Pakketjesirritaties

Ik heb een aantal jaren geleden als vakantiebaantje post bezorgd voor de blauwe concurrent, maar daar werd de post gewoon bij mij thuis gebracht? En moest ik het thuis sorteren etc. Mogen jullie dit dan ook niet thuis doen?

Ja, ik zit ook te wachten op een hm pakket maar op hun website staat dat het ca. 9-11 dagen duurt…

1 like

Ik heb voor de blauwe gewerkt en ben met de overstap mee naar oranje gegaan. Bij blauw kregen we het inderdaad gewoon thuis maar bij oranje haal je het op bij het depot en begin je vanaf daar met bezorgen (ja tenzij ik ff ga lunchen thuis ofzo dan neem ik het wel mee, maar een hele dag ofzo mag echt niet). Maar op het depot staat het in tassen en zit alles al gesorteerd (behalve pakketjes) dus kun je meteen beginnen

2 likes

Nou toppunt dit hoor, ouders hadden een pakket AANGETEKEND verstuurd. Staat ineens in de PostNL app dat het bezorgd is op een ander huisnummer en dan een rare krabbel, leek op 75J of 753 of misschien 759. Maar dat is dus niet eens hier in het complex, al die nummers zitten binnen een appartementencomplex aan de overkant van de straat. Ook echt rijbaan, dubbele trambaan en weer een rijbaan… Ik daarheen en bij al die mensen aangebeld, niemand had mijn pakket. In mijn complex alleen nummers met 800 en 900 en ook nog enkel even getallen dus 953 959 (mocht hij perongeluk een 7 opgeschreven hebben ipv 9 dacht ik) bestaat hier niet eens. Post nl zei dat het misschien nog op het depot lag en er iets met codes verkeerd gescand was. Uiteindelijk dacht ik ja denk gewoon weer een idiote bezorger, ga wel overal hier in het complex aanbellen. Bleek het bij mijn buren te liggen, op nummer 960, lijkt idd ook op 753 757 75J. OHJA EN we waren ook gewoon thuis toen het bezorgd werd, dus er is wederom niet eens aangebeld.

Vorige week vrijdag besteld en gister was het binnen bij mij. Dus denk dat het nog wel komt

1 like

Ik heb afgelopen vrijdag 2 pakketjes afgegeven bij een dhl punt. Je zou dan een email krijgen dat ze aangemeld zijn en verstuurd worden, maar ik heb helemaal geen mail ontvangen. Oftewel nu heb ik 0 bewijs dat ik het retour heb gestuurd en ik kan hier echt over in zitten. Straks ontvangen ze de retouren niet en dan… dan moet ik straks alles betalen terwijl ik het terug gestuurd heb?:grimacing:

Ik heb iets bij Xenos besteld en kreeg donderdag een verzendbevestiging incl track & trace, maar die t&t werkt helemaal niet en het pakket is nog niet bezorgd. Hoop dat het dan dinsdag maar komt.

Wat @punaise zegt :slight_smile: Bij de oranje wordt niet gesorteerd door de bezorger. Ik heb dat wel een blauwe maandag gedaan (niet thuis, op locatie), maar was als nood want dat was in de kerstperiode.

2 likes

Is het een groot pakket? Ik heb namelijk vorige week een kast besteld bij de xenos. Volgens de medewerker van de klantenservice, kan bezorgtijd twee weken duren ivm Corona.

Hm nee een vuurkorf van 45x58x58 dus dat valt mee. In de bevestiging die ik kreeg toen ik m kocht staat idd ook dat het 1-2 weken kan duren, maarja als ze me dan een verzendbevestiging sturen ga ik er van uit dat het verzonden is? Heb ze al gemaild of zij iets met die t&t kunnen, maar heb ze zullen het natuurlijk super druk hebben dus heb nog geen antwoord.

Is het mogelijk om morgenvroeg het adres te wijzigen? Nu heeft namelijk de webshop een fout gemaakt met het huisnummer… Dit huisnummer bestaat niet.

Kan je het niet wijzigen naar een postNL punt? Meestal moet dat kunnen als het bij postnl is.
Volgens mij kan je geen adres wijzigen nl, alleen naar een postnl punt

@lauraD Dit komt er te staan…

Als dat er staat is mijn ervaring dat je het niet meer kunt wijzigen, ook morgenvroeg niet…

Nee dan kan het idd niet meer zoals hierboven ook is gezegd
Probeer anders contact op te nemen met postnl om te kijken of die evt toch nog wat kunnen doen voor je

@Hova @lauraD ahh jammer, ik heb ze een bericht gestuurd. Ze zijn nu gesloten ivm Pasen. Morgenvroeg bel ik ze gelijk, misschien kan dat nog helpen!

Als je morgenvroeg toch gaat bellen, zou ik eerst toch even kijken of het alsnog naar een punt te wijzigen is. Ik had laatst dat het op de dag zelf ineens toch weer wel kon

1 like

Even in de gaten houden want ik had laatst ook dat ik pas rond 12u 's nachts voor de opvolgende dag kon wijzigen. Het pakket werd toen twee dagen later ergens anders bezorgd waarnaar ik het had laten aanpassen.

1 like

Ik ben benieuwd hoelang het bij jou gaat duren. Na 1,5 week, wordt morgen morgen mijn kast bezorgd. Ik kreeg een week geleden al een e-mail dat het verzonden was naar PostNL. Vervolgens niets meer gehoord. Het is toch sneller gegaan dan ik verwacht had.

https://www.ad.nl/binnenland/pakketbezorgers-slepen-postnl-voor-de-rechter-om-coronadrukte~ad9ba6af/

Goed om te weten dat het super drukke dagen zijn voor bezorgers.