Pakketjesirritaties

Er liggen een paar brievenbuspakketjes van mij ergens bij postnl maar ze worden maar niet bezorgd. Echt super irritant dit. Ik snap dat het druk is maar één pakketje ligt er zelfs al bijna 2 maanden…
Het zijn dingen van op Ali en van zo ongeveer alle pakketjes is de tijd bijna of inmiddels al helemaal verstreken waardoor ik zo ongeveer gedwongen word om een geschil te openen terwijl de pakketjes misschien wel gewoon ooit nog komen.

En uiteraard is de klantenservice van postnl ook niet erg behulpzaam want die kunnen en mogen niks want dat moet de afzender doen. Maar net zoals met het ene pakket dat laatst kwijt is geraakt snapt de afzender het niet want de tracking zegt dat het wel in het land is en die sturen me zelf op onderzoek.

Geen stiekeme dropshipper?

1 like

Echt honderden positieve reviews dus kreeg echt niet de indruk dat er iets stiekems aan zou zijn. Ik hoop het niet, en hoop dat het gauw bezorgd wordt.

1 like

Ik heb nota bene bol select waar ik extra voor betaal en mn pakketjes komen gewoon… niet!

Ik had begin van de week een bestelling gedaan bij Xenos. Kreeg een mail met twee track en trace codes van PostNL. Later die dag een mail van Xenos dat ze het wegens vertraging bij PostNL met een andere bezorgservice meesturen.

Nou, dat klopte wel, maar helaas maar voor de helft van de bestelling (die ook nog eens niet alles wat op de pakbon stond in de verpakking had zitten). En nu heb ik dus geen idee waar de andere helft van de bestelling is, wanneer die komt, en met welke bezorgservice. En natuurlijk is dat het gedeelte van de bestelling waar ik het meest op zit te wachten.

1 like

Ik heb ook brievenbuspakketjes die al dagen bij postnl liggen en maar niet worden bezorgd, overigens gewoon van NL webshops (voor 23:00 besteld, morgen in huis) dus het ligt niet per se aan de Aziatische herkomst. Normale pakketjes en brieven worden wel gewoon bezorgd dus ik snap niet waarom dit dan allemaal daar achterblijft? Heel irritant, er zitten ook cadeautjes tussen die ik onderhand toch wel echt nodig heb omdat ik ze graag aan de ontvanger wil geven.

Ja hier ook een cadeautje. Dat had ik expres al heeel ver vantevoren besteld, maar is inmiddels al een dikke maand bij postnl. Zal waarschijnlijk ook niet meer op tijd komen.
Het is net of ze daar alles wat geen brief is, op een hoop kieperen en zoiets hebben van “komt wel een keer”

Een ander brievenbus pakketje dat ook vanuit China kwam werd ineens zonder dat ik het wist door dhl bezorgd en dat werd de dag nadat het in Nederland was gearriveerd al bezorgd. Dus daar kan het dan weer wel 🤷

2 likes

Dat laatste had ik ook.Een pakketje gewoon uit Nederland deed er meer dan een week over en een pakketje uit Engeland was er binnen 4 dagen :woman_shrugging:t3:

Ik heb regelmatig pakketjes in mijn postwijk die niet voor mijn wijk zijn, maar die terug blijven komen als ik ze netjes weer in de oranje bus stop na de juiste verwerkingswijze. :woman_shrugging:
Maar pakketjes worden voor zover ik weet nog wel gewoon bezorgd, heb er elke dag genoeg :stuck_out_tongue:
De oorzaak kan op zoveel plekken liggen helaas en ik denk dat het bij de andere vervoerders niet anders is.

Hier overigens geen problemen met welke bezorgdienst dan ook. Pakketjes vorige week ook allemaal netjes op de juiste dag gehad.

Arghhh ik heb ook een DPD ergernis. Pakketje vanuit UK ligt al sinds 20 mei in Veenendaal in het depot. Dag erna smsje gekregen dat hij die dag bezorgd zou worden. Heb nog steeds niets ontvangen en status wijzigt niet. DPD zegt niets te kunnen doen, de verzender moet een onderzoek opstarten. Maar hij ligt bij DPD Nederland dus dat snap ik niet :face_with_symbols_over_mouth:

1 like

Dpd gaat dan een onderzoek opstarten maar de verzender moet daar dan om vragen. Dus ook al ligt het al in Nederland, de Engelse verkoper moet dan contact op nemen met de Nederlandse vervoerder. Moest ik ook vaak genoeg doen toen ik bij de klantenservice van een webshop werkte

1 like

Heeft iemand ooit iets besteld vanuit amerika wat met USPS is verzonden? Ik heb iets gekocht op depop en wacht al bijna 1,5 maand op het pakketje en hij staat sinds 23 april dat ie on to the next facility is. De verzender is heel aardig maar geeft nu opeens aan dat ik ook zou kunnen bellen naar de lokale post offices hier, maar dat heeft natuurlijk geen zin. Ik heb geen flauw idee welk post bedrijf hier in NL de pakketen vanuit amerika van USPS afhandelt. Heeft iemand een idee wat ik kan doen/wie ik kan bellen om wat meer info te krijgen?

Ik zou de Nederlandse tak van USPS proberen, want die hebben wij ook, geloof ik (die bruine bussen, dacht ik).

Dat is UPS, is niet hetzelfde toch? Mijn pakketjes uit Amerika werden daar met usps behandeld en werden hier vervolgens gewoon met postnl bezorgd (waren wel brievenbus pakketjes maar lijkt mij dat het met gewone pakketten hetzelfde is). @whatsinaname

Postnl did it trouwens hoor. 2 pakketjes kwijt en de rest dat er ergens nog bij hun ligt (status staat allemaal op “aangekomen bij regionale vervoerder”) is ook nog steeds niet binnen. En nu zijn de mensen van Ali boos op me omdat ik geschillen heb geopend. Ali zet uit zichzelf mijn bestellingen op completed en inmiddels is de koopbescherming ook gewoon verlopen dus ik moest wel een geschil openen. Maar nu ben ik een leugenaar want volgens te tracking zijn ze in Nederland en moet ik hier maar gaan navragen. Maar postnl geeft zelf aan bij 2 pakketjes dat ze kwijt zijn en van de rest weten ze ook niet waar ze nu zijn. Daarvoor moet de verzender contact met hun opnemen. Maar de verzender/ali doet dat, die willen bewijs van postnl, maar dat wil postnl niet leveren.
Echt om gek van te worden. Het gaat om meer dan 30 euro bij elkaar die ik nu dus waarschijnlijk kan gaan betalen via klarna, terwijl ik niks heb gekregen.

Dan een geschil openen met Klarna! Als je bij hen aangeeft dat jij je goederen niet ontvangen hebt word er navraag gedaan bij de verkoper as het goed is. Dit werkte wel zo bij de webshop waar ik heb gewerkt en ook achteraf via klarna ging. Zij willen natuurlijk ook niet betalen voor iets dat niet afgeleverd is.

1 like

Ja, ik twijfelde. Mijn USPS pakketje kwam trouwens met UPS, dus misschien is het ook gewoon willekeur ofzo.

Had een opvouwbare ren besteld van Amazon (externe verkoper) voor de kitten die we binnenkort mogen ophalen. Inmiddels al 2 weken geleden en nog steeds niks. Volgens de track & trace is ie nog niet eens bij DHL aangekomen, alleen aangemeld… Heb al berichtje gestuurd, maar krijg geen antwoord :unamused: Gelukkig heb ik nog ff voor de kitten hier is, maar ugh.

@Dommel oh thanks voor de tip! Heb daar net een geschil geopend. Hopelijk levert dat wel iets op.

@LastYoungRenegade oh echt? Ik heb net nog even gekeken en eigenlijk alle Amerikaanse webshops waar ik bestel/besteld heb zijn hier door postnl geleverd. ik heb eigenlijk ook nog nooit iets van ups ontvangen, behalve dingen van United Wardrobe. Maar dan lijkt het er inderdaad op dat het willekeurig is

1 like

Nou ja, in mijn geval was het niet van een webshop, maar een Amerikaanse organisatie waar ik vrijwilliger ben. Dus wellicht dat dat verschil maakt?

Maar bijvoorbeeld: bij pakketjes uit de UK is het ook vaak willekeur. Book depository kwam hier bijvoorbeeld vaak met Sandd, maar ook met PostNL of DHL. In andere gebieden alleen met PostNL.

2 likes

:sob::sob: