Pakketjesirritaties

Inderdaad, omdat hier ook oplichtpraktijken kunnen voorkomen (bij Wehkamp gebeurde dit vaak, vandaar dat zij zo streng zijn denk ik. Is mij ook een x overkomen, dat er een mega dure bestelling via mijn gehackte account werd besteld en bij een pakketpunt zou worden afgeleverd, zodat oplichters het konden afhalen). Is dus alleen maar goed dat ze zo streng zijn imo.

1 like

Bij mij gaat het altijd goed met DPD (@Spaarlamp). Die T&T code klopt bij mij overigens ook niet altijd. Fijn dat ze er zijn :smiley:

1 like

Oh en zojuist een mail gekregen dat de tweede helft van deze bestelling door PostNL wordt bezorgd, morgen :roll_eyes: Lekker efficiënt en milieuvriendelijk.

Ik verwacht een pakketje van ups…zag vanavond dit:

Dus ik zag AFGEHAALD :flushed: ik helemaal geïrriteerd naar die winkel want ik had het niet afgehaald

Open ik het daar opnieuw om het aan het meisje te laten zien… staat er dit?? Nou echt.

Officieel mogen ze het zonder jouw schriftelijke toestemming niet zonder handtekening afleveren. Is toch ook logisch? Anders zou je iets kunnen bestellen, op je deur een briefje hangen ‘leg maar in de container’, en dan tegen vervoerder zeggen dat er niks is bezorgd omdat je nergens voor hebt getekend.

Niet naar iemand specifiek bedoeld, maar ik denk echt dat sommigen hier onderschatten hoeveel er wordt gesjoemeld met pakketbezorgingen door klanten en hoe complex het proces überhaupt is. Vervelend dat jouw pakket niet vandaag maar morgen wordt bezorgd, maar meestal is het niet bepaald het einde van de wereld

3 likes

Bezorging van pakket 1 met DPD was vanochtend, zag de melding net 5 voor minuten voor het tijdsvak werd aangekondigd dus snel toestemming voor neerzetten gegeven en van kantoor naar huis gehaast, haha. Pakket 2 met PostNL komt morgen :roll_eyes:

Heb overigens ook een melding van een andere bestelling gekregen dat die bij het PostNL punt af te halen was (gelukkig om de hoek bij mij), terwijl in de app nu nog steeds staat dat het bij PostNL gesorteerd moet worden en morgen wordt bezorgd. Twijfelde even of het klopte maar ff snel naar PostNL punt gelopen en inderdaad pakketje op kunnen halen.

Ik heb dit nog niet eerder meegemaakt maar voor alles is een eerste keer. Ik verwacht mijn nieuwe schoenen vanmiddag tussen 14.45 en 16.45, ik hoorde een busje en ik was nog boven donut die blafde beneden in de woonkamer met de deur dicht naar de gang. Ik loop de trap af en de bezorger belt aan zet mijn pakket op de stoep voor mijn deur en loopt weg ik doe de deur open en zeg hallo maar voor dat ik nog meer kon zeggen zit meneer al in zijn auto en rijd snel weer weg. Het is dat ik thuis was maar anders had iedereen gewoon mijn nieuwe schoenen kunnen jatten als ze dat willen :worried:

Dit heb ik ook weleens gehad! Met boeken in een week dat het erg veel regende. Heb toen ook een klacht ingediend, maar niets meer van gehoord

En zojuist de hele ochtend voor pakket 2 gewacht en vond het wel lang duren, dus check de app en is het aflevermoment doodleuk naar maandag versprongen! Thanks, PostNL. :roll_eyes:

Donderdag a.s. 20.30 (volgens mij…)
RTL Z

‘De logistieke wereld van DHL’

Misschien levert dat ons inzicht op in de wonderlijke noodgrepen van dit transportbedrijf :sweat_smile:

16 likes

Dhl van België naar Nederland is ook echt drama. Tracking veranderd niet. Blijft staan op “zendimgsgegevens zijn ontvangen door dhl”, meer gebeurd er niet tot ze plots voor je deur staan. Dit is al de derde keer dat dit gebeurd. Zo irritant. Nu kan ik steeds ervoor zorgen dat er iemand thuis is want het dhl punt zit hier niet in de buurt dus als ik het daar moet ophalen moet ik helemaal omrijden :unamused:

Moet je dan niet op zo’n linkje/woordje in de track klikken om door te gaan naar Nederlandse DHL? Ik heb dat volgens mij in het verleden met DHL wel gehad, maar weet niet of dat België of ander land was.

Hm nee heb net gekeken maar kan nergens doorklikken en als ik het nummer invul bij de Nederlandse Dhl site staat er ook alleen maar dat het aangemeld is door de verzender en verder niks

Ik heb het één keer gehad met PostNL (diepvriesbestelling) dat ik werd gebeld omdat ze mijn straat niet in konden rijden wegens hoogte viaduct en wegwerkzaamheden. Ik nog aanwijzingen geven over hoe het wel kon maar volgens diegene kon het echt niet en hij stond dus aan het eind van een andere straat. Uiteindelijk er zelf maar naartoe gegaan en het naar huis gesjouwd, maar was echt loodzwaar (15+kg) en werd niet even aangeboden om het te brengen op een karretje/steekwagen ofzo. En ik had al last van mijn rug wat toen alleen maar erger is geworden :roll_eyes:

1 like

Omdat hier ook wel eens positiviteit vermeld mag worden vind ik:

Vrijdagavond rond 7 uur heb ik bij H&M en Only een bestelling gedaan en beide pakketten zijn vandaag al bezorgd!!! Waar zijn die tijden dat je bestelling wel 3 weken kon duren?

7 likes

Ik had dat laatst met DHL dat de bezorger aanbelde, het pakket voor de deur neerzette en meteen wegliep nog voordat ik zelf bij de deur was. Dus bij het open doen moest ik hoogzwanger dat pakket zelf van de grond halen en hij stond 10 meter verderop: goedemiddag! Eh, oké, bedankt? Het was dat het pakket niet zwaar was maar vond het maar raar. Overhandig het gewoon.

Tot hoe laat mogen bezorgers aanbellen? Mijn asos retour wordt opgehaald tussen nu en 21:30. Ik vind dat sowieso al laat, maar straks wordt er net aangebeld om 21:45 als ik sta te douchen

Een tijdje terug kwam dhl iets bezorgen tussen 19 en 23u, maar ik zou sowieso niet gaan douchen als je pakket nog niet is opgehaald.

Maar hoe lang moet ik dan blijven wachten? Ik moet morgen gewoon vroeg op en zit al sinds 17:30 te wachten…

Nja ik zou zeggen tot je pakket is opgehaald? Als je gaat douchen en die bezorger belt aan, ga je dan onder de douche uit om open te doen of moet diegene nog een keer terug komen. Dan zit je weer een hele avond te wachten.