Pakketjesirritaties

Ah no, dat is echt vervelend. Zo’n hekel aan dat soort mensen :worried:

1 like

Echt even haat aan Ups
Er zou een pakket geleverd worden bij een Ups punt. Nu is het ‘door de ontvanger geweigerd’ wat niet waar is want zowel ik als het Ups punt hebben niks geweigerd
En enige wat Ups zegt is: neem contact op met afzender. Dat houd dus in dat een pakket wat uit het buitenland kwam nu weer terug gaat en als ik het nog wil dan zouden hun het weer opnieuw moeten versturen …

De postbode die hier om de week op zaterdag zou moeten werken heeft al maanden (al lang voor Corona) geen zin volgens mij. Post komt dan ofwel op zondag(?) dus dan neemt ie het mee naar huis ofzo? Of pas op dinsdag of ooit ergens op een andere dag. Gisteren zou al iets met track&trace per brievenbuspost komen, stond al netjes in de app, maar werd uitgesteld naar vandaag. Nu kijk ik net en staat er alleen nog maar “zending is bij postnl” terwijl er gisteren stond dat het ook al gesorteerd was. Postbode is ook gewoon nog niet vertrokken terwijl dat normaal ook wordt aangegeven daar dus die zal dus wel weer niet komen vandaag. In dat pakketje zitten oorringetjes die ik eigenlijk heel graag met Pasen in wilde doen om er toch een beetje fancy uit te zien, maar de kans is klein dat die dus nog vandaag geleverd worden.
Vind dit zo irritant. Voor die hele Corona ellende was dit ook al steeds. Toen heb ik tot dinsdag op belangrijke papieren moeten wachten terwijl die op zaterdag al bezorgd zouden moeten worden. Toen ik het er een tijdje terug met iemand uit de straat over had zei diegene ook dat ze heel vaak geen post krijgen op zaterdag en ook geen postbode zien. Alleen wanneer een bepaalde jongen werkt dan komt er wel iets, maar de andere zaterdagen nooit. In andere wijken kom ik trouwens op zaterdag wel postbodes tegen dusja…die kunnen het wel…

Grote kans dat er voor jouw wijk geen vaste postbode is en postbodes van andere wijken jouw wijk er extra bijnemen als ze dat kunnen. Soms kunnen ze de wijk dan niet afmaken en moeten ze de post later bezorgen (op zondag kan dan idd) of terugbrengen naar het depot. Heb je PostNL er al eens over gebeld?

1 like

Hm ja dat zou kunnen. Doordeweeks hebben we wel vaste postbodes. Ofja sowieso op dinsdag, donderdag en vrijdag sowieso. Op zaterdag weet ik niet zeker. Wel dat er dus soms een jongen is die alleen op zaterdag en in vakanties bij de post werkt en die doet dus wel alleen deze wijk. Heb ooit een keertje met hem gepraat toen hij net nieuw was en de gekke manier waarop de straten hier lopen niet begreep. Maar de zaterdagen waarop hij niet komt weet ik eigenlijk niet wie er deze wijk doet.
Heb er een tijdje geleden al eens net de klantenservice over gemaild, maar kreeg niet echt een helder antwoord. Zal het de postbode die doordeweeks komt eens vragen, mocht ik haar weer een keer zien. Dat is een kennis van mijn moeder.

Als dat wat jij zegt echt het geval is dan heb ik niks gezegd. Dan vind ik het oprecht rot voor degene die de post rond moet brengen en dan dus ook nog extra werk er bij krijgt.

Zou vandaag 2 pakketjes krijgen volgens de Postnl app, maar toen ik net keek komen ze pas woensdag :sob: Pakketje van m’n vriend komt nog wel vandaag

Mijn nieuwe hardloopschoenen staan op geschatte bezorgdatum: dinsdag 7 april :frowning_face: had al een mailtje gehad dat ze waarschijnlijk vandaag zouden komen maar ze zijn er niet dus dat zal wel niet meer. Dan maar niet morgen mijn nieuwe schoenen inlopen :woman_shrugging:

@Spaarlamp Op zondag mag er in elk geval niet bezorgd worden, dus als er een wijk blijft staan, wordt dat maandag (hier tenminste). Wil niet zeggen dat het niet gebeurt natuurlijk, maar het mag niet. En wijken die hier gelopen worden, worden ook vrijwel altijd afgemaakt.

En het klinkt of je doordeweeks een vaste postbode (of postbezorger die zaterdag niet werkt) hebt en op zaterdag een postbezorger/zaterdagmedewerker, maar geen vaste.

Zelf heb ik de hele week dezelfde wijk, maar mijn collega’s rouleren bijna allemaal. Of nou ja, ze zijn in duo’s ingedeeld. Persoon 1 doet bijvoorbeeld dinsdag, donderdag en zaterdag wijk X en op woensdag en vrijdag wijk Y. Persoon 2 doet wijk Y dan juist op dinsdag, donderdag en zaterdag en wijk X op woensdag en vrijdag. Maar dat is dus (nog) niet overal, want ik zit in een proefgebied :slight_smile:
Ik heb overigens altijd dezelfde, omdat ik niet de hele wijk wil doen (zijn eigenlijk 2 wijken voor de gewone fiets, maar 1 voor de bakfiets) en eigenlijk maar een beetje over was, dus is voor nu voor deze oplossing gekozen.

1 like

Oh echt? Wist niet dat het niet mag. Ergens ook wel logisch eigenlijk maar toch. Ik heb ook weleens gehad dat ik op zondagochtend in de brievenbus keek en er post in lag die er zaterdagavond om 10 uur nog niet lag. Dus blijkbaar doet iemand hier ook nachtwerk of heel vroeg, voor 9 uur op zondagochtend haha.

Maar wat ik me vooral afvraag is of een bezorger in zo’n geval de post die hij)zij niet bezorgd heeft zomaar mee naar huis mag nemen? Want als het echt op zondag wordt bezorgd dan moet diegene het wel meenemen naar huis lijkt me? Of kunnen jullie ongeacht welk moment en welke dag de post ophalen?

Mee naar huis nemen is echt uit den boze. Voor zover ik weet hebben alle plaatsen 1 of meerdere depots waar de post opgehaald kan worden. Er zijn wel mensen die bijvoorbeeld een postkist aan huis hebben, maar dan is het een klein dorp meestal waar geen postdepot is. Als er bijvoorbeeld maar 2 wijken zijn.
Volgens mij kun je altijd in de depots, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen. Het kan ook maar zo zijn dat er wel een alarm op zit.
Al zijn er ongetwijfeld collega’s die het wel mee naar huis nemen, maar het mag niet. Wil niet zeggen dat het niet gebeurt natuurlijk. :wink:

1 like

Oh nee wij hebben wel een echt depot. Dat zit hier in een gebouw waar eerst de bieb zat. Zitten nog meer dingen, maar het depot zit in een soort achteringang. Ziet er altijd een beetje shady uit als je alle postbezorgers daar uit het steegje ziet komen haha. Net een geheime meetingsplek.

Maargoed, weet natuurlijk ook niet of het echt het geval is dat iets mee naar huis wordt genomen en wil ook niemand vals beschuldigen. Maar gek blijft het wel

Haha, kan ik me goed voorstellen. Mijn vorige depot was een garagebox en daar leek dat ook zo. We zitten nu in een gebouw waar een autogarage zat, maar dat is niet achteraf verder. Wel de ideale plek voor mensen om naar binnen te lopen als ze vragen hebben over de post. :sweat_smile: En voor pakketbezorgers (vooral die van de concurrent) om hun pakjes te droppen.

Gek is het inderdaad wel en lijkt ook niet te gaan zoals het hoort.

1 like

Ik heb een aantal jaren geleden als vakantiebaantje post bezorgd voor de blauwe concurrent, maar daar werd de post gewoon bij mij thuis gebracht? En moest ik het thuis sorteren etc. Mogen jullie dit dan ook niet thuis doen?

Ja, ik zit ook te wachten op een hm pakket maar op hun website staat dat het ca. 9-11 dagen duurt…

1 like

Ik heb voor de blauwe gewerkt en ben met de overstap mee naar oranje gegaan. Bij blauw kregen we het inderdaad gewoon thuis maar bij oranje haal je het op bij het depot en begin je vanaf daar met bezorgen (ja tenzij ik ff ga lunchen thuis ofzo dan neem ik het wel mee, maar een hele dag ofzo mag echt niet). Maar op het depot staat het in tassen en zit alles al gesorteerd (behalve pakketjes) dus kun je meteen beginnen

2 likes

Nou toppunt dit hoor, ouders hadden een pakket AANGETEKEND verstuurd. Staat ineens in de PostNL app dat het bezorgd is op een ander huisnummer en dan een rare krabbel, leek op 75J of 753 of misschien 759. Maar dat is dus niet eens hier in het complex, al die nummers zitten binnen een appartementencomplex aan de overkant van de straat. Ook echt rijbaan, dubbele trambaan en weer een rijbaan… Ik daarheen en bij al die mensen aangebeld, niemand had mijn pakket. In mijn complex alleen nummers met 800 en 900 en ook nog enkel even getallen dus 953 959 (mocht hij perongeluk een 7 opgeschreven hebben ipv 9 dacht ik) bestaat hier niet eens. Post nl zei dat het misschien nog op het depot lag en er iets met codes verkeerd gescand was. Uiteindelijk dacht ik ja denk gewoon weer een idiote bezorger, ga wel overal hier in het complex aanbellen. Bleek het bij mijn buren te liggen, op nummer 960, lijkt idd ook op 753 757 75J. OHJA EN we waren ook gewoon thuis toen het bezorgd werd, dus er is wederom niet eens aangebeld.

Vorige week vrijdag besteld en gister was het binnen bij mij. Dus denk dat het nog wel komt

1 like

Ik heb afgelopen vrijdag 2 pakketjes afgegeven bij een dhl punt. Je zou dan een email krijgen dat ze aangemeld zijn en verstuurd worden, maar ik heb helemaal geen mail ontvangen. Oftewel nu heb ik 0 bewijs dat ik het retour heb gestuurd en ik kan hier echt over in zitten. Straks ontvangen ze de retouren niet en dan… dan moet ik straks alles betalen terwijl ik het terug gestuurd heb?:grimacing:

Ik heb iets bij Xenos besteld en kreeg donderdag een verzendbevestiging incl track & trace, maar die t&t werkt helemaal niet en het pakket is nog niet bezorgd. Hoop dat het dan dinsdag maar komt.

Wat @punaise zegt :slight_smile: Bij de oranje wordt niet gesorteerd door de bezorger. Ik heb dat wel een blauwe maandag gedaan (niet thuis, op locatie), maar was als nood want dat was in de kerstperiode.

2 likes