Ugh, ik had via Ebay iets gekocht uit Rusland. Het bleef super lang bij de douane hangen en nu is het terug naar Rusland gestuurd?
En dan krijg ik nog zoān bericht van āThe delivery is ready for pickup at the post office * Russisch adres *ā zucht.
HĆØ wat stom. Ik had laatst hetzelfde met een pakketje uit Amerika, ook via eBay. Heb wel mijn geld teruggekregen maar ik vond het heel raar.
Was jouw pakketje ook via het global shipping program gestuurd?
Normaal heb ik geen probleem met pakketjes uit Amerika.
Wel goed om te weten, ik wil namelijk binnenkort (binnen nu en een paar maanden) eveneens een boxspring of bed, maar in elk geval een matras bij Ikea halen. Ik kan me namelijk voorstellen dat dat ook niet van een leien dakje gaat.
UGHH ik heb stoelen besteld die vandaag zouden komen. Helemaal moeilijk met het bestellen en plannen gedaan want ik ben nooit thuis behalve vandaag dus specifiek zo geregeld.
Zit al de hele godvergeten dag thuis te wachten op die klote stoelen terwijl ik van alles wilde doen. Zie ik nu bij de track en trace āuw pakket staat bij een DPD depot in de buurtā. Eh hoezo staat hij bij een depot??? Nu komt hij dus niet meer vandaag, dus geen idee wanneer wel, en ik ben de hele week niet meer thuis.
Nu in dit zo lees hebben wij een half jaar geleden een matras voor onze boxspring bij Ikea gehaald. Die paste ook echt maar net door de trapgat. Het was maar 160 breed, maar er zit verpakking omheen en is nauwelijks te buigen. Echt na heel veel douwen lukte het eindelijk om dat ding boven te krijgen.
Oh, ik weet niet eens wat dat global shipping program is dus geen idee eigenlijk
Heb wel een berichtje naar de verkoopster gestuurd en ze ging het maandag bij de post nakijken.
Mijne was maar 140 cm breed, maar door het karton was het echt niet te doen. En ik heb niet een smal herenhuis ofzo. Uit de verpakking was het met twee personen (ik heb de Ikea medewerker het meeste werk laten doen, ik voornamelijk sturen
) goed te doen en was het denk ik ook in 5 minuten geklaard om dat ding van begane grond naar de tweede verdieping te krijgen. Maar alsnog moest ik best vaak sturen en bij de tweede moest het matras over de balustrade worden getild omdat er niet genoeg ruimte was om te draaien op het overloop.
Oh ik heb dit ooit een keer gehad met een bank van Leen Bakker. Woonde toen nog in Amsterdam en ik had al aangegeven dat via het trappenhuis gewoon NIET ging lukken, maar dat ik wel een haak had en dat het dus door het raam kon. Gevraagd of dat een probleem was? ānee hoor mevrouw, ze doen wel meer in Amsterdam en dat is toch redelijk standaard. Hoef je je echt geen zorgen om te maken, ze zorgen dat het bovenkomt!ā
Nou, niet dus. Ze mochten het verzekeringstechnisch niet doen en hebben die pakketten dus zo lekker voor de deur laten staan. Heb uiteindelijk een paar bouwvakkers die verderop in de straat bezig waren lief aangekeken en die hebben in ruil voor koffie en taart mijn bank via het raam naar binnen getild.
Super gefrustreerd door DHL hier⦠Heb wat besteld op vinted. Afgelopen vrijdag hier voor het eerst geweest, niks in de brievenbus qua papier oid. Zaterdag bezorgen ze niet? Komen ze maandag weer, weer niks in mān brievenbus. Staat er dat het bezorgd is op het service point? Ja⦠welke dan?
Dus bellen. Na lang onderling overleg aan de telefoon (wat een vrij prijzig telefoontje is geworden) vertelt de dame aan de telefoon me dat mijn pakketje met zakelijk DHL is verstuurd en dus op het terminal ligt. Dik 30 minuten rijden!
Piepzooi. Nu maar kijken wanneer ik daar tijd voor heb binnen 7 dagenā¦
Dpd. Belt aan. Nog geen 10 sec later ben ik bij de deur en zie ik niemand. Dus ga weer terug. Hoor ik de brievenbus met daar briefje: ligt achter de auto. Op briefje was met toestemming aangevinkt. Maar helemaal nooit toestemming gegeven en als diegene iets langer wacht voor de deur, had ik het kunnen aannemen. Vooral als de auto er staat en door raam tv aan ziet staan en lampen branden 
Dat zegt niks, zijn genoeg mensen die hun huis zo achter laten zodat het lijkt dat er iemand thuis is.
De bezorger van Postnl hier heeft altijd zoveel haast. Ik stond in de keuken, zie hem aan komen lopen en loop gelijk richting de deur. Ondertussen had hij aangebeld en toen ik bij de deur kwam, liep hij al weg? Denk dat er 5 sec tussen zat⦠en dat flikt hij elke keer.
dat komt waarschijnlijk doordat zij zó veel pakketjes binnen een korte (of iig bepaalde) tijd moeten afleverenā¦
Ja, dat snap ik wel⦠maar ik moet toch wel de kans krijgen om de deur open te doen?
o ja dat vind ik ook hoor!
Ja dat is zo.
Maar zo snel weg gaan dat je niet eens de kans hebt om de deur open te doen is wel irritant. En vervelendste is het gewoon achter de auto leggen en aan te vinken dat het met toestemming is.
DHL had gisteren mān pakketje al moeten leveren maar volgens de track and trace is het nog niet eens bij hen 

Ik heb met ƩƩn stel buren ook meerdere keren het probleem van aannemen/afleveren/ophalen gehad, maar dan omdat zij kennelijk allebei nachtdiensten ofzo werken en dus nooit thuis waren als ik thuis was en andersom. Heeft uiteindelijk twee weken geduurd voordat ik mijn pakketje bij hen kon ophalen
Daarna nog een keer met een pakketje maar toen was ik toevallig na 3 dagen een keer eerder thuis en ging hij net naar zijn werk, anders waren we elkaar weer misgelopen.
Dan denk ik echt: als je weet dat je nachtdiensten werkt, kun je er wel vanuit gaan dat je buren die overdag werken hun pakketje niet bij je op kunnen halen dus weiger het dan gewoon aan te nemen 
Mijn pakketje is zonder pardon retour afzender gestuurd?! Zit je dan een hele dag voor niks te wachten
ligt denk ik eerder aan de verkoper van het spel dan de bezorgdiensten haha, als dat andere spel direct de volgende ochtend al door de brievenbus is gegooid.
sws, wat een luxe hebben we zeg, iets bestellen en het de volgende dag al binnenkrijgen, wauw