Pakketjesirritaties

Ja vind het ook een beetje vaag allemaal. Eerst zeiden ze voor het weekend hebben jullie ze binnen en nu is het waarschijnlijk pas dinsdag :rofl: Heb er weinig vertrouwen in om eerlijk te zijn. Kortingscode is een mooi gebaar maar weet niet of ik er op korte termijn nog eens ga bestellen eigenlijk.

Qua houdbaarheid maak ik me niet zo’n zorgen als ze volgende week binnenkomen. Zijn natuurlijk suikerbommen. Denk alleen wel dat ze qua smaak achteruit gaan en misschien wat taai worden. Maar dan moet het geen weken meer gaan duren natuurlijk :unamused:

Voor wie nog wacht op zn bestelling van Costes: mijn bestelling van 1 april werd gister op de post gedaan en is net bezorgd. Er is hoop!

1 like

Ik heb nog niets gehoord van mijn bestelling van 31 maart, zal volgende week wel ergens komen hoop ik

Hoop het ook voor je! Geen nieuws lijkt goed nieuws te zijn. Ik heb tussentijds ook helemaal niets gehoord en kreeg uiteindelijk gisteravond een ontvangstbevestiging van postnl. Anderen die wel wat hoorden kregen een mail dat er producten waren uitverkocht

1 like

Ah vervelend zeg! Vooral gezien je natuurlijk ook geen negatieve reviews wil dus moet je het opnieuw opsturen…
Ik had dit nog niet eerder meegemaakt. Vind het vooral zo raar dat er dan wel staat dat het afgeleverd is, met andere woorden de postbode heeft het zelf gejat?

In mijn ervaring kan er van alles mis zijn gegaan.
Het is bij het verkeerde adres afgeleverd. Er is per ongeluk een foutieve scan gedaan op het depot bijvoorbeeld. De bezorger bezorgd het een dag later. Het pakketje is retour afzender gegaan, Iemand anders heeft jou pakketje aangenomen(buren) of opgehaald bij een postpunt. Etc.
Niet te achterhalen helaas en postNL doet in zulke gevallen niets. :unamused:
Sommige mensen denken dat de track en tracecode een soort GPS is waar rechten aan ontleent kunnen worden en wat aanduid waar het pakketje zich bevind, maar dat er staat bezorgd wil helaas niet zeggen dat het ook zo is. Het is puur een scan / status, wat in dit geval helaas niets zegt.

2 likes

Wat is DHL toch waardeloos zeg… ik kreeg een mail dat ze vandaag tussen 11 en 1 kwamen bezorgen. Ik zir op de bank en zie dhl voor de deur staan die gozer is niet uitgestapt naar mijn weten en ik zie hem weer weg rijden…
Dus ik checkte de track and trace code en daar stond dat mijn pakket op mijn adres afgeleverd is… heb contact opgenomen met dhl
Na 15 min in de wacht te kreeg ik te horen dat ze geen idee heeft waar mijn pakket is en dat de H&M het maar moet uitzoeken??? Gvd

Ja ik ben ook altijd ontevreden over DHL. Ik woon in een appartementencomplex en er wordt nooit aangebeld (terwijl ik wel thuis ben), die bezorger heeft gewoon geen zin om naar boven te komen denk ik. En vervolgens dumpt hij het pakketje bij buren op de begane grond als ik geluk heb, en soms staat er niet eens een huisnummer oid op het briefje. Zo irritant.

Ja echt waardeloos pff

He jakkes, normaal heb ik echt weinig problemen met PostNL, DHL etc maar het is echt chaos nu. Ik heb zelf de afgelopen weken iets bij Bol, bij Amazon en bij een kleine groothandel gekocht en het kwam allemaal op tijd aan, maar een pakketje van m’n tante is al een week onderweg vanuit Den Haag!
Andersom is het ook kut met peren, ik had vet veel bestellingen de laatste tijd en sommige pakketjes zijn binnen een dag bij de klant, anderen blijven maar hangen? Binnen Nederland ook gewoon, dus sorry voor alle schatteboutjes die hangers bij me besteld hebben!

Ondertussen ben ik ook aan het speuren naar een pakketje dat ik in november (!!) naar een klant in Texas heb gestuurd, ze zei deze week ineens dat het nooit was aangekomen. Volgens de t&t is het nooit verder gekomen dan de main post office in Dallas. Je kan alleen contact met USPS opnemen via een formulier en telefoon, maar het formulier herkent geen Nederlandse adressen als afzender dus ben ik gister maar gaan bellen. Niet doorheen te komen natuurlijk, daar gebeurt nu hetzelfde als hier. Ben een beetje radeloos over hoe ik dit nou weer ga oplossen.

1 like

Ze heeft het in november besteld en bedenkt zich nu pas dat het nooit is aangekomen?! :face_with_raised_eyebrow:
Nouja beter laat dan nooit zullen we maar denken…

Ja suf he? We hebben begin januari contact gehad en toen ben ik een case bij PostNL gestart maar die konden niet zoveel doen, ze zou het zelf ook in de gaten houden. Dacht ze nu dus pas aan blijkbaar haha.

Nou breekt m’n klomp. Ik was net bij het pakketpunt om wat dingen af te leveren en ik vroeg aan de functionaris hoe het kan dat ik zelf m’n aankopen binnen de normale termijn binnenkrijg, maar mijn verstuurde pakketjes van 1,5 week geleden nog niet eens in het systeem te zien zijn.
Blijkt dat er een hele rolcontainer met pakketjes in het magazijn is blijven staan! Normaal mag je zelf inscannen maar dat doen ze nu niet ivm corona dus er staan vet veel van die karren.
Gelukkig is alles nu onderweg.

Succes daarmee, ik heb toevallig net mijn pakketje ontvangen, ben er heel blij mee!!

Oh wat goed, gelukkig maar!

Ik ging een pakketje ophalen, dus dat zei ik tegen die vrouw bij het pakketpunt. Zegt ze: ā€œdat denk ik niet, want Postnl is vandaag nog niet geweest.ā€ Ik: ā€œmaar hij is gisteren al afgeleverd.ā€ Zij: ā€œoh.ā€ En ze loopt naar achter… echt heel raar en ongemakkelijk. Ook echt dat ā€œdat denk ik nietā€.

3 likes

Ik moet een pakketje bezorgd krijgen met DPD, maar ze gooien gewoon een briefje in de brievenbus ipv dat ik mijn pakketje krijg. Nu moet ik na twee pogingen online een ander moment of bezorgplaats kiezen. Alleen kan ik geen pakketpunt oid selecteren. Heb dus geen andere opties dan mijn huisadres waar ze weigeren aan te bellen :triumph:

Ik heb iets besteld voor een vriendin op haar naam en adres. Nu krijg ik de verzendbevestiging dat het op mijn naam komt.:roll_eyes:

1 like

Een brievenbuspakketje van PostNL kon vandaag niet bezorgd worden, ze komen morgen opnieuw langs. Heb wel een gewone brief gekregen dus er is niets mis met de brievenbus.

Alleen om zulke dingen alleen al is een videodeurbel handig. De tering.

1 like