Pakketjesirritaties

Wat een grap joh, het pakketje dat gisteren is kwijtgeraakt zou in mijn brievenbus moeten liggen. Heb gekeken: niks, helemaal leeg. Zou ook never nooit passen qua afmetingen. Echt wat een gezeik dit. Staat verder ook geen huisnummer bij.
Ineens is mijn favo bezorger weg en nu komt gewoon niks meer aan.

Wil eigenlijk iets best wel duur bestellen bij een Nederlandse webshop maar dat durf ik nu ook niet echt omdat postnl zo incompatibel is als wat. Dus nu kan ik mezelf geeneens iets cadeau doen voor mijn verjaardag binnenkort. Urgh

Heb nu gevraagd of ik een algemene klacht kan indienen, maar dat zal ook wel niet kunnen. Met andere woorden, die bezorger die hier nu rondjes rijdt kan lekker alles blijven verkloten zonder er consequenties van te ondervinden

Ik zit met precies hetzelfde, maar dan met iets wat ik via Etsy gekocht heb. ‘in transit to the destination’ staat er bij mij, maar heb ook geen idee wat ik moet verwachten.

Sinds wanneer wacht jij al op je pakketje? De verzender vertelde me dat omdat het nu al verzonden is en buiten de US is het niet meer in handen is van USPS. Super kut want ik ben bang dat postnl gaat zeggen dat ze er wrsch niks mee kunnen. daarnaast kan het ook nog eens nog bij de douane liggen. echt wtf waarom is die track & trace zo slecht.

Edit: ik lees net hierboven dat het dus wrsch willekeur is met welk postbedrijf ze het daarna verzenden, dus dan kan ik al helemaal niet verder :frowning: echt zo frustrerend

1 like

Het is 21 mei verzonden. Daarna heb ik nog wel wat updates gehad via de track en trace, 1 juni de laatste. Heb nog een ander pakketje via Etsy dat vanuit Griekenland komt, dat is de 18e verzonden en heb ik daarna ook niets meer van gehoord. Beide verzenders geven aan dat ik het rond deze tijd of eventueel komende week zal ontvangen en dat het door corona langer kan duren dan normaal. Ik wacht komende week nog ff af dus, hoop dat jij er ook gauw iets van hoort!

Verzenden is echt drama momenteel. Heb het nu maar als mededeling bovenaan mijn Etsy shop gezet. Binnen NL is prima maar Duitsland duurt bijvoorbeeld al een week! Sterker nog, één pakketje naar Duitsland heeft er 2,5 week over gedaan.

1 like

@Lula @Junebug85 ah ja dat komt denk ik goed nog! ik heb idd zoals lula zegt ook nog wat van buiten de uk besteld en dat duurde wat langer maar kwam uiteindelijk wel binnen. die van mij is nu gewoon al 1,5 maand onderweg dus ik begin m wel te knijpen, maarja hij komt natuurlijk vanuit de US via een vrachtschip

1 like

Bij ons lag er een pakketje van H&M in de brievenbus met ons adres maar een vreemde naam erop. Vandaag zag ik onze vaste pakketbezorger en hij waarschuwde hij mij voor fraude, hij heeft gelijk het pakketje mee terug genomen.

Schijnt nu vaak te gebeuren dat er pakketjes besteld worden met de optie achteraf betalen, de fraudeur ziet dankzij track and trace dat het is bezorgd. Er komt dan iemand aan de deur met een vaag verhaal over dat het verkeerd is gegaan met het adres en dat ze het pakketje komen halen. Zit jij mooi met de rekening.

Voel me best naïef maar ik had denk gewoon dat pakketje meegegeven als er iemand voor de deur had gestaan
 Ik ben blij met onze pakket bezorger.

Niet echt een irritatie maar goed, wel irritant dat er wat op mijn adres bezorgd is wat niet van mij is en ik het recht moet zetten.

8 likes

Aahh ja ze zijn steeds sluwer. Heb ook wel gehoord dat ze het bij flats proberen en dan aangeven in het portiek dat zij de buurman van x zijn en het pakketje daar wel even brengen. Heel naar. Gelukkig ben jij niet verantwoordelijk, ook niet als je het pakketje geeft. Dan kun je dat gewoon aangeven en dan wordt het geblokkeerd en geregeld, tenminste bij waar ik werk is dat zo geregeld.

1 like

Ja ze zijn tegenwoordig echt gemeen bezig met dit soort dingen.

Ik doe sowieso nooit open als ik niemand verwacht, misschien aso maar ja ik woon alleen en heb geen zin in problemen.

1 like

Wel fijn dat 'ie daarvoor waarschuwt! Zou ik waarschijnlijk ook doen als ik een naam echt niet herken en zeker weet dat mensen met die naam daar niet wonen.
Ik zou overigens zo’n pakketje zelf nooit meegeven en het terugsturen, maar ik kan me goed voorstellen dat mensen daar intrappen.

Ik zag in mijn wijk een pakketje voor de deur staan en had zelf sowieso een pakketje voor die mensen, maar blijkbaar hadden ze zelf tegen de pakketbezorger gezegd dat 'ie het daar neer mocht zetten en hadden ze het nog niet binnen gehaald. Maar ik ben daar altijd wel alert op. Zou het zelf ook fijn vinden als andere mensen daarop letten.

Hier belde de DHL-bezorger aan. Amper een minuut later stond ie al bij buren 3 deuren verder. Geef me even de tijd om naar de deur te komen - of in elk geval bij het raam. :expressionless:

1 like

Ja onze PostNL bezorger is echt super fijn, hij zei dat hij vanaf nu ook op onze naam zal letten. Mocht het pakketje op een gekke naam staan zal hij het aan de deur bezorgen en niet meer in de brievenbus.

Dhl daar in tegen altijd een verschillende en na het aanbellen is de bezorger gelijk naar zijn/haar busje aan het lopen waardoor je vaak niet op tijd bent met het openen van de deur.

Bij DHL hebben we op vrijdag altijd dezelfde, maar die is nogal onverschillig. Gister (ja, ik heb de bezorgdiensten de laatste tijd teveel gezien haha) was het juist een hele nette bezorger.

1 like

Voor de mensen die op iets wachten vanuit Amerika met USPS, er is veel vertraging. Het meeste ging normaal via luchtvracht maar ivm corona en minder vliegtuigen zijn een hoop pakketjes met zeevracht gegaan. Ik heb ook een tijd gewacht maar uiteindelijk toch vorige week mijn pakketje gekregen via postnl.

4 likes

Ah goed om te weten, had het ook wel verwacht maar had niet zó lang verwacht! Had ook al op de website van USPS gekeken en daar hadden ze info over de vrachtschepen staan waarop stond dat 3 ervan wel in mei zouden aankomen
 hoe lang heb jij op je pakket moeten wachten?

Bijna 7 weken. Toen uiteindelijk de track & trace weer geĂŒpdatet werd dat hij in NL was had ik het in 2 dagen. Maar ik had iets kleins, weinig waarde wat door de brievenbus paste. Anders kan het ook zijn dat het hier misschien bij de douane weer vast staat.

1 like

Bij mij is mijn irritatie andersom. De pakketten die ik voor mijn bedrijf verstuurd zijn behoorlijk vertraagd met postNL en ik ben nu de hele dag door boze mails van klanten aan het beantwoorden. Gelukkig hebben ze na mijn mail er begrip voor maar de eerste mail die ze sturen is gelijk zo kwaad met hoofdletters en sommige zelfs dreigen. Echt ik snap dat iemand zijn pakket wilt maar waarom gelijk zo boos mailen?

1 like

Yay het pakketje werd net bezorgd!!! :partying_face: Mijn vermoeden was juist, het later bestelde pakket was een brievenbuspakketje, het eerder bestelde pakket net niet. Die kwam dus via pakketpost net. Ben superblij dat het niet is zoekgeraakt.

Overigens verwacht ik ook nog 2 andere pakketjes via USPS, uit Amerika. Beide met tracking maar sinds 12 en 23 april geen updates meer. Gelukkig is dat betaald via PayPal dus mocht het nooit meer bezorgd worden, dan kan ik het via PayPal regelen.
Gek genoeg heb ik in de tussentijd ook pakketjes uit Amerika wel snel gekregen. Was via een andere verzender maar ik weet niet meer welke.

1 like

Ik krijg vandaag een pakketje binnen en er staat dat het geleverd wordt ‘voor einde dag’. Heb ik wat aan :woozy_face:

Ik heb een week geleden van alles besteld voor onze nieuwe kitten die we eind deze week kunnen ophalen maar nog niet eens een verzendbevestiging. Hopelijk is het er allemaal op tijd, wil dat het er gewoon al is voor de kitten komt ipv even voor nood wat anders bedenken/neerzetten. (Zoals de lage kattenbak zodat baby er makkelijk in kan kruipen).

Oeh heb je een linkje van die ren voor mij? Beetje off topic sorry haha