Pakketjesirritaties

Blijkbaar niet dan, ik dacht dat dat altijd wel een mogelijkheid was.
Maar ik vind wel dat mensen er niet van moeten uitgaan dat een buurman je pakket altijd wel aanneemt.

Ook irritant, pakketjes waarvan je niet echt weet wanneer ze komen.

Eigenlijk laat ik alles altijd op mijn werk bezorgen. Maar ik heb nu al een paar keer gehad dat er een pakketje bezorgd kreeg waar ik niet echt op gerekend had. Bijv een keer boeken op een beurs waren niet op voorraad dus moest een heel formulier met mijn gegevens ingevuld en dan zouden ze het later opsturen. Bleek het dus niet door de brievenbus te kunnen. En ik had gewoon mijn thuisadres opgegeven omdat ik niet over die bezorging na had gedacht. En bij ons is overdag nooit iemand thuis.

Kreeg ik steeds briefjes in de brievenbus met dat we niet thuis waren en dat ze morgen terug kwamen. Maar dan waren we ook niet thuis. En bij PostNL kan je dan nog de bezorggegevens aanpassen, maar bij DHL niet meer. Moest ik dus serieus gaan wachten tot ze het een x aantal keer aangeboden hadden, dan gaat het terug naar de verzender en kon ik daar naar toe bellen dat het opnieuw opgestuurd kon worden maar dan naar een ander adres. DJEEZZZ laat me gewoon het adres aanpassen DHL dit is toch voor iedereen irritant?!

1 like

Mijn bol bestelling van 18 euro is ook vertraagd. Omdat ik geen verzendkosten wilde betalen en toch nog stiften nodig had heb ik die er ook maar bij besteld. Die zijn inmiddels wel aangekomen. De rest is al twee weken vertraagd en ik heb mijn bestelling geannuleerd. Nou vind ik t best stom dat ik mijn stiften al gebruikt heb anders had ik die ook terug kunnen sturen. Nog stommer is dat het bij het zelfde bedrijf weg komt. Verstuur die shit dan gewoon in 1 keer, dan had ik beide dingen kunnen annuleren.

Onze DHL Bezorger levert pakketjes bij mijn vriends kantoor af, beneden ons huis. Omdat hij te lui is naar boven te lopen. Super irritant

1 like

vind op mijn werk aan laten komen best wel awkward en kan me ook voorstellen dat de gastvrouw beneden er niet op zit te wachten als zij van alle afdelingen pakketjes moet aannemen.

Ik voel me best schuldig dat ik het zo vervelend vind dat zalando steeds er zo lang over doet om een pakket te bezorgen.:face_with_hand_over_mouth: Bol stuurt echt standaard de volgende dag op of al in huis terwijl ik op zalando steeds 4 of 5 dagen moet wachten. Ik heb nooit het geduld om te wachten op mijn pakket. :face_with_hand_over_mouth::face_with_hand_over_mouth::face_with_hand_over_mouth:

Ik ben best vaak overdag thuis omdat ik nog studeer en vaak in de avond werk, dus ik heb soms de gang ook helemaal vol staan met allemaal pakketten. Zei laatst tegen de bezorger dat ik wel een afhaalpunt kan worden, gewoon als grapje. Zei die: ja mevrouw er staan nog allemaal vacatures bij ons open hoor, dus ik lach wat naar hem. Stilte
 zegt die ja ik dacht misschien zoekt u nog wel een baan. Haha chill mn postbezorger denkt dat ik in de bijstand zit ofzo :stuck_out_tongue: Heb vriendelijk bedankt voor de eer.
Een keer moest ik een beetje zuchten toen ik weer een hele lading aan zag komen, niet tegenover de postbezorger, maar wel mijn buren. Toen zei die vet lief: als u het vervelend vindt, moet u het gewoon zeggen hoor. Dan kom ik morgen nog wel een keer terug. Echt een hele lieve jongen!

Ik vind het echt geen probleem om af en toe een keer een pakket aan te nemen, maar sommige van mijn buren laten 3 pakketten per dag bezorgen, terwijl het afhaalpunt echt 1 minuut vanaf ons huis is.

1 like

Nouja die jongne hoeft dat toch niet op te losssn voor jouw buren. Inderdaad super lief maar anders moet jij dat gewoon aangeven bij die buren
Wat irritant ik lees dat echt voor het eerst door dit topic. Dat mensen echt gebruik maken van buren om daar hun pakketjes te laten droppen haha :confused: :confused:

DPD heeft vrijdag bezorgpoging gedaan, maar ik was toen niet thuis, en ik had een briefje in de brievenbus dat het vandaag weer geprobeerd werd. Maar in plaats daarvan is hij nu na 1 bezorgpoging al retour afzender gezet? Naar Engeland terug?
Oké, mijn fout dat ik niet thuis was en bezorging niet aangepast hebt, maar 1 bezorgpoging is wel heel weinig


Nee maar vandaag hebben ze dus nĂ­et gedaan, dat stond op het briefje in de brievenbus, maar hij stond dit weekend al op retour (ze bezorgen alleen werkdagen hier). Ik dacht vandaag nog even af te wachten, misschien dat ze toch zouden komen. Maar klantenservice gebeld vanmiddag en hij is echt op retour gezet en dan kunnen ze er niks meer aan doen.

Ik en een vriendin zouden hetzelfde pakketje krijgen maar we waren beide niet thuis. Lag er een briefje in de bus dat we het pakketje zelf maar moesten ophalen. Maar helemaal niet eens een adres erbij gezet :face_with_raised_eyebrow: moesten we het helemaal zelf opzoeken en bleek echt 20 min rijden te zijn en het was zo’n DHL gebouw waar ze alle pakketjes in busjes gooien.

1 like

Okeee ik kan waarschijnlijk mijn irritatie downgraden naar een ‘de informatie op de track&trace site klopte niet!!1!1!’
Pakketje staat nu toch weer op status Onderweg :thumbsup: en heb de bezorgdag kunnen wijzigen naar een dag dat er waarschijnlijk wel de hele dag iemand thuis is. Das dan wel weer een goede service, dat dat kan.

1 like

Mijn PostNL bezorgers zijn top. Alleen van DHL ben ik niet echt fan, want ze laten pakketjes soms bij me buiten achter. Ik laat alles bij mijn ouders bezorgen (want 99% van de tijd is daar iemand thuis) en de buurt is super betrouwbaar, maar toch niet helemaal fijn.

Laatste update: pakketje is binnen! :tada:
Niet op de dag waar ik hem naar verzet had, dus gelukkig was er toevallig iemand thuis, maar het is in ieder geval helemaal goed gekomen :smiley:

2 likes

De pakketbezorger belde aan, ik stond op van de bank en deed de deur open. Ondertussen stond hij al bij de buurvrouw voor de deur (het duurde 5 sec ofzo). Ik dacht eerst dat zij ook pakketjes had dus wachtte even (bus stond toch bij ons voor de deur, dus hij moest wel terug). Komt ie vervolgens terug “oh, ik dacht jij niet thuis. Buurvrouw heeft pakket!”.

En toen vroeg hij of hij het moest ophalen of ik. Dus ik zei “ga jij maar”. Vervolgens zei hij “Oke dankje”, stapte in en reed weg. Haha volgens m’n vriend vatte hij “ga jij maar” gewoon heel letterlijk op en dacht ie dat ik zei dat ie weg mocht gaan? Heel vreemd.

15 likes

Wat debiel :confused: Las al dat je niet durfde te plassen, moet je de volgende keer alvast buiten gaan staan als je het busje ziet of zo. Echt belachelijk. Is de PostNL klantenservice nog open? Ik hoop dat je je pakje snel krijgt!

Heb altijd het idee dat ze meerdere mensen tegelijk helpen, hopelijk komt ze gauw bij jou!

Waar heb je het besteld? Meestal kan het bedrijf een “onderzoek starten” bij PostNL en als daar niks uitkomt krijg je je geld terug.

Huhhh wat onvriendelijk. Ik zou nog een keer gaan chatten met de hoop op een ander haha. Super onlogisch allemaal, hoe verzint ze het? Welke webshop verstuurt dingen nou aangetekend:/ En waarom zou het nog een keer bezorgd worden als het zogenaamd is afgegeven op een ander nummer.

1 like

Volgens mij krijgen ze maar een bepaalde tijd om pakketjes te leveren. Als je dan bij 1 gebouw 5 minuten krijgt maar heel veel pakketjes hebt dan is het voor hun makkelijker om het een andere keer te bezorgen. Alles buiten die tijd worden ze niet voor betaald geloof ik. En ze krijgen al zo weinig.

Verklaard niet waarom jij dan een mail krijgt met dat het bezorgd is dat is wel vreemd ja.

1 like

Ja, ik heb vaker gehoord dat pakketjes bezorgen bijna niet te doen is. Die druk is heel hoog.

Maar goed, dan moeten ze daar iets aan doen. Je verleent in principe een dienst en op deze manier is dat echt niet ok

2 likes