Pakketjesirritaties

Godverdomme van de 4 of 5 grotere pakketten (meubels) die ik in de afgelopen maanden heb besteld is er maar één correct aangekomen :mad:

Net een mailtje binnengekregen van fonq “uw pakket zal vandaag niet geleverd kunnen worden” NO SHIT SHERLOCK het is bijna half negen, ik denk inderdaad dat 't niet meer voor vandaag zal zijn :mad:

Als alles goed gaat moet er ten laatste overmorgen een mobiele airco toekomen maar dat zal ook wel weer mislopen :roll_eyes:

Ik laat pakketjes bijna altijd bezorgen bij een Post NL punt omdat ik weinig thuis ben. Nu ging ik gisteren bij Monki bestellen en:

1. Ik mocht opeens niet meer met Klarna betalen, geen idee waarom.
  2. Het Post NL punt vlakbij mijn huis kon ik om een of andere reden niet selecteren, alleen een punt 20 minuten verderop. Ja doei.
  3. Volgens de website zou het pakket over 3 dagen geleverd worden. Die dag moet ik op het station zijn, dus prima, dan laat ik het wel bij het Post NL punt op dat station leveren.
  4. Krijg ik net een mailtje: je pakket wordt vandaag bezorgd (wel chill dat het eerder is, maar hoezo dan die 3 dagen?) en nu sturen ze het opeens naar mijn huis??? Wat ik dus expliciet heb aangegeven niet te willen?

Ik ben er vandaag niet, dus nu gaan ze het vast bij dat Post NL punt 20 min verderop bezorgen. Whyyyyyyy.

Het eerste!

Briefje op de deur? Ik zie dat regelmatig.

Dit pakje is kwijt geraakt en de webshop is zo aardig geweest om het opnieuw te sturen. Staat er nu opeens
“RETOUR VERZENDER VANWEGE BESCHADIGING” :thumbsup:

1 like

Dhl had geen zin om mijn pakje bij het door mij opgegeven punt af te geven dus bracht het lekker naar een ander punt. Chill.

Nou de postbode had er hier ook weer geen zin in gisteren. Is blijkbaar een vakantiemedewerker, maar die is gisteren dus niet gekomen, terwijl ik een sd kaartje had besteld dat ik morgen best wel dringend nodig heb, maar dat gaat hem nu dus ook niet worden.
Stond wel netjes in de postnl app, samen met nog wat andere post, maar er is niks bezorgd en ik hoorde van de buren dat er bij hun ook niks is gekomen terwijl zij ook iets verwachten.

Dit is gewoon al de zoveelste keer dat dit op zaterdag gebeurd :unamused:

Oh wat balen zeg! Via wat heb je besteld? Ik heb een keer met cool blue gehad dat een usb stick die ik dringend nodig had niet op tijd was bezorgd en die hebben een koerier naar mij gestuurd. Dus je kan altijd even contact opnemen met de klantenservice waar je hebt besteld.

Ik heb de laatste 2 weken maar liefst 3 keer gehad dat ik een melding kreeg “uw pakketje van XX is bezorgd” terwijl er in geen velden of wegen een PostNL-bezorger te zien was.
Mijn man had zelfs in de app een pakketje waarvoor getekend moest worden, en waar een vreemde een krulletje had gezet (niet mijn handtekening). Ook daar stond dat het bezorgd was terwijl dit niet zo was.

Uiteindelijk werden de pakketjes dan veel later op de dag (en later dan het beoogde tijdvak) alsnog bezorgd, maar dit is toch raar? Het ging in alle gevallen niet om onze vaste bezorger maar om een vakantiekracht denk ik. Doen ze dit zodat ze dan zogenaamd de deadline hebben gehaald?

Via data io, maar die zijn alleen op werkdagen bereikbaar dus daar is niemand nu… Was ook al gedoe met de voorraad, maar dat hebben ze heel netjes opgelost door mij voor dezelfde prijs een duurder exemplaar aan te bieden. Maargoed daardoor had het dus al een dag vertraging en nu weer dit

Oh dat is echt balen :pensive: Hopelijk komt het morgen vroeg binnen :pray:t5:

Op maandag komt geen post normaal gesproken dus ben er bang voor. Ga zometeen maar even vragen of de buren misschien een kaartje hebben dat ik even mag lenen. Hopelijk hebben hun nog eentje over.

Snap best dat het in de vakantieperiode anders is bij de post, maar buiten de vakantie is dit dus ook al meerdere keren gebeurd. Soms werd het dan op zondagochtend bezorgd (geen idee of de bezorger het dan mee naar huis nam ofzo), maar 9 van de 10 keer kwam het dan pas dinsdag en werd de hele wijk hier dus op zaterdag overgeslagen. Heel raar

Dat is echt super raar als de wijk op zaterdag wordt overgeslagen. Vooral omdat veel mensen bestellen zodat het juist op zaterdag wordt bezorgd ivm thuis zijn.

Ja precies, heb daar ook al eens een klacht over ingediend en iemand anders uit de straat ook al (misschien wel meer maar dat weet ik niet), maar daar is volgens mij nooit wat mee gedaan. Net zoals met mijn kwijtgeraakte pakketjes, daar heb ik ook nooit meer iets over gehoord.

Niet zozeer een pakketjesirritatie maar wel een online (ver)koopirritatie: mensen op United Wardrobe die zich voordoen alsof ze je product willen kopen maar eigenlijk gewoon foto’s willen voor een of andere fetish :roll_eyes: Dude, het internet staat vol met foto’s van meisjes in yogaleggings, hoezo ga je mij extra moeite laten doen?

1 like

Urgh nu heb ik gisteren bij P.ink Gellac besteld. Gekozen voor bezorging bij een pakketpunt zodat ik het na mijn werk daar kan ophalen. Nu krijg ik net een berichtje dat het op mijn thuisadres wordt bezorgd. Pakketpunt is gewoon open, ben er gisteren nog geweest, dus daar ligt het ook niet aan.
Vet irritant weer dit. Leer gewoon lezen joh, ik geef dat toch niet voor niks aan joh

En uiteraard mag ik van postnl het bezorgadres niet wijzigen. Snap echt niet waarom die functie er überhaupt is, je kunt het nooit gebruiken🖕

Ik had dit laatst ook (zelfs nog hier m’n beklag over gedaan haha) maar toen bleek dat dat was omdat het gewoon door de brievenbus kon! Misschien is dat bij jou ook zo?

Nee dat dacht ik eerst ook. Maar als ik de afmetingen zo bekijk gaat toch niet lukken. Volgens PG is er een storing bij postnl waardoor de tracking niet werkt en er ook veel niet bezorgd kan worden, dat staat nu ook in de post app zie ik, dus weet niet wat het nu gaat worden. Het is in ieder geval nog niet bezorgd en heb ook geen briefje in de bus, dus dat wordt waarschijnlijk morgen weer een verassing 🤷

Klinkt of er geen vaste medewerker is (op zaterdag). Bij ons gebeurde dat in het verleden ook nog weleens.

En klachten wordt hier wel wat mee gedaan, want ik krijg ze voor mijn wijk ook te horen van mijn leidinggevende (niet dat ik er altijd wat aan kan doen) en kijkt het na waar nodig/gaat langs/voert een andere actie uit.

1 like

Jawel die is er wel. Alleen nu in de vakantietijd dan niet. Maar normaal gesproken wel alleen die maakt er dus ook regelmatig een potje van. Had dat een tijdje terug nog nagevraagd aan de postbode die doordeweeks komt.

Oh echt? Ik kreeg echt een beetje het idee dat het de medewerkers bij de klantenservice weinig boeide. Ze zeiden dat er in het systeem een melding zou worden gezet, maar daarna gebeurde het gewoon weer. Beetje hetzelfde als dat ik een paar maanden terug voor een best groot bedrag meerdere pakketjes ben kwijtgeraakt (ofja postnl dan), maar aangezien die uit het buitenland kwamen moest de verzender maar contact opnemen wat vervolgens een kastje naar de muur spel werd. Verzender vroeg om een officieel mailtje of in ieder geval iets waarmee aangeduid kon worden dat het echt kwijt was. Wilde postnl niet doen. Dus als resultaat ben ik nu mijn geld kwijt en spullen dus ook…

1 like