Pakketjesirritaties

Ach, in dit geval snapte ik haar wel, zij dacht dat het alleen om mijn twee pakketjes ging die ze aan moest nemen maar toen kwam die man er nog zes extra brengen, waaronder twee heel grote. Ze durfde toen geen nee meer te zeggen.

Mijn pakketje was vandaag voor mijn voordeur gelegd
 woon wel in een appartement dus het lag gewoon in de gang zeg maar. Maar serieus?? Ik ben bevriend met een meisje dat boven me woont en zij appte me dat er een pakketje voor mijn deur lag en of dat zij het even bij haar thuis zou neerleggen. Anders was het misschien wel gewoon weg geweest.

1 like

Irritatie van andere mensen, maar ook een klein beetje van mij.
Mijn vriend is voor zijn werk in het buitenland, en ik wacht op een brief die bij hem bezorgd zou worden. Dus ik ging vandaag maar eens kijken of die brief er al was. Er is dus ruim 2 weken niet meer in zijn brievenbus gekeken. Ligt er een pakketje, helemaal in de bus geduwd, open en met een ander adres erop. Wel hetzelfde huisnummer. Zit er dus een of andere fancy buiten solar lamp in. Ik heb het adres in mijn navigatie op gezocht, en heb vervolgens ruim 18 minuten moeten rijden om hem bij het juiste adres af te geven. Blijkt dat die mensen al 1.5 week op dat pakketje aan het wachten waren. Een hoop ellende, want post NL zegt dat het afgeleverd was


2 likes

Ik heb regelmatig gehad dat ik thuis was en er van Postnl ineens een briefje lag dat ik niet thuis was en dat ze het bij de buren bezorgd hadden. Ook een keertje dat ik de bus aan zag rijden, dus naar beneden ging en letterlijk het briefje op de mat zag dwarrelen. Open gedaan en de bezorger echt heel verbaasd ‘Oh ben je wel thuis’. En onze bel doet het prima. Was daar flink pissig om.

Woon nu ergens anders en laat alles standaard naar een afhaalpunt gaan als ze die optie bieden. Heb wel al een keer gehad dat een brievenbus pakketje voor een buurman in mijn bus gegooid wordt, omdat het niet door zijn brievenbus kan, maar dat heeft er toen meer dan twee weken gelegen zonder dat hij het op kwam halen of thuis was als ik aanbelde. Heb het toen maar weer terug in de brievenbus gedaan. Drie keer raden wat ik dus een week later ineens weer kreeg?! Datzelfde pakketje.

En heb ook wel eens betaald voor avond bezorging, maar dat het ineens de volgende dag in de ochtend kwam. Heb geklaagd op Twitter en kreeg mn geld terug. Ja, is maar een lullig bedrag, maar ik heb betaald voor eer service die ik niet gekregen heb.

niet echt over de bezorging maar ik had 2 paar oorbellen besteld, in het zilver (stond ook duidelijk op de factuur) maar kreeg ze allebei in het goud. Nu draag ik geen goud dus wilde toch wel graag die zilveren. Nou ik gemaild en kreeg ik vandaag een mailtje dat ik die gouden mag houden en dat ze de zilveren opsturen. Echt goede service vind ik! Bij Eline Rosina trouwens #nospon

Even ontopic
 onze vaste pakket bezorgen van postNL stinkt ook echt naar shag en zweet. Hij scheldt heel de boel bij elkaar als hij door de straat loopt en hij belt 1 keer keihard aan en als je binnen 5 seconden niet open doet is hij alweer weg met (zijn woorden) ‘je teringzooi’

1 like

Mijn zooplus bestelling is vertraagd Ă©n mijn bol bestelling ook :frowning:

1 like

Ik heb trouwens nog een leuke! Was op stage en werd gebeld door de bezorger of hij een pakketje mocht afgeven bij de buren. Dus ik zeg ja
waarom niet tuurlijk. Hij gebruikte letterlijk het woord pakketje.
Kom ik thuis, ga naar de buurman, blijkt er een hometrainer van 40kg te zijn afgeleverd. Moest ik met mijn bejaarde buurman dat ding over straat slepen, heel fijn. 1000x excuses aangeboden, hij kon er wel om lachen.
Dat ding werd ineens drie dagen eerder bezorgd ook.

3 likes

Ahh wel lief dat hij het heeft aangenomen!

Ik wachtte tot een studieboek dat ik nodig heb aan zou komen. Zie ik nu dat de bezorger nog steeds ‘onderweg’ is. Dat klinkt wel erg veelbelovend. :roll_eyes:

Dat er een veel te grote doos om mijn bestelling heen zit en dat het ook nog eens gevuld is met van die piepschuim chipsdingen. Die ken ik niet bij het plastic gooien en nu zit mijn prullenbak halfvol met die nare dingen.

3 likes

Laatst stond mijn pakketje gewoon bij de voordeur, iedereen had het gewoon mee kunnen nemen. Er was ook nog eens mee gegooid, was duidelijk te zien aan de doos en de inhoud. Hoor dit soort dingen echt vaak over DHL. Vind het zo slecht!

En pakketjesbezorgers, pffff. Heb daar veel mee te maken op het werk en er zitten af en toe echt rare gasten bij. Laatst zelfs eentje die een paar keer expliciet naar mijn voor- en achternaam vroeg, er moest getekend worden voor de pakketjes dus ik zocht er niks achter. Zegt hij een paar dagen later dat ik lastig te vinden ben op social media??? :face_with_raised_eyebrow:

3 likes

Gisteren werd er bij mij op werk een pakketje bezorgd, in een eenrichtingsstraat. Gaat die bezorger vanuit dat busje staan toeteren of we het op willen halen? We werken op een school. Na een paar keer kwam hij het toch maar brengen. Echt next level lui :roll_eyes:

1 like

Ik snap niet dat mensen die nooit thuis zijn dingen wel thuis laten bezorgen. Irritant voor de bezorger en de buren (die het al dan niet aannemen). Als ik weet dat ik niet thuis ben laat ik een pakje op mijn werk bezorgen, we hebben een magazijn dus dat is handig.

2 likes

Niet iedereen kan het op het werk laten bezorgen.

3 likes

Kwam net uit de douche want het pakket zou pas vanaf 12:45 kunnen komen. Is het er ineens al en die man belde echt 10x aan ofzo?
Heel overdreven en ik ren half naakt door het huis :sweat_smile:

Ze kunnen het ook bij een pakketpunt laten bezorgen.

Daarom zeg ik ook, fijn dat het hier kan. Maar anders kun je altijd voor een pakketpunt kiezen.

Dit is geen pakketjes irritatie, maar de bezorger van business post komt bijna elke dag voor de buren en die oude man loopt zoooooooooo sloom. Als ik ‘m aan zie komen fietsen word ik al chagrijnig omdat alles zo langzaam gaat bij hem.

Dat kan toch ook niet altijd? Niet elke webshop biedt die optie, en niet elk bezorgbedrijf heeft ophaalpunten op plekken die voor diegene bereikbaar zijn (mijn dichtstbijzijnde GLS-punt is volgens mij 40km met de auto).
Als je doordeweeks werkt kun je proberen het allemaal op zaterdag te laten komen, maar de post laat zich vaak niet zo lekker plannen, soms kom je er niet onderuit.

3 likes

Dat kan niet overal.

1 like