Pakketjesirritaties

Ik heb echt nooit problemen met dpd :grimacing:

Ik vind DPD ook vreselijk. Ik wacht enkele dagen op een pakket uit UK. Heb uiteindelijk maar UK benaderd, krijg ik de opmerking dat ik niet thuis was terwijl ik er wel was. En krijg ik te horen dat mijn pakketje al een paar dagen ergens ligt en zsm weer retour gaat :sob::face_with_symbols_over_mouth:

1 like

Ja dat was bij mij dus bijna hetzelfde :triumph:
Heb nu mn pakket toch nog bij die stomme parcel shop kilometers verderop op kunnen halen.
Belachelijk.
Ik woon gewoon in een stad in het centrum maar die parcelshops zitten op de meest vreemde plaatsen en ze dumpen die pakketjes gewoon daar, lekker makkelijk.
Ik was ook gewoon thuis en heb echt geen bel gehoord.
:face_with_symbols_over_mouth:

Ligt ie voor jou wel op een bereikbare plaats bij zon parcelshop? @Broodrooster

1 like

Dhl is ook echt een bedrijf apart hoor…
Maand geleden 4 pakketten retour gestuurd waarbij ik zelf een label had aangemaakt
Alles duurde heel lang en liep heel raar en de tracking bleef op onderweg naar sorteercentrum staan. Gelukkig 3 alsnog aangekomen wil het wat later. Maar 1 niet
Mail gehad van dhl dat het eerst herlabeld zou zijn? Maar geen nieuwe code wat al raar is. Toen was het kwijt en zou ik jahwel 3,40 terug krijgen🤣 terwijl er voor bijna 70 euro waarde in het pakket zit.
Baalde ook wat de webshop wilde niet veel doen , maar waren wel aardig om een shop tegoed te geven
Krijg ik gister een bericht dat het pakket nu ineens bij ze is geleverd ! Dus die heeft een flinke omweg gemaakt. Maar dat het 1 sooi is bij dhl is wel duidelijk

Inderdaad, bij mij ongeveer hetzelfde. DHL heeft zijn dingen niet goed op orde.

Het erge is nog de lakse ā€˜klantenservice’ die je daarna krijgt. Nog nooit zo een belabberde klantenservice meegemaakt. Al kan postnl er ook wat van. Maar dhl spant de kroon
Wacht letterlijk meer als 2 maanden op een claim en je komt geen stap verder

Dat dhl tegenwoordig geen papieren bonnetjes meer geeft als afgiftebewijs maar ā€˜mails’ stuurt. Tussen aanhalingstekens, want ik heb natuurlijk niks ontvangen en inmiddels is het al een week geleden dat ik die pakketjes heb afgegeven

Ik heb nu ook iets kuts met DHL. Mijn pakket is naar een DHL punt gestuurd, maar daar zeggen ze dat het pakketje niet bij hun ligt. Deze week zijn de punten bij ons veranderd (een nieuwe en 1 gesloten) waardoor er blijkbaar vanalles mis is gegaan. De tracking code geeft aan dat het daar gewoon ligt. Handig dit. Gelukkig is het zolang ik niks heb ondertekend nog niet officieel ontvangen.

Ik had mijn tweede pakketje via DPD gemist en in plaats van het naar een depot of de buren te brengen is de bezorger achterom gelopen en het bij de achterdeur gelegd. Had geen toestemming gegeven om het pakket achter te laten en hij is dus de halve tuin door gegaan om bij de achterdeur te komen :thumbsdown:

Zo raar, ook echt meerdere keren!
Zalando heeft al contact gezocht met dhl gelukkig, en ik heb mn bestelling alvast opnieuw besteld mocht het echt kwijt zijn.
Ik bedenk me nu dat Zalando voorheen nooit verstuurde met DHL? Ik kon bij mn nieuwe bestelling ook gewoon weer voor een postnl punt kiezen met verzending gelukkig

1 like

Ik had wat gekocht via Vinted en had een tankstation op loopafstand als ophaalpunt uitgekozen. Krijg ik van de verzendservice Mondial Delay het bericht dat mijn afhaalpunt tijdelijk onbeschikbaar is en ik het nu maar aan de andere kant van de stad in een slechte buurt in een tabaksshop, waarvan de openingstijden niet eens te vinden zijn, moet ophalen.

Ik heb gisteren wat verstuurd voor Vinted en bij dpd punt afgegeven, kreeg ook geen bewijs mee zoals bij post nl.
En ik kijk op volgen en zie dat er staat dat het nog afgegeven moet worden. Ik zag die vrouw het scannen. Wat raar.

En hier ligt al week pakketje van de buren. Volgens mij zijn ze op vakantie. Lekker irritant.

Ik haaaat Post NL. Heb nu in een halfjaar al 5 keer gehad dat ze zeggen dat mijn pakketje is afgeleverd en dat het dan bij een of andere buurman/vrouw 5 minuten verderop ligt. Moet dus maar geluk hebben dat ze na een tijd zelf maar deze kant op komen of een berichtje sturen via facebook :roll_eyes: Deze week had een bezorger zelf gewoon een handtekening gezet terwijl ik thuis was en ze dus niet eens hebben aangebeld?

Nou ik ben er achtergekomen op welk schip mijn pakketje zit. Geen idee wat ze van plan zijn, maar het pakketje is iig uit Busan vertrokken (gelukkig per boot en niet per trein huehuehueh) en nu ergens in Hong Kong, Thailand of hij gaat naar Vietnam. Het pakketje is dus een grotere wereldreiziger dan dat ik ben.
Spannund.

Ik heb iets uit canada besteld. Laatste scan is 25 augustus en ik heb nog steeds geen idee waar mijn pakketje is :sob: Met corona duurt alles langer maar dit is vanaf begin augustus al onderweg

Maar bezorgers zetten nu toch ook zelf een handtekening ivm Corona? Of is dat al weer veranderd?

Dit had ik ook bij een Vinted pakketje wat ik met DPD ging versturen. Kreeg een dag later in de app een melding dat mijn pakket was opgehaald.

1 like

Ik kreeg deze week een pakketje met sokken die ik op 17-6 had besteld en al vanaf 29-6 in Nederland waren, blijkbaar zit er enorme vertraging ergens rondom het inklaren van al die dingen.

@Vaiana ik had laatst een pakketje dat met de trein heel China door is geweest, door Kazachstan, in een vrachtwagen naar Litouwen en toen met een vrachtwagen naar Nederland, die heeft ook meer van de wereld gezien dan ik :sweat_smile:

2 likes

Vreselijk! Mijn laatste scan van 25-8 is in LA dus ik neem aan dat het al onderweg is naar NL maar het kan ook zomaar nog in LA liggen. En het is totaal niet dat ik het direct nodig heb maar ik wil gewoon mijn pakketje :joy:

O dat wist ik niet, heb de afgelopen maanden gewoon af en toe moeten tekenen. Vind het tekenen ook niet zo erg, maar minder fijn dat ze het dan in de brievenbus gooien. Woon niet in de beste buurt :sweat_smile: