Pakketjesirritaties

Waarom gaven ze het je niet dan?

Ik heb een boek besteld bij bol (tweedehands) en dat gaat nu helaas via DHL. Het had gewoon door de bus gepast dan was het niet allang, maar nu gaat het nog zo lang duren.
Gisterochtend stond er ‘opgehaald door de bezorger‘. Vandaag pas ‘onderweg naar het sorteercentrum’. Dat heeft dus 24 uur geduurd tussen die twee stappen terwijl je het in die tijd meestal al ontvangt.
Jammer had t boek snel nodig voor m’n studie

DHL blijf ik een gek bedrijf vinden, het is namelijk niet de eerste keer dat ik dit heb meegemaakt. Ben ik de hele dag thuis (ook tijdens het tijkvak), krijg ik opeens de melding dat de bezorger mij heeft gemist. Er is geen busje langsgekomen en ik heb geen bel gehoord. Nu kan ik morgen weer naar een afhaallocatie fietsen

Huh, de PostNL-bus stond net zowat voor mijn deur geparkeerd. Zoeft 'ie opeens weg en krijg ik als bericht:
‘We hebben uw pakket vandaag niet bij u kunnen bezorgen. We komen binnenkort opnieuw bij u langs.’ :woozy_face:

Welke site heb je ze besteld?

Ja zit er dik in dan! Las net een artikel over vrachten uit china, kan nog wel een aantal weken duren!

Ik had bij Amazone 3 dingen besteld op 17/01. 2 pakjes perfect op tijd aangekomen, het 3de zou normaal ten laatste aankomen op 14/02 nog niets te zien

Straks een berichtje maken naar de verkoper en hopen dat ik het vlug heb.

Edit: top dit, ik duw op enter om dit bericht te plaatsen en ik hoor de postbode, mijn 3e pakje is geleverd :smile:

Ik had dus 5 weken geleden iets besteld bij bol. Had gekozen voor afleveren bij afhaalpunt. Pakketje stond al een week bij postnl op bezorging is vertraagd. Toen heeft bol het opnieuw verstuurd naar mij. Dat had ik de volgende dag binnen, Nu is afgelopen zaterdag dat eerste pakketje opeens toch bezorgd bij het afhaalpunt. Hoe?? Wat heeft PostNL in die tussentijd allemaal lopen doen met dat pakketje?

DPD klopt op mijn raam. Ik verwacht niks maar oke. Ik zit in het gips dus het duurde wel even voordat ik eindelijk bij de voordeur was. Staat 'ie heeeeel geĂ«rgerd te zuchten want hij had een zending voor de buren en de hele straat is niet thuis en moeilijk moeilijk. Nou prima man, zet maar in de gang. Hij moest het nog even uit zijn bus halen. Komt 'ie aan met een steekkar met 5 dozen (!!!) en blijft hij er vervolgens mee voor mijn deur staan. Dus ik zeg ‘oh wauw ik weet ten eerste niet of dit wel in mijn gang past en ten tweede, je zal het zelf even neer moeten zetten he?’ en maak zo’n halfslachtig gebaar naar mijn been.

Zegt 'ie ‘ja jezus laat maar he ik neem het wel weer mee’ en loopt hij weg???

Zit echt compleet flabbergasted op de bank, wtf is er zojuist gebeurd joh :joy:

15 likes

Woow. Je gaat dit toch wel melden he?

1 like

Ik heb net een kartonnen zak met kleding gekregen en die is kennelijk nat geweest, want hij is gescheurd. Nu moet ik wat retour sturen, maar ik denk dat ik dat maar in een plastic zak doe. Echt zo zonde.

En @Vaiana jullie hebben gelijk, heb ze een berichtje gestuurd.

3 likes

Zou het ook tegen je buren zeggen, waarom bestellen zij 5 dozen terwijl ze niet thuis zijn? Tenzij er ineens een spoedgeval tussen is gekomen vind ik dat ook vrij aso hoor, er gewoon maar vanuit gaan dat er vast wel iemand anders thuis is en het maar aanneemt.

2 likes

Nuja je weet toch niet altijd wanneer het precies geleverd zal worden? Niet iedereen kan zomaar plots morgen een dag vrij nemen of thuis werken omdat er dan geleverd wordt

8 likes

Precies dit. Ik lees regelmatig ‘bestel niet als je niet thuis bent’ maar de bezorgdiensten verkloten het ook vaak zelf. Als ik precies een tijdvak kies op mijn vrije dag, en de bezorgdienst meldt vanuit het niks ‘zending vertraagd’ en verschuift de bezorging naar de volgende dag, dan kan ik er ook niks aan doen. :woman_shrugging:
Om nog maar te zwijgen van webshops die beloftes als ‘voor 22 uur besteld, morgen in huis’ niet waarmaken.

9 likes

Nee klopt zeker, maar bij een grote bestelling met 5 dozen vind ik het wel anders dan 1 pakketje. Als je zending vertraagd is kun je 9/10 keer ook ervoor kiezen om het op een pakketpunt te laten leveren, is misschien niet handig als je geen auto ofzo hebt, maar zomaar je buren er mee opzadelen is ook niet netjes.

1 like

Ik heb de laatste tijd meerdere keren gehad dat een bestelling van mij is vertraagd met enkele dagen (soms zelfs een week) en dat kan ik van tevoren echt niet voorzien! Bovendien kun je bij sommige webshops geen afhaalpunt kiezen. Heb zelfs vaak zat dat ik na de eerste ‘gemist’ poging niet eens voor een andere locatie/afhaalpunt kan kiezen en dan komen ze de volgende dag weer voor een dichte deur en moet ik de dag daarna naar een afhaalpunt :woman_shrugging:

1 like

Misschien waren dit pakketjes van meerdere buren?

Gister wat besteld, vandaag wordt het bezorgd. Bij bezorgadres gewoon m’n eigen adres. Nu staat er een melding onder met ‘uw pakketje is onderweg naar een PostNL locatie’.
Eehhh. Dat hoop ik toch echt niet

Kut Asos heeft weer iets niet retour geboekt wat ik wel retour heb gestuurd. Nu weer gezellig mailen met klantenservice, zin in.