Pakketjesirritaties

Ik had iets laten bezorgen bij zo’n pakketpunt met lockers waar je 24/7 terecht kan, leek me wel handig. Maar dat pakketpunt was echt onvindbaar? Het adres was volgens google maps midden op een plein en dat was een terrein met allemaal identieke nieuwbouwcomplexen. Gelukkig voor mij kwam er net een DHL bezorgauto aan dus ik heb de bezorger even om de weg gevraagd. Uiteindelijk zat de kluis op de eerste verdieping van een appartementencomplex met als enige aanwijzing dit mini plaatje op een paaltje buiten, eenmaal binnen moest je zelf ook nog allerlei trappen en deuren door zonder dat aangegeven stond waar je heen moet. Hahah dat is toch niet te doen als je daar voor het eerst komt en er niemand is om je de weg te wijzen, een klein beetje informatie of wegbewijzering is geen overbodige luxe hoor.

5 likes

Hoe kon je dit nou missen? :joy:

1 like

Ik heb iets gekocht via Marktplaats…
Heb al dagen deze status… zo irritant dit…

image

Wat is DPD toch een k.u.t. bedrijf :face_with_symbols_over_mouth: krijg ineens een melding dat het pakket naar een afleverpunt wordt gebracht omdat ik niet thuis zou zijn. Ben gewoon thuis hoor?! Is overigens niet de eerste keer. Had eigenlijk gezworen niks meer te bestellen als het door hen geleverd wordt, maar toch gezwicht… slechte keus :sweat_smile:

1 like

DPD is bij ons ook altijd een probleem. Zit je de hele dag thuis, zeggen ze ijskoud dat er niemand thuis was.

Kom er net achter dat ik dus een verkeerd huisnummer heb opgegeven wat helemaal niet bestaat en het pakket is al bij dhl aangekomen. Echt stom. Ik hoop maar dat ik nog kan kiezen om het the ergens op te halen

Had aangegeven dat m’n pakket bij de buren op naast mij mocht afgegeven worden (echt nummer aangegeven bij dhl). Staat er een half uur later bezorgd ik naar die buren, zij hebben niks ontvangen. Blijkt die kut bezorger het een verdieping lager neergezet te hebben zonder iets te zeggen en ook gewoon bij de deur en niet aangebeld bij die mensen of niks.

Dhl zet mijn pakket gewoon voor de voordeur terwijl mijn vriend en ik de hele dag werken zijn? Woon niet bepaald op een plek waar dat gewoon kan. Gelukkig lag het er nog!

Dit hebben ze met mijn laatste drie pakketjes ook gedaan! Waaronder iets dat echt duur was. Heb elke keer een klacht ingediend. Toen stond gisteren de bezorger boos op de stoep of we daarmee wilden kappen want hij deed dit vanwege corona :sweat_smile:. Ja leuk en aardig vriend. Maar je kunt ook gewoon aanbellen en drie stappen achteruit doen als we de deur openen.

3 likes

Doet DHL hier ook inderdaad. Voordat we bij de deur kunnen zijn, zit hij alweer in zijn auto. Hij weet niet eens of de mensen thuis zijn. Schandalig eigenlijk.

Heb het gewoon nog steeds niet ontvangen, niet te doen dit…

Mag er ook iets positiefs besproken worden? :stuck_out_tongue:

Ik wil heel graag onze pakketbezorgers verassen deze maand, samen met mijn ouders. (We wonen een paar huizen van elkaar vandaan en onze bezorgers houden hier altijd super fijn rekening mee!) hebben jullie leuke ideeën? We komen niet verder dan een reep chocolade…

1 like

Ik denk dat iets te eten het beste in de smaak zal vallen of een kraslot. Of gewoon beiden mooi verpakt? Mogen ze überhaupt iets aannemen? Geen idee hoe het met de post zit.

1 like

Ik zou iets geven waar ze onderweg misschien wat aan hebben. Zeker in de drukke maanden vergeten ze vaak pauze te nemen om iets te drinken. Iets lekkers zoals chocomel/appelkaneel ijsthee/ijskoffie en een wafel/stolletje/doosje chocolaatjes (geen Merci)/koekjes of zo.

1 like

Wat een goed plan! Fijne bezorgers zijn er zeker ook en ze werken zich nu echt uit de naad.

Ik heb onze vaste PostNL-bezorger een chocoladeletter gegeven, de P van pakketbezorger :grinning_face_with_smiling_eyes: wist ook niet zo goed wat anders. Vind dat @Vaiana goede suggesties heeft.

Helaas heb ik ook een pakketjesirritatie want DPD beweert dat mijn pakket is bezorgd maar niets is minder waar. Ik had neerzettoestemming gegeven omdat het heel lang onduidelijk was wanneer ze zouden komen en dat kan hier op zich prima, maar ik denk dat ze het gewoon voor de deur van het gebouw hebben gezet ipv voor mijn voordeur, terwijl ik dat heel duidelijk gevraagd had :frowning: Ik kreeg de melding dat het er stond toen ik op de wc zat en toen ik ging kijken stond er niks.
Daarna moest ik meteen een call in en daarna was er niets te bekennen voor het gebouw, in de hal of waar dan ook. De klantenservice was wel heel goed bereikbaar en die gaan nu een onderzoek instellen, dus dat is fijn. Ik heb alleen een beetje het gevoel dat het mijn eigen schuld is vanwege die neerzettoestemming maar dat is natuurlijk gewoon onzin.

3 likes

Het kan zijn met dpd dat ze dan ineens een dag later komen. Had ik laatst ook kreeg een sms dat het was bezorgd terwijl de bel niet was gegaan. Volgende dag stond de bezorger alsnog voor de deur.

Blijkbaar was het te druk en had hij het niet gered om te bezorgen. Opzich niet erg maar wel een beetje slordig dat ze het dan op afgeleverd zetten.

Kan het niet zijn dat het pas de volgende (werk)dag vanaf 15.00u af te halen is op het postkantoor? Hopelijk heb je je pakketje snel!

Oh dat zou top zijn! Vandaag nog niks, maar misschien maandag. Ik heb inmiddels op advies van DPD contact opgenomen met de afzender van het pakketje. Hopelijk komt het ooit op de een of andere manier alsnog!

1 like

Ja de verzender is sowieso verantwoordelijk en als je het niet ontvangt moeten ze het opnieuw verzenden.

Ik kreeg vandaag ineens dpd terwijl die normaal niet op zaterdag komen :woman_shrugging:t5:

1 like

BEH

Ik ging net bij het pakketpunt m’n schoenen ophalen van Zalando. Doe ik de doos open, zitten er hele andere schoenen in :’(