Parfumtopic

Ja, echt blij mee! Goeie blind buy haha

1 like

Is deze webshop betrouwbaar: https://www.flaconi.nl/
Ik wil een bepaald parfum kopen en op deze webshop is deze redelijk goedkoop. Iemand ooit iets bij Flaconi besteld?

Dank alvast!

Is een Duitse webshop, bestel ik regelmatig, is betrouwbaar

1 like

Ah vandaar misschien dat de prijzen lager liggen. Dank!

1 like

Hebben jullie een tip voor een dupe voor Byredo Blanche? Ik had eerst H&M Above the clouds maar die is inmiddels ook niet meer te krijgen. Ik zoek een dupe omdat Blanche bij mij snel vervliegt en daar vind ik hem te duur voor.

Ik heb een nieuwe parfum die ik sterk vind ruiken bij al één keer spuiten. Té sterk naar mijn voorkeur (volgens anderen is dat niet het geval). Voorzichtig indrukken lukt niet echt. Ik ben op zoek naar tips hoe ik deze parfum voorzichtig kan aanbrengen. Is daar een handig trucje voor? In de lucht spuiten en dan erdoorheen lopen lijkt niet echt te helpen.

Ik heb ooit voor vakantie een reisflesje gekocht die je op de spuit zet (zonder dat plastic zeg maar) en kan vullen, misschien is dat een idee? Dat je een andere spuit krijgt?

2 likes

Misschien in een tasverstuiver doen, die zuiniger is? Of kijken of de parfum op andere plekken op je lichaam sprayen minder lang blijft hangen. Dus bovenkant onderarm ipv pols ofzo. Of in het haar.

Benieuwd welke parfum het is trouwens!

2 likes

Als in de lucht spuiten niet helpt, denk ik eigenlijk dat de geur je gewoon niet bevalt.
Net als oelius benieuwd naar het parfum haha. Is het een geur met oudh?

2 likes

Chance van Chanel. Die heb ik recent cadeau gekregen. Ik weet niet of er oudh in zit. Ik vind het geurtje op zich wel lekker ruiken, alleen wel iets te aanwezig. Maar misschien heb je gelijk hoor. Vind het sowieso zonde om de fles te laten staan.

1 like

Ik had precies hetzelfde bij deze geur en heb hem uiteindelijk weggegeven. Vond hem echt heel indringend qua geur.

1 like

Oh dat verbaast me wel, die zijn helemaal niet zo sterk vind ik. (Ook afhankelijk van welke je hebt natuurlijk, de EDP, EDT of Eau Fraîche en godweethoeveel flankers er ondertussen zijn.)
Je zou kunnen proberen om het parfum in een kleine reisflacon te verdunnen met gedistilleerd water? Geen idee of zoiets werkt hoor, maar misschien het proberen waard.

4 likes

Jammer! Ik zat ook al een beetje aan weggeven/verkopen te denken, maar wil het nog eerst even proberen.

@VickyViolence Ik heb Eau Fraiche!

1 like

Weet iemand een leuke parfumworkshop? Mijn vriend is heel veel bezig met parfum verzamelen en leest er veel over, dus dat leek me wel leuk om samen te doen. Als ik Google kom ik vooral op ‘workshops’ uit waarbij volgens mij gewoon een mix wordt gemaakt van etherische oliën.

1 like

Ik hoorde laatst iemand vertellen over een workshop in Antwerpen en diegene was echt super enthousiast. Maar heb geen precieze naam. Was volgens mij wel in het centrum.

Ik heb een keer een online parfum masterclass gevolgd via Skins, hier heb je ze: On Demand Masterclasses

Erg leuk om te doen! En je leert meteen weer 10 nieuwe geuren kennen.

5 likes

Grappig, die vind ik helemaal niet sterk ruiken. Zo anders per huid ook weer denk ik.

Shit verkoopt de Bijenkorf geen Chanel parfum meer?? Ik heb een Bijenkorf cadeaukaart en wilde die aan mijn parfum (Chanel Chance Eau Tendre) uitgeven maar ik kan hem ineens niet meer online vinden in hun winkel?

Lijkt me wel, misschien online uitverkocht? Al staat er van alle cosmetica van Chanel maar heel weinig producten online, dat is wel raar maar kan me niet voorstellen dat ze er mee stoppen.

Ja als ik zoek is er inderdaad heel veel uitverkocht en staan er allerlei soorten ook niet meer op. Maar dan is ook de productpagina echt weg. Ik heb een maand of twee geleden ook gekeken en toen was alles er gewoon nog, maar die oude links uit mijn browsergeschiedenis doen het bijv ook niet meer.