Pakketjesirritaties

Okay, geen pakketje irritatie, maar weet even niet waar ik dit anders kan plaatsen. Een kleine maand geleden had ik bij een webshop een bestelling geplaatst en heb ik gewoon ontvangen en alles. Een gedeelte ervan heb ik teruggestuurd en terugbetaald gekregen vorige week. Nu kreeg ik net een pakketje binnen en ik dacht dat het wat anders was, maak ik het open, zie ik dezelfde bestelling maar een nieuwe. Dus de spullen die ik gehouden heb, maar ook de dingen die ik teruggestuurd heb. Ik check m’n account en ik zie alleen staan dat wat ik teruggestuurd heb ontvangen en verwerkt is. I’m so confused. Stiekem wil ik het houden, cause free shoes that I do still like, maar dat kan ik natuurlijk niet maken. Dus ga ze zo maar emailen om te vragen om een retour bon.

Ik heb (voor het eerst) twee bestellingen gedaan bij Vinted en een afhaalpunt bij mij om de hoek gekozen (super chill dacht ik) nu ineens staat bij beide bestellingen dat het pakketje is teruggezonden aan de verkoper… zonder dat het eerst bezorgd is :frowning:

Nu ben ik bang dat dat afhaalpunt het niet heeft geaccepteerd ofzo maar Vinted is niet heel behulpzaam en zegt alleen dat ik maar moet wachten tot de verkopers hun pakketjes weer terughebben en ik dan mijn geld terugkrijg… echt stom!

Ik verwacht drie pakketjes via Vinted uit Frankrijk/Belgie die via Mondial Relay worden verzonden. Ik heb een pakketpunt op Vinted aangevinkt en daar wordt het heengestuurd, alleen zie ik nu op de website van Mondial Relay nu dat dat pakketpunt gesloten is de komende paar weken :confused:
Het telefoonnummer van ze doet het ook niet en mehh. Drie pakketjes :cry: Weet nu al dat ik niks aan Vinted klantenservice ga hebben.

Hahaha, wij hebben gisteren ook een soortgelijke bel geïnstalleerd, ik heb al tegen mijn vriend gezegd dat we eerst mijn moeder moeten laten langskomen en laten aanbellen. Dat is de ultieme test. Als het haar lukt kan iedereen het. Maar blijkbaar is het met andere mensen toch nog erger gesteld dan mijn moeder, jou bericht nu gezien te hebben.

5 likes

Bij Tegenlicht nu (NPO2) over bestellen en de weg van retourpakketjes (guilty)

5 likes

Dat een winkel als Douglas nog steeds met DHL i.p. PostNL verzenden. Die eerste belt hier nóóit aan, ze weten dat hier geen lift aanwezig is dus willen ze niet aanbellen want dan weten ze dat ze ook naar boven moeten komen. Dus ze pleuren zonder aan te bellen gewoon een briefje door de bus (terwijl je de hele dag gewoon thuis bent) en doei. En met PostNL kan ik het altijd dezelfde dag nog ophalen via een pakketpunt maar bij DHL kan dat pas de volgende dag vanaf 15:00, terwijl het dichtstbijzijnde punt 20 meter lopen is ofzo? Weet natuurlijk ook wel dat ze met tijdsdruk etc. te maken hebben maar de mensen van PostNL zijn altijd super chill en heb ik nooit problemen mee? :woman_shrugging:t3:

Je hebt het geld terug gekregen toch? Dan vind ik het hun zorg dat het opgehaald word als ze het artikel terug willen

Kan je hem in de schuur gooien? Als je dan over 3 weken nog niks gehoord hebt lekker op Marktplaats verkopen. Of die andere terug sturen :stuck_out_tongue: deze heb je dan gratis als ze zich nooit meer melden

Pakketje komt tussen 22.00 en 22.30.
Wat een tijd.

Pff voor de 2e keer dit jaar mist er een artikel in mijn bestelling bij Zalando. Ik heb een mail van ze ontvangen waarin ik een rechtsvlaring moet invullen voor onderzoek. En dit keer ook met een kopie van mijn legitimatiebewijs erbij:

“Alleen je volledige naam, je handtekening, het documenttype en de vervaldatum dienen zichtbaar te zijn.”

Dat was de vorige keer niet, voelt niet zo goed. Iemand ervaring hiermee?

Had je de klantenservice al gebeld? Misschien kunnen zij je sneller helpen

Ja die heb ik gebeld en naar aanleiding daarvan kreeg ik deze mail, waarin gevraagd wordt om die rechtsverklaring te ondertekenen en een kopie van mijn ID. Of bedoel je of ik al heb gebeld om te vragen waarom ze mijn ID nu willen hebben en de vorige keer niet?

Ja waarom ze je ID opeens nu willen. Ik zou gewoon voor de zekerheid navragen wat ze daarmee gaan doen en hoe lang ze die kopie bewaren

Al begreep ik wel dat er veel fraude gepleegd wordt, dus ergens kan ik wel begrijpen dat ze misschien iets strenger zijn. Al is het jammer voor mensen die zich gewoon aan de regels houden.

Ik denk inderdaad omdat het de tweede keer is binnen een bepaalde periode dat je iets mist bij je bestelling… al hebben zij natuurlijk die fout gemaakt, maar er wordt wel veel gefraudeerd de laatste tijd

Jeetje straks kom ik op een zwarte lijst ofzo? Straks denken ze dat ik fraudeer?

Ik heb gebeld en ze zei indien nodig kunnen je verklaring en je identiteitsbewijs dienen als basis voor aangifte bij de politie @Vaiana

Jeetje ik ga voorlopig niet meer bij Zalando bestellen.

Hmm ja, in principe kan je alle belangrijke gegevens van je id weghalen, want die hoeven ze niet. Je BSN staat als het goed is ook op de achterkant

Oh wow. Ik werk ook in de klantenservice, wij hebben eigenlijk niet echt een zwarte lijst. Wanneer er een vermoedelijk gehackt blokkering op zit, vragen zij wel om een ID kaart. Ik zal morgen als ik weer moet werken even kijken hoe het zit met twee keer een missend item binnen 6 maanden!

Oh top, dank je! Werk je op de klantenservice bij dezelfde winkel of van een andere webshop?

Een andere webshop! Maar ik gok dat het niet heel veel zal verschillen. Lijkt mij in ieder geval, omdat het vast wettelijk bepaald zal zijn

Oja. Ok dank je, ben benieuwd!

1 like