Pakketjesirritaties

Oh dat is een goed idee!

OkĂ©, dit is meer een levering dan “pakketje”, maar wel enorm veel irritatie

Afgelopen woensdag kwam ik tot de ontdekking dat de middenbalk van mijn bed kapot was, dus ik was naar de Ikea gegaan (daar kwam het bed vandaan) om te vragen of het gemaakt/vervangen kon worden maar waarschijnlijk niet. Heb direct een boxspring besteld (nu 10% korting) en gekozen voor bezorging ondanks dat ik vlakbij de vestiging woon, want dan werd het bed naar de slaapkamer (tweede verdieping in mijn huis) gebracht en zouden ze mijn oude matras meenemen om te recyclen.

Ik zou “ongeveer een half uur” voor bezorging een sms of telefoontje krijgen, want ze konden tussen 1700 en 2200 uur komen. Om twintig voor acht krijg ik een sms dat ze er over 5 minuten zijn! Gelukkig was ik toen al grotendeels klaar, maar had wel net de slaapkamervloer met de stoomreiniger gedweild, ervan uitgaande dat het toch nog minstens een half uur zou duren voor ze er zouden zijn en de vloer dan goed droog zou zijn. Maar oké 

Nadat ze de onderdelen naar boven hebben gesjouwd en mijn oude matras hebben meegenomen, kwamen ze met het nieuwe matras aan. En die paste niet door het trapgat.

Heel lang verhaal

Ik had hier in Ikea nog expliciet naar gevraagd omdat het matras niet opgerold werd geleverd en ik jaren geleden mijn bank niet door het trapgat kreeg; maar nee, “matras is flexibel, geen probleem” en “anders kan het buiten langs”. Maar er zat een verpakking met karton om de randen van het matras en daardoor was het niet “flexibel”. De bezorgers van het transportbedrijf mogen producten niet uitpakken of aanraken als ze uitgepakt zijn (als ik het zelf zou uitpakken) in verband met garantie. En voor eigen veiligheid en heelhuids product afleveren mogen ze het ook niet buiten langs (via balkon) doen. Dat had in de Ikea moeten worden gezegd, maar dat was niet het geval. De bezorgers hebben echt hun best gedaan maar het lukte gewoon echt nĂ©t niet. Dus zij verwezen me naar de Ikea.

Dus ik direct de Ikea gebeld. Echt de meest onbehulpzame persoon ooit aan de telefoon. Hij stelde voor om het transportbedrijf te bellen en te vragen of ze terug zouden komen. Dus ik vroeg wat ze dan anders zouden moeten doen, aangezien zij alles wat ze mochten doen al hebben geprobeerd. Tja, dat wist hij niet. Eigenlijk kon hij helaas niets voor mij doen. Misschien dat ik mijn buren kon vragen om me te helpen? Dan zouden ze de bezorgkosten (“ondanks dat u niet extra heeft betaald voor het naar boven brengen”) wel terugstorten. Daar ging ik uiteraard niet mee akkoord.

Ik stelde binnen twee minuten van het gesprek voor dat hij wat mij betreft twee Ikea medewerkers naar mijn huis zou sturen om dat matras zonder verpakking naar boven te tillen, want zij konden dan wel garant staan voor de garantie. “Oh nee, mevrouw, dat kan ik Ă©cht niet doen”. Nee, helaas kon hij niets doen want “het is nu al bijna acht uur”. Dus ik vroeg wat het tijdstip uitmaakte als de Ikea tot negen uur open was, maar het was “gewoon te laat”. Op mijn vraag wat hij zou voorstellen als ik overdag gebeld zou hebben kreeg ik alleen een vaag “dan had ik wel een andere oplossing kunnen bedenken”, dus daarop aangegeven dat het niet mijn schuld was dat het transportbedrijf pas om kwart voor acht kwam. Toen werd ik tien minuten in de wacht gezet. Daarna kwam hij terug met het advies om toch echt mijn buren ofzo te vragen voor hulp. Nogmaals aangegeven dat ik daar niet mee akkoord ga. En ook gezegd dat in de tijd dat ik in de wacht stond, er al twee Ikea medewerkers bij mij thuis hadden kunnen zijn aangezien ik zo dichtbij woon.

Probeerde hij er nog onderuit te komen door het transportbedrijf de schuld te geven! Toen heb ik benadrukt dat ik een overeenkomst met de Ikea had en niet het transportbedrijf. Er was niet eens verteld dat het niet door de Ikea zelf zou worden bezorgd. Bovendien heeft de Ikea verkoper mij verkeerde informatie verstrekt over de levering en de verpakking van het product. En hij had daarbij aangegeven dat ik het bed/matras ook direct (na montage) in gebruik kon nemen, dus mijn oude bed was al gedemonteerd en het matras afgevoerd door de transport medewerkers (die hadden overigens wel aangeboden het oude matras weer naar boven te brengen, maar daar had ik niet zoveel aan omdat a) het bed al uit elkaar was b) de middenbalk kapot was waardoor ik heel voorzichtig op mijn bed moest liggen om te voorkomen dat het uit elkaar zou vallen en c) ik dan vervolgens zelf het matras alsnog moet afvoeren als het nieuwe matras eenmaal boven is en d) ik had betaald voor de recycle service).

Weer in de wacht gezet. Ondertussen een mail van Ikea gekregen met de vraag hoe ik hun transportservice heb ervaren en of ik die wil beoordelen? :slight_smile: heb serieus twintig minuten in de wacht gestaan en in de tussentijd de enquĂȘte ingevuld :roll_eyes: (en nee, ik raad de transportservice niet aan :slight_smile: )

Zegt die servicedesk medewerker dat het “veel bloed, zweet en tranen heeft gekost” (alsof hij dat matras zelf al naar boven had gesjouwd :roll_eyes:) maar dat er iemand van de Ikea binnen 5-10 minuten bij mij thuis zou zijn! Dus ik vroeg wat die Ikea medewerker dan kwam doen en toen zei hij vol ongeloof dat ik dat toch wilde?! Ik uitleggen dat ik het op prijs zou stellen dat we nu duidelijke en concrete afspraken zouden maken, aangezien het hiervoor ook al verkeerd was gegaan :slight_smile: En toen vertelde hij dat de medewerker van de Ikea mij zou helpen het matras naar boven te tillen. Moest ik verdorie zelf ook nog helpen. Maar okĂ©, al lang blij dat er nog iemand zou komen.

Uiteindelijk is er een hele vriendelijke Ikea medewerker gekomen die mij heeft geholpen het matras naar boven te sjouwen.

Nu moet ik alleen het bed nog in elkaar zetten.

Dus dames, als jullie vriend/man voor de servicedesk van Ikea werkt of bij de Ikea zelf en naar het huis van een klant is gestuurd om een matras naar boven te sjouwen en vanavond loopt te zeuren over een enorm moeilijke klant, dan was ik dat waarschijnlijk :wink:

WoW wat ontzettend lullig gedaan zeg! Toen wij onze boxspring bestelde zei de medewerker juist dat de matrassen niet flexibel waren en we echt goed moesten opmeten of ze door het trapgat zouden passen. En dat bijv bij bijna niemand 180x200 door het trapgat past dus je dan beter twee keer 90x200 kan bestellen.

Maar pff lekker dan zit je daar met je matras beneden waar je er niks aan hebt
 maar gelukkig is het uiteindelijk toch gelukt! :blush:

1 like

Ja, mijn matrasje is kleiner van formaat, misschien dat hij dat daarom dacht? Een van de transport medewerkers zei ook al dat het misschien geruild kon worden voor twee smallere maar dat was geen optie (zou te dominerend zijn in mijn slaapkamer en dan zou ik al mijn beddengoed moeten vervangen).

1 like

Ik vind het in ieder geval wel lekker handig, informatie geven die niet klopt over iets best cruciaals :speak_no_evil: haha

1 like

Ugh, ik had via Ebay iets gekocht uit Rusland. Het bleef super lang bij de douane hangen en nu is het terug naar Rusland gestuurd? :face_with_symbols_over_mouth: En dan krijg ik nog zo’n bericht van “The delivery is ready for pickup at the post office * Russisch adres *” zucht.

HĂš wat stom. Ik had laatst hetzelfde met een pakketje uit Amerika, ook via eBay. Heb wel mijn geld teruggekregen maar ik vond het heel raar.
Was jouw pakketje ook via het global shipping program gestuurd?
Normaal heb ik geen probleem met pakketjes uit Amerika.

Wel goed om te weten, ik wil namelijk binnenkort (binnen nu en een paar maanden) eveneens een boxspring of bed, maar in elk geval een matras bij Ikea halen. Ik kan me namelijk voorstellen dat dat ook niet van een leien dakje gaat.

UGHH ik heb stoelen besteld die vandaag zouden komen. Helemaal moeilijk met het bestellen en plannen gedaan want ik ben nooit thuis behalve vandaag dus specifiek zo geregeld.
Zit al de hele godvergeten dag thuis te wachten op die klote stoelen terwijl ik van alles wilde doen. Zie ik nu bij de track en trace ‘uw pakket staat bij een DPD depot in de buurt’. Eh hoezo staat hij bij een depot??? Nu komt hij dus niet meer vandaag, dus geen idee wanneer wel, en ik ben de hele week niet meer thuis.

Nu in dit zo lees hebben wij een half jaar geleden een matras voor onze boxspring bij Ikea gehaald. Die paste ook echt maar net door de trapgat. Het was maar 160 breed, maar er zit verpakking omheen en is nauwelijks te buigen. Echt na heel veel douwen lukte het eindelijk om dat ding boven te krijgen.

1 like

Oh, ik weet niet eens wat dat global shipping program is dus geen idee eigenlijk :sweat_smile: Heb wel een berichtje naar de verkoopster gestuurd en ze ging het maandag bij de post nakijken.

Mijne was maar 140 cm breed, maar door het karton was het echt niet te doen. En ik heb niet een smal herenhuis ofzo. Uit de verpakking was het met twee personen (ik heb de Ikea medewerker het meeste werk laten doen, ik voornamelijk sturen :innocent:) goed te doen en was het denk ik ook in 5 minuten geklaard om dat ding van begane grond naar de tweede verdieping te krijgen. Maar alsnog moest ik best vaak sturen en bij de tweede moest het matras over de balustrade worden getild omdat er niet genoeg ruimte was om te draaien op het overloop.

1 like

Oh ik heb dit ooit een keer gehad met een bank van Leen Bakker. Woonde toen nog in Amsterdam en ik had al aangegeven dat via het trappenhuis gewoon NIET ging lukken, maar dat ik wel een haak had en dat het dus door het raam kon. Gevraagd of dat een probleem was? “nee hoor mevrouw, ze doen wel meer in Amsterdam en dat is toch redelijk standaard. Hoef je je echt geen zorgen om te maken, ze zorgen dat het bovenkomt!”

Nou, niet dus. Ze mochten het verzekeringstechnisch niet doen en hebben die pakketten dus zo lekker voor de deur laten staan. Heb uiteindelijk een paar bouwvakkers die verderop in de straat bezig waren lief aangekeken en die hebben in ruil voor koffie en taart mijn bank via het raam naar binnen getild.

5 likes

Super gefrustreerd door DHL hier
 Heb wat besteld op vinted. Afgelopen vrijdag hier voor het eerst geweest, niks in de brievenbus qua papier oid. Zaterdag bezorgen ze niet? Komen ze maandag weer, weer niks in m’n brievenbus. Staat er dat het bezorgd is op het service point? Ja
 welke dan?

Dus bellen. Na lang onderling overleg aan de telefoon (wat een vrij prijzig telefoontje is geworden) vertelt de dame aan de telefoon me dat mijn pakketje met zakelijk DHL is verstuurd en dus op het terminal ligt. Dik 30 minuten rijden! :rage: Piepzooi. Nu maar kijken wanneer ik daar tijd voor heb binnen 7 dagen

Dpd. Belt aan. Nog geen 10 sec later ben ik bij de deur en zie ik niemand. Dus ga weer terug. Hoor ik de brievenbus met daar briefje: ligt achter de auto. Op briefje was met toestemming aangevinkt. Maar helemaal nooit toestemming gegeven en als diegene iets langer wacht voor de deur, had ik het kunnen aannemen. Vooral als de auto er staat en door raam tv aan ziet staan en lampen branden :rage:

Dat zegt niks, zijn genoeg mensen die hun huis zo achter laten zodat het lijkt dat er iemand thuis is.

De bezorger van Postnl hier heeft altijd zoveel haast. Ik stond in de keuken, zie hem aan komen lopen en loop gelijk richting de deur. Ondertussen had hij aangebeld en toen ik bij de deur kwam, liep hij al weg? Denk dat er 5 sec tussen zat
 en dat flikt hij elke keer.

dat komt waarschijnlijk doordat zij zó veel pakketjes binnen een korte (of iig bepaalde) tijd moeten afleveren

Ja, dat snap ik wel
 maar ik moet toch wel de kans krijgen om de deur open te doen?

o ja dat vind ik ook hoor!