Pakketjesirritaties

DPD doet alsof ze zijn langsgekomen en hebben nu het pakketje naar de ‘gekozen’ Parcel Shop gebracht maar er staat niet bij welke want ik heb nooit een Parcel Shop gekozen. Ook geen briefje in de bus. Echt heel handig.
Morgen maar op de bonnefooi naar de dichtstbijzijnde want bellen heeft nu ook geen zin.

Ik snap trouwens dat ze het druk hebben maar bel dan in ieder geval aan. Ik bied zelfs aan dat ze het achterlaten in de foyer zodat ze direct weg kunnen.

Ja die zending is zo stom. Hier 5:38 ipv de 2:35 die ik officieel krijg. Had 12 fietstassen vol :grimacing:

En ik wacht op een pakketje dat met DPD komt. Is katteneten. Gelukkig heb ik nog genoeg, maar heb alvast besteld want ja, het is druk enzo. Dan is het niet zo erg als het wat langer duurt.

1 like

Voor mijn gevoel komen webshopbestellingen nu wel sneller aan dan tweedehands dingen etc die ik zelf heb verzonden naar mensen.

1 like

Nou top ik had met black friday een bestelling geplaatst bij beatybay, maar die is dus ergens in de UK kwijtgeraakt bij de post. Krijg wel mijn geld terug maar als ik de spullen nog wil moet ik ze dus opnieuw bestellen en krijg ik geen korting zoals met bf het geval was. Scheelt gewoon de helft én er zaten kerstcadeautjes voor mezelf bij die dus nu sowieso wegvallen :sob:

Hoe werkt dat voor jou nu? Krijg je per uur of per gewicht? Ik zie postbodes zo ontzettend hard werken en met hele grote tassen fietsen.

Ik krijg gelukkig elke minuut betaald die ik heb gewerkt, volgens mij is het voor pakketbezorgers anders. Per dag krijg ik een basistijd en in principe mag ik daar wel over heen en hoef je niet met vet veel tassen tegelijk te fietsen. Maar soms is het depot helemaal aan de andere kant van de stad en kost dat veel tijd om weer op en neer te fietsen dus dan kies ik er soms ook voor om een extra tas achterop te binden. Maar heb ook wel eens van mensen gehoord dat ze van hun teamleider verklaring moesten kunnen geven waarom ze zoveel langzamer waren geweest

2 likes

@MevrWillem Ja klopt! Heb ik weleens gehad. Mijn leidinggevende is ook meerdere keren mee geweest om te checken of mijn wijk echt zo groot is en zoveel werk is als ik zeg.

2 likes

Super dubbel vind ik het nu hey! Voor mijn werk zijn we nu aan het pushen dat mensen lekker veel online bestellen maar dit levert zoveel stress op bij de post.

Effe hé, ik heb een deur besteld. Zou na de kerstdagen bezorgd worden dus top.
Krijg ik maandagavond een bericht van een buitenlands nummer dat de deur gisteren tussen 7u en 8u bezorgd zou worden. Niemand gister.
Wordt ik net wakker gebeld, mijn bestelling is er. Dus ik zeg met mijn net wakkere kop in het Engels dat hij even moet wachten want ik ben net wakker en hij zou gister komen, die gast ja ik geef je vijf minuten. Ik ben er echt snel en er is niemand, ook beneden niet. En hij neemt niet meer op. Echt hoor, wie bezorgd er ook tussen 07:00u en 8:00u?

1 like

Wat bizar! Was dit een bezorging vanuit het bedrijf? Of met een postdienst?

Ja dat weet ik ook niet. Heb bol een bericht gestuurd met het verzoek dit uit te zoeken omdat het een extern bedrijf is.

En andere bezorgers veel succes in deze tijden! Ik zag in onze wijk de bezorger met een fietskar achter de fiets fietsen, misschien is dat een idee? Ouders zullen die nu ook minder nodig hebben denk ik haha.

1 like

Dat moet wel kunnen op je fiets, daar heb je een speciale aansluiting voor nodig :slight_smile: Wij hebben die wel hier (Wij=ik en plaatselijke collega’s), maar in mijn woonplaats hebben we dan ook fietsen van PostNL (en dat is bijna nergens nog).

Geen irritatie, want mijn pakket zou met DPD morgen al komen, maar die heb ik zelf naar maandag geschoven.

1 like

Misschien is er iets mis met de levering vanuit Kitchenaid? Al zou dan idd er moeten staan dat hij er niet is

Dan zou ik ook gewoon wachten.

Tracking info is zeer verwarrend bij postnl. Eerst vindt hij het niet. Toen bij webshop gemeld en kreegt toen ander linkje. Elke dag gekeken, kijk ik nu, zegt de eerste regel dat nog niet geleverd is. Kijk ik bij historie, ligt het meer als week bij het postnl punt en heeft met datum van vandaag dat delivery failure.
Ben bang dat weer teruggestuurd is.

Niet echt een irritatie dit. Maar weet iemand of brievenbuspost op dit moment ook vertraagd is? Ik had iets besteld dat afgelopen maandag is verzonden. Gewoon in een envelop die door de brievenbus kan. Normaal heb je dat dan de volgende dag in huis maar zie nu nog niks in mijn app.

Van twee mensen gehoord dat de kaarten binnenkwamen op dag X, twee dagen later dan waarop ik ze verwachtte binnen te komen. Dus misschien is het zo? Maar bij pakketpost vond ik het ontzettend variëren van pakjes die 4/5 dagen later dan normaal kwamen, tot dingen die gewoon een dag later aankwamen.

Ja volgens mij wel, zie soms ook dingen in de app die ik dan pas 3 dagen later krijg.

Brievenbus post is ongeveer 2-4 dagen vertraagd. Vooral alles wat op maandag is verstuurd heeft enorme vertraging