Pakketjesirritaties

En @Vaiana jullie hebben gelijk, heb ze een berichtje gestuurd.

3 likes

Zou het ook tegen je buren zeggen, waarom bestellen zij 5 dozen terwijl ze niet thuis zijn? Tenzij er ineens een spoedgeval tussen is gekomen vind ik dat ook vrij aso hoor, er gewoon maar vanuit gaan dat er vast wel iemand anders thuis is en het maar aanneemt.

2 likes

Nuja je weet toch niet altijd wanneer het precies geleverd zal worden? Niet iedereen kan zomaar plots morgen een dag vrij nemen of thuis werken omdat er dan geleverd wordt

8 likes

Precies dit. Ik lees regelmatig ‘bestel niet als je niet thuis bent’ maar de bezorgdiensten verkloten het ook vaak zelf. Als ik precies een tijdvak kies op mijn vrije dag, en de bezorgdienst meldt vanuit het niks ‘zending vertraagd’ en verschuift de bezorging naar de volgende dag, dan kan ik er ook niks aan doen. :woman_shrugging:
Om nog maar te zwijgen van webshops die beloftes als ‘voor 22 uur besteld, morgen in huis’ niet waarmaken.

9 likes

Nee klopt zeker, maar bij een grote bestelling met 5 dozen vind ik het wel anders dan 1 pakketje. Als je zending vertraagd is kun je 9/10 keer ook ervoor kiezen om het op een pakketpunt te laten leveren, is misschien niet handig als je geen auto ofzo hebt, maar zomaar je buren er mee opzadelen is ook niet netjes.

1 like

Ik heb de laatste tijd meerdere keren gehad dat een bestelling van mij is vertraagd met enkele dagen (soms zelfs een week) en dat kan ik van tevoren echt niet voorzien! Bovendien kun je bij sommige webshops geen afhaalpunt kiezen. Heb zelfs vaak zat dat ik na de eerste ‘gemist’ poging niet eens voor een andere locatie/afhaalpunt kan kiezen en dan komen ze de volgende dag weer voor een dichte deur en moet ik de dag daarna naar een afhaalpunt :woman_shrugging:

1 like

Misschien waren dit pakketjes van meerdere buren?

Gister wat besteld, vandaag wordt het bezorgd. Bij bezorgadres gewoon m’n eigen adres. Nu staat er een melding onder met ‘uw pakketje is onderweg naar een PostNL locatie’.
Eehhh. Dat hoop ik toch echt niet

Kut Asos heeft weer iets niet retour geboekt wat ik wel retour heb gestuurd. Nu weer gezellig mailen met klantenservice, zin in.

Dit had ik laatst ook maar toen werd het toch aan huis bezorgd!

1 like

Het bleek om een bestelling te gaan die al 2 weken spoorloos was! Het is de dag erna bij ze afgeleverd en van DPD heb ik een persoonlijke excuusmail gekregen.

Hier heeft DPD vorige week een pakketje voor de deur gezet en dat heeft er dus minstens 4 uur open en bloot voor de voordeur gestaan. Nu regende het niet en was het kattenvoer, maar ik heb dus wel een klacht ingediend. Iedereen had het ook mee kunnen nemen :confused:

Paar pakken luiers online besteld in de aanbieding, en zo gepland dat het op mijn vrije dag bezorgd zou worden (gisteren).
Krijg ik van de webshop een mailtje ‘sorry, bezorging is vertraagd’. Pakket is nu voor vandaag gepland, terwijl ik op mijn werk ben. Een andere tijd / plaats kiezen kan gek genoeg niet.

Ik baal er zo van. Ofwel het wordt bij de buren bezorgd die dan meteen een joekel van een doos krijgen, of de pakketbezorger wordt pissig omdat ik niet thuis ben en hij/zij wel moet sjouwen. :unamused:

Eergisteren heb ik een pakket (groot) van de overburen aangenomen maar ze komen het gewoon niet ophalen, terwijl ik zie dat ze thuis zijn. Ja ik kan er zelf ook heenlopen maar ik vind dit aso, haal je zooi gewoon op

Misschien hebben ze geen briefje gekregen

Jawel ik heb de bezorger zelf een briefje in de bus zien doen. Ik wacht het vanavond nog even af en anders ga ik er mogen zelf wel heen

Ooh ok, ja dan is het minder

Bij ons zat het briefje een keer tussen de folders en hadden we dat niet gezien.
Maar misschien zijn jouw buren gewoon asociaal.

Ja zoiets moet het toch haast wel zijn, het is toch raar om zo’n groot pakket gewoon dagenlang bij je buren te laten staan. Tenminste als mijn buren iets voor mij aannemen haal ik het meestal direct dezelfde dag op. Nou ja pf ik zeul het ding er morgen zelf wel heen haha

1 like

Of aanbellen dat hun pakket bij jou ligt? Ik heb het ook eens gehad dat de overbuurman een groot pakket had besteld en no way dat ik die naar zn huis ging tillen. Hij kwam het toen meteen netjes ophalen.