Pakketjesirritaties

Officieel mag het niet, maar het wordt wel gedaan, en zeker bij pakketbezorgers. Ik gaf mijn oude bezorger altijd geld en krijg dat zelf ook weleens.

Ik wou dit jaar ook een cadeautje geven aan de PostNL pakketbezorger. Maar het tijdslot is ineens anders. Dus de aardige man die altijd tussen 14:00-16:00 langskwam zie ik niet meer.

Nu is er tussen 08:00 - 10:00 een dude die klaagt hoe idioot het is dat mensen zoveel pakketjes bestellen en NOOIT thuis zijn. Die ik dan maar weer aanneem :roll_eyes:

Zijn tactiek werkt wel want denk nu ook wel vaak pffff geen zin in die man om 08:00 dus laat maar of bezorg het bij de sigarenboer. En zet op mn vrije dagen de bel uit want hij had het al door dat ik thuiswerk. Laatst ging hij 2x bellen en tegen de deur schoppen om 08:15 🄲 en ik heb een bel die je nog in de 9e cirkel van de hel hoort dus doei uitslapen.

2 likes

Nou ik dacht dus begin oktober al mooi op tijd iets voor kerst te bestellen…not. Het brievenbuspakketje is al sinds meer dan anderhalve maand in Nederland maar daar heb je het dan ook meteen weer mee gehad want sindsien gebeurt er niks, noppes, nada, nogabollen.
En postnl is natuurlijk zoals altijd alles behalve behulpzaam :roll_eyes:

Bij mij ook, zowel DHL als DPD! Maar ik was wel thuis en heb een Ring deurbel met bewegingssensor dus ik wist wel dat ze er waren.

Maar als je niet thuis bent en in een drukke straat woont kan het zo makkelijk gestolen worden.

Hmm iets via vinted gekocht en zou met DHL naar een pakket punt gaan. Nu staat er ineens dat het pakket retour naar verzender gaat? Het is maandag verstuurd en dus ook niet op het ophaalpunt geweest

Dit staat er bij mij ook vaak, meestal is het bij de volgende update weer weg (dan staat er dus iets van ā€˜onderweg naar pakket punt’ oid). Bij mij is het wel een paar keer echt teruggestuurd, maar dan stond er ook een reden bij. Heb echt een haat/liefde met vinted hierom haha. Mijn track en tracĆ© deed het eerst ook nooit, kwam er vandaag achter dat je je postcode in hoofdletters moest invullen :upside_down_face:

2 likes

Stond het bij jou ook echt bij DPD of alleen in de vinted app?

Iets via Homerr met vinted verkocht en naar Homerr ount gebracht. Geen track en trace ontvangen of bijgewerkt.
Homerr klantenservice of die van Vinted werkt niet mee. Homerrpunt maar maar gemaild dat ik morgen weer langskom en het pakket omschreven met hoe laat ik kwam.
Was volgens mij rustig punt dus hoop dat het meevalt.
Volgende keer weer naar mijn oude vertrouwde punt en mijn pakketjes merken (heb nu een standaard zak) en wachten bij het punt tot ik die mail heb.
Ik dacht vanmiddag namelijk dat ik geen internet had op mijn mobiel.

Oh dat is een goede. Ik denk alleen in de app, weet het niet zeker.

Ik had een airfryer besteld en was zo hyped, maar het pakketje is helemaal niet aangekomen bij het punt, een ander pakketje van dezelfde winkel wel. Ik krijg nu mn geld terug, maar ik wil gewoon die fryer!!!

1 like

Ik heb wat zalando besteld, volgens hen vorige week al verzonden maar post nl app laat niks zien. Kent hem nog niet.
Anders maar keer gewoon langs het ophaal punt gaan.

Geen irritatie (snap de noodzaak van de maatregelen volkomen), maar wel vragen. Wat nu met pakketjes die bij winkels zijn of worden bezorgd?

Ik heb de laatste week wat dingen online tweedehands gekocht. Een pakketje daarvan ligt al bij een winkel, de rest wordt deze week bezorgd bij het pakketpunt. Maar als je het niet binnen een bepaalde tijd kan ophalen wordt het retour gestuurd. Zou die regel nu nog gelden, nu niemand zijn of haar pakketjes kan ophalen?

Ik was iets te vroeg met zorgen maken :sweat_smile: Pakketpunten blijven toch open: https://nos.nl/artikel/2360676-dit-zijn-de-winkels-die-openblijven-en-de-contactberoepen-die-mogen-doorwerken.html
Maar hoe het dan werkt als het pakket op een plek als de Bruna is, weet ik ook niet

Heb net gelezen ergens dat bruna bv wel open is voor pakketjes maar ze niks mogen verkopen. Heel krom weer. Denk dat je beter de bruna even in kan voor je dagelijkse krantje dan de super.

Ik was net bij de primera (ik moet voor mijn bedrijf altijd veel pakketjes weg brengen) en die waren open maar inderdaad alleen post weg brengen. Verder mogen ze niks dacht het meisje die er werkt. Voor hun was het ook heel onduidelijk.

Hier was de Primera dicht en lieten ze weten dat ze wachten op goedkeuring.

Mijn pakket is vandaag ook bij een gesloten Ako geleverd. Denk dat ik maar even heen en weer fiets morgen

Ik lees meer verhalen dat sommige wel open zijn en sommige niet. Postnl punten krijgen wel een extra toeslag als ze open blijven.

Post nl is zo traag. Mijn brievenbus pakketje staat al sinds vrijdag op zending gesorteerd ?
Dhl is veel sneller maar vast ook minder druk. Geduld geduld geduld.
Als het maar komt :rofl:

De Ako was dicht, maar had gelukkig een tafeltje dat als balie diende waar je je pakket kon ophalen. Heb gelukkig nu mijn kattenkopjesbroek

4 likes

Het is allemaal leuk en aardig dat online bestellen maar ik kannn niet meer haha, heb vandaag 6 uur op de fiets gezeten (ook door een levering van de postcode loterij, waarvan ik dan denk moet dit nou echt in de drukste tijd van het jaar). De vele kerstkaarten maken wel een hoop goed

2 likes