Pakketjesirritaties

9/10 keer doen ze er niet moeilijk over, vaak vragen ze alleen om je legitimatie en niet eens een bewijs of andere gegevens van het pakket.

Ik had een pakketje besteld welke vandaag bezorgd zou worden. Pakketje zou uiterlijk om 14:20 worden bezorgd. Zie ik een pakketbezorger wel bij de buren met een groot pakket. Ik dacht nog toevallig want ik heb een pannenset besteld wat daar ook in had kunnen zitten. Blijkt dat ze daar mijn pakketje heeft geprobeerd af te leveren terwijl ik gewoon de hele tijd thuis was. Nu kan ik hem morgen bij een pakketpunt ophalen.

1 like

Oké maar als die persoon die mijn pakket ophaalt zijn eigen legitimatie laat zien dan is het dus niet raar? :sweat_smile:

Nee hoor! Laatst haalde ik mijn vriend zijn pakket op en die vrouw “oh dat is wel een andere naam” ik zeg ja is van mijn vriend en toen zei ze “oke ja zal wel” :joy:

1 like

Soms willen mensen autoritair doen en doen ze moeilijk. Ik wilde een keer bij een postNL punt een bol.com pakketje van mn vriend ophalen, en bol.com zegt dat dat kan op vertoon van jouw eigen legitimatie. Maar volgens die vrouw in die winkel was dat écht niet zo en moesten ze ook echt een legitimatiebewijs van mn vriend zien. Maar in principe moet het wel kunnen volgens de officiele regels

1 like

Tja ik bestel alles op mijn “aangetrouwde achternaam”, maar mijn rijbewijs staat nog m’n meisjesnaam op
 1x hebben ze er moeilijk over gedaan, moest met m’n paspoort terugkomen. Daar staat dan ook EV: nieuwe naam

Ik verwacht een fotoboek die gewoon in de brievenbus zou passen. Keek ik vandaag naar de Track & Trace, staat er tot mijn verbazing dat dat ding gisteren zou zijn bezorgd. Ik heb niets gezien, enkel het plaatselijke krantje zat in de bus. Contact opgenomen met bedrijf, die vermoedt dat het bij één van de buren is afgeleverd maar ik heb geen briefje, niets. Nog nooit gedoe gehad met Post NL en nu dit. Echt gek.

Dit heeft niks met autoritair te maken, soms mogen pakketjes echt alleen meegegeven worden aan degene die het besteld heeft. Misschien toevallig in jou geval niet en deed die vrouw gewoon onnodig moeilijk. Maar bijv wehkamp pakketjes mogen vanuit dhl echt niet meegegeven worden aan iemand anders dan degene die het besteld heeft. Al staat de vrouw/moeder/zus/etc met het legitimatie bewijs van degene die het besteld heeft in de winkel. Het mag dan gewoon echt niet.

Neemt niet weg dat het in de meeste gevallen wel mag en er niet zo moeilijk gedaan wordt :blush:

1 like

Mijn pakketjes komen aaaaltijd op tijd, nooit problemen. Maar net nu ik een keer een plantje van iemand ontvang, heb ik dit gezeur. Hoop dat hij morgen nog enigszins levend binnen komt, want de hoop voor vandaag heb ik al volledig opgegeven.

Ik heb weer bij Zooplus besteld en erger me nu al, want kreeg vanmiddag een mailtje dat het door DPD wordt bezorgd (ipv PostNL) op “24 januari, of misschien 25 januari”. Argh!

1 like

Inderdaad, omdat hier ook oplichtpraktijken kunnen voorkomen (bij Wehkamp gebeurde dit vaak, vandaar dat zij zo streng zijn denk ik. Is mij ook een x overkomen, dat er een mega dure bestelling via mijn gehackte account werd besteld en bij een pakketpunt zou worden afgeleverd, zodat oplichters het konden afhalen). Is dus alleen maar goed dat ze zo streng zijn imo.

1 like

Bij mij gaat het altijd goed met DPD (@Spaarlamp). Die T&T code klopt bij mij overigens ook niet altijd. Fijn dat ze er zijn :smiley:

1 like

Oh en zojuist een mail gekregen dat de tweede helft van deze bestelling door PostNL wordt bezorgd, morgen :roll_eyes: Lekker efficiënt en milieuvriendelijk.

Ik verwacht een pakketje van ups
zag vanavond dit:

Dus ik zag AFGEHAALD :flushed: ik helemaal geĂŻrriteerd naar die winkel want ik had het niet afgehaald

Open ik het daar opnieuw om het aan het meisje te laten zien
 staat er dit?? Nou echt.

Officieel mogen ze het zonder jouw schriftelijke toestemming niet zonder handtekening afleveren. Is toch ook logisch? Anders zou je iets kunnen bestellen, op je deur een briefje hangen ‘leg maar in de container’, en dan tegen vervoerder zeggen dat er niks is bezorgd omdat je nergens voor hebt getekend.

Niet naar iemand specifiek bedoeld, maar ik denk echt dat sommigen hier onderschatten hoeveel er wordt gesjoemeld met pakketbezorgingen door klanten en hoe complex het proces ĂŒberhaupt is. Vervelend dat jouw pakket niet vandaag maar morgen wordt bezorgd, maar meestal is het niet bepaald het einde van de wereld

3 likes

Bezorging van pakket 1 met DPD was vanochtend, zag de melding net 5 voor minuten voor het tijdsvak werd aangekondigd dus snel toestemming voor neerzetten gegeven en van kantoor naar huis gehaast, haha. Pakket 2 met PostNL komt morgen :roll_eyes:

Heb overigens ook een melding van een andere bestelling gekregen dat die bij het PostNL punt af te halen was (gelukkig om de hoek bij mij), terwijl in de app nu nog steeds staat dat het bij PostNL gesorteerd moet worden en morgen wordt bezorgd. Twijfelde even of het klopte maar ff snel naar PostNL punt gelopen en inderdaad pakketje op kunnen halen.

Ik heb dit nog niet eerder meegemaakt maar voor alles is een eerste keer. Ik verwacht mijn nieuwe schoenen vanmiddag tussen 14.45 en 16.45, ik hoorde een busje en ik was nog boven donut die blafde beneden in de woonkamer met de deur dicht naar de gang. Ik loop de trap af en de bezorger belt aan zet mijn pakket op de stoep voor mijn deur en loopt weg ik doe de deur open en zeg hallo maar voor dat ik nog meer kon zeggen zit meneer al in zijn auto en rijd snel weer weg. Het is dat ik thuis was maar anders had iedereen gewoon mijn nieuwe schoenen kunnen jatten als ze dat willen :worried:

Dit heb ik ook weleens gehad! Met boeken in een week dat het erg veel regende. Heb toen ook een klacht ingediend, maar niets meer van gehoord

En zojuist de hele ochtend voor pakket 2 gewacht en vond het wel lang duren, dus check de app en is het aflevermoment doodleuk naar maandag versprongen! Thanks, PostNL. :roll_eyes:

Donderdag a.s. 20.30 (volgens mij
)
RTL Z

‘De logistieke wereld van DHL’

Misschien levert dat ons inzicht op in de wonderlijke noodgrepen van dit transportbedrijf :sweat_smile:

16 likes