussentijd de enquête ingevuld
(en nee, ik raad de transportservice niet aan
)
Zegt die servicedesk medewerker dat het “veel bloed, zweet en tranen heeft gekost” (alsof hij dat matras zelf al naar boven had gesjouwd
) maar dat er iemand van de Ikea binnen 5-10 minuten bij mij thuis zou zijn! Dus ik vroeg wat die Ikea medewerker dan kwam doen en toen zei hij vol ongeloof dat ik dat toch wilde?! Ik uitleggen dat ik het op prijs zou stellen dat we nu duidelijke en concrete afspraken zouden maken, aangezien het hiervoor ook al verkeerd was gegaan
En toen vertelde hij dat de medewerker van de Ikea mij zou helpen het matras naar boven te tillen. Moest ik verdorie zelf ook nog helpen. Maar oké, al lang blij dat er nog iemand zou komen.
Uiteindelijk is er een hele vriendelijke Ikea medewerker gekomen die mij heeft geholpen het matras naar boven te sjouwen.
Nu moet ik alleen het bed nog in elkaar zetten.
Dus dames, als jullie vriend/man voor de servicedesk van Ikea werkt of bij de Ikea zelf en naar het huis van een klant is gestuurd om een matras naar boven te sjouwen en vanavond loopt te zeuren over een enorm moeilijke klant, dan was ik dat waarschijnlijk 
WoW wat ontzettend lullig gedaan zeg! Toen wij onze boxspring bestelde zei de medewerker juist dat de matrassen niet flexibel waren en we echt goed moesten opmeten of ze door het trapgat zouden passen. En dat bijv bij bijna niemand 180x200 door het trapgat past dus je dan beter twee keer 90x200 kan bestellen.
Maar pff lekker dan zit je daar met je matras beneden waar je er niks aan hebt… maar gelukkig is het uiteindelijk toch gelukt! 
Ja, mijn matrasje is kleiner van formaat, misschien dat hij dat daarom dacht? Een van de transport medewerkers zei ook al dat het misschien geruild kon worden voor twee smallere maar dat was geen optie (zou te dominerend zijn in mijn slaapkamer en dan zou ik al mijn beddengoed moeten vervangen).
Ik vind het in ieder geval wel lekker handig, informatie geven die niet klopt over iets best cruciaals
haha