Pakketjesirritaties

Ik heb het idee dat het steeds trager gaat bij Homerr:/ Eerst kon ik het al met een week ophalen en laatst ook twee en een halve week moeten wachten.
Toen het zo lang duurde, had ik Homerr gemaild en er werd daarna gelijk vaart achter gezet. Ik weet niet waardoor er bij jou zo’n vertraging is, maar misschien dat mailen helpt.

Nou ik kan hier ook meeschrijven. Woensdagavond iets besteld, pas vrijdag kreeg ik bericht dat iets er niet was. Nou oke prima. Toen niks meer gehoord terwijl ze normaal zelfde dag verzending hebben. Ik net gemaild. Ja het is vrijdag al verzonden, zou gister bezorgd worden maar is niet gelukt. Nu ook de track en trace gekregen en t verhaal klopt inderdaad. Maar nu komt t pas woensdag? In welke wereld is t logisch dat t dan pas komt. Het is GLS trouwens.
Normaal heb ik nooit problemen met welke pakjesbedrijf dan ook, maar in combinatie met de slechte communicatie van t bedrijf is t wel heel irritant.

Ik heb eigenlijk nooit gezeik met pakketjes (klopt af) maar vandaag werd een pakket op een totaal ander afhaalpunt bezorgd ‘‘omdat het er niet meer bij paste’’. Echt zo random haha. Maar verder werd ik prima op de hoogte gehouden en kon ik het daar natuurlijk ook wel afhalen

Ik bestel oorbellen die echt inimini zijn, krijg de optie om als brievenbuspakketje te verzenden en dus ook gedaan. Ligt er vandaag een briefje in de brievenbus dat ik niet thuis was en dat hij afgeleverd wordt bij een pakketpunt hier fucking ver vandaan. :roll_eyes:

Nou mn pakketje staat nu op morgen. Hoe kan iets wat maandag al mee is geweest met de bezorger en sindsdien zogenaamd de eerst volgende werkdag bezorgd zou worden nu gewoon alweer verplaatst worden. En ja ik snap dat t druk is maar als je maandagavond al zegt t komt woensdag ipv dinsdag, oke. Maar waarom staat er dan nu opeens donderdag. Pakketje staat gewoon te chillen op dat punt daar.
Onthouden dat ik altijd bezorgdienst check voor ik iets bestel.

Vanochtend kreeg ik via bol twee aardewerken voerbakken. Die waren gewoon los in een kartonnen doos gemieterd met enkel een plastic zakje erom. :see_no_evil: Ik kreeg dus een doos met twee zakjes scherven bezorgd. Zo zonde.
Ik ga ze ook niet opnieuw bestellen, want wie zegt dat ze de volgende keer de boel wel goed inpakken.

En nu zit ik te wachten op gekoeld transport (had kaas besteld voor de verjaardag van mijn man en die is gek op kaasplankjes), maar ik moet ontzettend nodig naar de wc. En aangezien ik darmpatiënt ben duurt het bij mij ook vaak wat langer… :sweat_smile: Met een ‘gewoon’ pakje zou ik gewoon gaan denk ik, maar met gekoeld transport vind ik het toch handiger als ik het echt zelf kan aannemen.

Even serieus. Hij zegt nu dat t afgeleverd is. Nou niet bepaald. En nu staat er ook opeens dat ie om 8.42 al meegenomen was terwijl ik later vanochtend nog gekeken heb.

Een tijdje geleden extra werkgeheugen voor mijn computer besteld, kon volgens de site gewoon door de brievenbus. Van DHL krijg ik doodleuk een ‘niet thuis’-bericht TERWIJL IK THUIS BEN, en een dag later werd het ‘pakket’ afgeleverd op een pakketpunt. Een fucking envelop. Hoe dan :exploding_head:

Wow, volgens mij heb ik hetzelfde! Ik zou via DHL een SD card geleverd krijgen dat -uiteraard- door de brievenbus kon, en toen kreeg ik een bericht dat de bezorger de waardevolle zending niet onbeheerd wou achterlaten en vervolgens dat het bezorgd was, maar er is helemaal niet aangebeld en er ligt niets in de brievenbus.

Echt bizar! Woon je in een appartement? Wij namelijk wel, op 8 hoog, dus ik heb het idee dat de bezorger dat gezien heeft en gewoon geen zin had om naar boven te komen of zo, terwijl de brievenbussen beneden zitten. Vind het echt ongelooflijk dat zo’n bedrijf op deze manier kan functioneren, je hoort zo vaak dit soort verhalen.

1 like

Ja, dat klopt, ik woon in een appartementsblok maar waar je aanbelt/arriveert zie je meteen al de brievenbussen staan. Doordat we een iets bijzondere vorm hebben (geen echt hoog blok maar clusters met 1 algemene toegangsdeur met brievenbussen) is er de sociale afspraak dat iedereen pakketjes aan die toegangsdeur komt halen. De reguliere bezorgers weten allemaal dat ze gewoon kunnen aanbellen en mensen hun pakketje komen halen.

Pff ik had een mooie boerderij besteld bij de Blokker. Dit ging via een ander bedrijf genaamd. Speelgoedodijk. Ze hebben de verkeerde boerderij opgestuurd. Kan natuurlijk gebeuren.
Ik kon hem retour sturen we hadden mail contact.
Nou retour gestuurd nu bijna 2 weken geleden. Nog steeds geen nieuwe boerderij.
Telefonisch zijn ze niet bereikbaar. En via de mail ook heel erg slecht. De recensies zijn ook niet echt positief.

Het enige positieve is die ik retour heb gestuurd hebben ze niet opgehaald bij een post nl punt. En die komt nu weer retour naar mij toe. Dus ik heb tenminste iets voor mijn geld.

Ze zeggen dat ze hem hebben verstuurd. Maar als ik om een track en tracé vraag krijg ik geen reactie.

Het is handig als je iets bestelt bij een redelijk onbekende firma, dat je eerst de reviews leest op Trustpilot. Als dat bedrijf er bij staat tenminste.
Ik heb het met een jas die ik heb besteld bij, volgens de site, een Nederlands bedrijf. Zou binnen 7 tot 10 werkdagen bezorgd worden.
Het is nu 2 maanden later en ik heb nog niets ontvangen.
Op mails krijg ik een automatisch antwoord.
Op Trustpilot staan alleen maar negatieve reviews. Degenen die wel iets hebben ontvangen schrijven allemaal dat het troep is en uit China komt. Ik neem mijn verlies maar. Was gelukkig niet veel geld.

Ik heb laatst iets besteld bij een duur Frans merk, (Ro.uje) en aangezien het zich presenteert als een designer merk heb ik hier ook niks over opgezocht. Ben echt teleurgesteld, het pakket is zoek bij een DPD locatie en het opstarten van een onderzoek en de communicatie daarover zijn zo slecht! Ook via trustpilot zijn de reviews echt negatief. Zou dit merk echt niet aanraden daardoor.

Als iemand mij een pakket stuurt en de t&t code niet aan mij laat weten, kan ik dan met de PostNL app alsnog zien dat er een pakket onderweg is en dat het verwerkt wordt of iets dergelijks? Of werkt het zo niet?

Het is misschien een domme vraag, maar ik heb de app net nieuw en kan dit online niet vinden :sweat_smile:

Nee, je hebt wel een code nodig.

Oké, dank je wel!

Tenzij diegene een label aan heeft gemaakt in de app. Dan zou je hem wel moeten zien.

1 like

Ik krijg pakketten wel te zien als ze geleverd worden, net zoals brievenbuspost. Maar kan het pas zien als levering gepland staat

1 like

Dat er bij al mijn verzonden pakketjes staat: retour naar verzender. En iedereen nu in paniek is dat hun pakket niet wordt bezorgd en naar mij wordt teruggestuurd. Maar is dus gewoon een bug/fout bij DHL :rage: