Heeft iemand ooit iets besteld vanuit amerika wat met USPS is verzonden? Ik heb iets gekocht op depop en wacht al bijna 1,5 maand op het pakketje en hij staat sinds 23 april dat ie on to the next facility is. De verzender is heel aardig maar geeft nu opeens aan dat ik ook zou kunnen bellen naar de lokale post offices hier, maar dat heeft natuurlijk geen zin. Ik heb geen flauw idee welk post bedrijf hier in NL de pakketen vanuit amerika van USPS afhandelt. Heeft iemand een idee wat ik kan doen/wie ik kan bellen om wat meer info te krijgen?
Ik zou de Nederlandse tak van USPS proberen, want die hebben wij ook, geloof ik (die bruine bussen, dacht ik).
Dat is UPS, is niet hetzelfde toch? Mijn pakketjes uit Amerika werden daar met usps behandeld en werden hier vervolgens gewoon met postnl bezorgd (waren wel brievenbus pakketjes maar lijkt mij dat het met gewone pakketten hetzelfde is). @whatsinaname
Postnl did it trouwens hoor. 2 pakketjes kwijt en de rest dat er ergens nog bij hun ligt (status staat allemaal op âaangekomen bij regionale vervoerderâ) is ook nog steeds niet binnen. En nu zijn de mensen van Ali boos op me omdat ik geschillen heb geopend. Ali zet uit zichzelf mijn bestellingen op completed en inmiddels is de koopbescherming ook gewoon verlopen dus ik moest wel een geschil openen. Maar nu ben ik een leugenaar want volgens te tracking zijn ze in Nederland en moet ik hier maar gaan navragen. Maar postnl geeft zelf aan bij 2 pakketjes dat ze kwijt zijn en van de rest weten ze ook niet waar ze nu zijn. Daarvoor moet de verzender contact met hun opnemen. Maar de verzender/ali doet dat, die willen bewijs van postnl, maar dat wil postnl niet leveren.
Echt om gek van te worden. Het gaat om meer dan 30 euro bij elkaar die ik nu dus waarschijnlijk kan gaan betalen via klarna, terwijl ik niks heb gekregen.
Dan een geschil openen met Klarna! Als je bij hen aangeeft dat jij je goederen niet ontvangen hebt word er navraag gedaan bij de verkoper as het goed is. Dit werkte wel zo bij de webshop waar ik heb gewerkt en ook achteraf via klarna ging. Zij willen natuurlijk ook niet betalen voor iets dat niet afgeleverd is.
Ja, ik twijfelde. Mijn USPS pakketje kwam trouwens met UPS, dus misschien is het ook gewoon willekeur ofzo.
Had een opvouwbare ren besteld van Amazon (externe verkoper) voor de kitten die we binnenkort mogen ophalen. Inmiddels al 2 weken geleden en nog steeds niks. Volgens de track & trace is ie nog niet eens bij DHL aangekomen, alleen aangemeld⊠Heb al berichtje gestuurd, maar krijg geen antwoord Gelukkig heb ik nog ff voor de kitten hier is, maar ugh.
@Dommel oh thanks voor de tip! Heb daar net een geschil geopend. Hopelijk levert dat wel iets op.
@LastYoungRenegade oh echt? Ik heb net nog even gekeken en eigenlijk alle Amerikaanse webshops waar ik bestel/besteld heb zijn hier door postnl geleverd. ik heb eigenlijk ook nog nooit iets van ups ontvangen, behalve dingen van United Wardrobe. Maar dan lijkt het er inderdaad op dat het willekeurig is
Nou ja, in mijn geval was het niet van een webshop, maar een Amerikaanse organisatie waar ik vrijwilliger ben. Dus wellicht dat dat verschil maakt?
Maar bijvoorbeeld: bij pakketjes uit de UK is het ook vaak willekeur. Book depository kwam hier bijvoorbeeld vaak met Sandd, maar ook met PostNL of DHL. In andere gebieden alleen met PostNL.
Wat een grap joh, het pakketje dat gisteren is kwijtgeraakt zou in mijn brievenbus moeten liggen. Heb gekeken: niks, helemaal leeg. Zou ook never nooit passen qua afmetingen. Echt wat een gezeik dit. Staat verder ook geen huisnummer bij.
Ineens is mijn favo bezorger weg en nu komt gewoon niks meer aan.
Wil eigenlijk iets best wel duur bestellen bij een Nederlandse webshop maar dat durf ik nu ook niet echt omdat postnl zo incompatibel is als wat. Dus nu kan ik mezelf geeneens iets cadeau doen voor mijn verjaardag binnenkort. Urgh
Heb nu gevraagd of ik een algemene klacht kan indienen, maar dat zal ook wel niet kunnen. Met andere woorden, die bezorger die hier nu rondjes rijdt kan lekker alles blijven verkloten zonder er consequenties van te ondervinden
Ik zit met precies hetzelfde, maar dan met iets wat ik via Etsy gekocht heb. âin transit to the destinationâ staat er bij mij, maar heb ook geen idee wat ik moet verwachten.
Sinds wanneer wacht jij al op je pakketje? De verzender vertelde me dat omdat het nu al verzonden is en buiten de US is het niet meer in handen is van USPS. Super kut want ik ben bang dat postnl gaat zeggen dat ze er wrsch niks mee kunnen. daarnaast kan het ook nog eens nog bij de douane liggen. echt wtf waarom is die track & trace zo slecht.
Edit: ik lees net hierboven dat het dus wrsch willekeur is met welk postbedrijf ze het daarna verzenden, dus dan kan ik al helemaal niet verder echt zo frustrerend
Het is 21 mei verzonden. Daarna heb ik nog wel wat updates gehad via de track en trace, 1 juni de laatste. Heb nog een ander pakketje via Etsy dat vanuit Griekenland komt, dat is de 18e verzonden en heb ik daarna ook niets meer van gehoord. Beide verzenders geven aan dat ik het rond deze tijd of eventueel komende week zal ontvangen en dat het door corona langer kan duren dan normaal. Ik wacht komende week nog ff af dus, hoop dat jij er ook gauw iets van hoort!
Verzenden is echt drama momenteel. Heb het nu maar als mededeling bovenaan mijn Etsy shop gezet. Binnen NL is prima maar Duitsland duurt bijvoorbeeld al een week! Sterker nog, één pakketje naar Duitsland heeft er 2,5 week over gedaan.
@Lula @Junebug85 ah ja dat komt denk ik goed nog! ik heb idd zoals lula zegt ook nog wat van buiten de uk besteld en dat duurde wat langer maar kwam uiteindelijk wel binnen. die van mij is nu gewoon al 1,5 maand onderweg dus ik begin m wel te knijpen, maarja hij komt natuurlijk vanuit de US via een vrachtschip
Bij ons lag er een pakketje van H&M in de brievenbus met ons adres maar een vreemde naam erop. Vandaag zag ik onze vaste pakketbezorger en hij waarschuwde hij mij voor fraude, hij heeft gelijk het pakketje mee terug genomen.
Schijnt nu vaak te gebeuren dat er pakketjes besteld worden met de optie achteraf betalen, de fraudeur ziet dankzij track and trace dat het is bezorgd. Er komt dan iemand aan de deur met een vaag verhaal over dat het verkeerd is gegaan met het adres en dat ze het pakketje komen halen. Zit jij mooi met de rekening.
Voel me best naïef maar ik had denk gewoon dat pakketje meegegeven als er iemand voor de deur had gestaan⊠Ik ben blij met onze pakket bezorger.
Niet echt een irritatie maar goed, wel irritant dat er wat op mijn adres bezorgd is wat niet van mij is en ik het recht moet zetten.
Aahh ja ze zijn steeds sluwer. Heb ook wel gehoord dat ze het bij flats proberen en dan aangeven in het portiek dat zij de buurman van x zijn en het pakketje daar wel even brengen. Heel naar. Gelukkig ben jij niet verantwoordelijk, ook niet als je het pakketje geeft. Dan kun je dat gewoon aangeven en dan wordt het geblokkeerd en geregeld, tenminste bij waar ik werk is dat zo geregeld.
Ja ze zijn tegenwoordig echt gemeen bezig met dit soort dingen.
Ik doe sowieso nooit open als ik niemand verwacht, misschien aso maar ja ik woon alleen en heb geen zin in problemen.
Wel fijn dat 'ie daarvoor waarschuwt! Zou ik waarschijnlijk ook doen als ik een naam echt niet herken en zeker weet dat mensen met die naam daar niet wonen.
Ik zou overigens zoân pakketje zelf nooit meegeven en het terugsturen, maar ik kan me goed voorstellen dat mensen daar intrappen.
Ik zag in mijn wijk een pakketje voor de deur staan en had zelf sowieso een pakketje voor die mensen, maar blijkbaar hadden ze zelf tegen de pakketbezorger gezegd dat 'ie het daar neer mocht zetten en hadden ze het nog niet binnen gehaald. Maar ik ben daar altijd wel alert op. Zou het zelf ook fijn vinden als andere mensen daarop letten.
Hier belde de DHL-bezorger aan. Amper een minuut later stond ie al bij buren 3 deuren verder. Geef me even de tijd om naar de deur te komen - of in elk geval bij het raam.
Ja onze PostNL bezorger is echt super fijn, hij zei dat hij vanaf nu ook op onze naam zal letten. Mocht het pakketje op een gekke naam staan zal hij het aan de deur bezorgen en niet meer in de brievenbus.
Dhl daar in tegen altijd een verschillende en na het aanbellen is de bezorger gelijk naar zijn/haar busje aan het lopen waardoor je vaak niet op tijd bent met het openen van de deur.