Parfumtopic

Misschien zijn de geuren van Clean Reserve wat voor je? Die hebben meerdere van die lekkere zepige luchtjes (vooral Skin).

edit: ik zie ook dat ze er eentje hebben die gewoon “Pure Soap” heet, dat zou echt een Dove-zeepblok moeten zijn maar ik heb het zelf niet geprobeerd

Een vriendin van mij had vroeger Glow by JLo en dat vond ik ook altijd heel erg naar zo’n blok zeep ruiken. Misschien kan je die eens proberen als goedkope optie?

Ook nog een iconisch flesje die echt het toppunt van eleganza was in de 00s :stuck_out_tongue:

9 likes

Ooh Glow! Die kon inderdaad best zepig ruiken.

White Musk van Jovan en Exclamation van Coty zijn ook wel zeperige geurtjes vind ik.

2 likes

Ik vind good old Noa van Cacharel er ook wel wat van hebben, ben sowieso een groot liefhebber van musk/poederige geuren (en krijg van Noa persoonlijk geen oma vibes)

wow jullie zijn on fire. Ik ga gauw eens naar een parfumerie!

3 likes

Ik heb een geur uit mijn eigen stash ‘herontdekt’ die ook wel een beetje in het straatje van Dove zeep valt maar misschien nog iets subtieler/meer skin scent: Oxygene van Lanvin. De fles is afzichtelijk maar hij is goedkoop en perfect voor dagen waarop je wel een geur wil dragen maar niet heel opvallend wil zijn. Je moet wel van musk en iris houden als geurnoten

2 likes

Biecht: ik vind dit ( denk ik) echt nog steeds een lekker fris geurtje met goede herinneringen aan mijn tiener tijd :heart_eyes:

Heb hem al jaren niet meer geroken trouwens.

1 like

De laatste keer dat ik 'm rook vond ik 'm ook nog steeds lekker. Live van Jennifer Lopez levert me grappig genoeg de meeste complimenten van al mijn luchtjes op. Fancy a-merken? Niemand die wat zegt. Cheapie die ik zonder enig idee (flesje was mooi aldus de ekster in mij) in de uitverkoop bij DM heb gekocht? “Wow, wat heb je op? Zo lekker” :joy:

6 likes

Omg deze had ik al-tijd. Ik voelde me zo kapot famcy haha. Kan je deze nog steeds kopen?

2 likes

Jazeker! Wel via het internet maar net als Glow en andere 2000s beroemdheden luchtjes zoals Britney’s zijn nog volop in productie en in de online verkoop. Fantasy ruikt wel anders nu tegenwoordig trouwens :frowning:

1 like

Heeft iemand wel eens bij deloox besteld? Die prijzen zijn wel heel aantrekkelijk

Ja, en ik was tevreden.

1 like

Same, ik vind Glow ook nog steeds lekker ruiken! Hetzelfde met Tommy Girl, dat is ook zo’n tienertijd-geur en die heb ik nog steeds in de verzameling staan (als ik zin heb om frisgedoucht en sportief te ruiken, op de een of andere manier associeer ik die geur daarmee).

3 likes

Goed dat je het vraagt want ik vroeg het me ook al af en de posts die ik erover vond waren al weer van een tijdje geleden.

@appelflauwte sommige geuren ruiken gewoon nog lekker na al die tijd, zo ben ik de allereerste Miss Dior Chérie ook “nog steeds niet” ontgroeid en zie wel wanneer dan wel of dat zal gaan gebeuren :person_shrugging:

2 likes

Een tijdje geleden had ik beloofd enkele testers te reviewen van de Zweedse website Essnce. Er kwam een fikse verkoudheid tussendoor waardoor ik even niet kon testen maar hier is dan mijn review!

Ik ben groot fan van geuren waar vanille in zit, maar ik koop geuren liever niet blind. Essnce biedt echter test kits aan waarmee je niet direct met een enorme fles zit als de geur tegenvalt. :partying_face: Fantastisch concept want zo kan je op een laagdrempelige manier nieuwe geuren ontdekken. Ik koos voor de test kit Vanilla Lover waar maar liefst 10 verschillende testers in zitten.

Absolu Vanilla
Deze lijkt op Kayali Vanilla 28. Een wat zwaardere, volwassen geur waarbij de vanille niet overstemt maar meer op de achtergrond aanwezig is. De patchoeli en jasmijn vallen mij het meest op, de geur is niet zo zoet. Het is geen vlakke geur maar eentje waarin je steeds iets nieuws ruikt. Ik zou deze eerder oriëntaals noemen qua geurfamilie dan gourmand.
Lekkere geur, maar voor mij iets te bloemig en zwaar; ik hou meer van zoet. Als 'ie enkele uren zit is de tonkaboon wat meer merkbaar en wordt het geheel iets zoeter en zachter. Geen geur die een hele dag blijft zitten. Vanwege de sterke patchoeli in het begin is deze geur voor mij niet echt geschikt.

Bacco Le Doux
Deze geur opent mij veel te scherp en kruidig. Geen vieze geur, maar niet iets wat ik op mijn lichaam hoef. Ik ruik vooral kruidnagel en met mate vind ik dat lekker in voedsel en geuren, maar hierin is het me teveel. De geur is rokerig, en ik ruik vooral de tabaksbladeren. Beetje de geur van ongerookte shag. Ik vind de geur vrij masculine. Het hart van de geur is wat prettiger, dan is de scherpte weg, maar alsnog is het totaal niet mijn ding. Ik heb een vriend die gek is op geuren met tabaksbladeren en die vond deze geur wel top.

Carashmellow
Now we’re talking, deze past helemaal in mijn straatje. Van deze geur had ik de hoogste verwachtingen, en die worden grotendeels waargemaakt. Vanille, room, caramel, tonka, alles wat ik graag ruik. Met dergelijke geuren wordt het soms misselijkmakend zoet of kunstmatig, maar dat is met Carashmellow op mijn huid niet het geval. Het doet denken aan L van Lolita l’Empicka (mijn favoriete geur ooit), maar zonder het rokerige randje. Daardoor is Carashmellow iets gewoner in mijn ogen. Verder blijft 'ie helaas niet heel lang zitten dus zou ik halverwege de dag bij moeten spuiten, maar dat kan aan mijn huid liggen. Wat mij betreft is deze geur een aanrader, en als ik een grote fles ga kopen bij Essnce is dit zeker een kanshebber!

Strawberry Eclair
Ja dit is wel echt aardbei. Een hele fruitige geur, maar op een fijne, zachte manier. Niet te kunstmatig of misselijkmakend. Zoet, maar niet te. Ik ruik aardbeien en rode bessen, en als de geur wat langer zit ook vanille. Helaas blijft deze geur kort waarneembaar op mijn huid, na ca. 2 uur is er niks meer van over helaas. Een cozy, lekkere geur maar niet superbijzonder, dus deze ga ik niet in het groot aanschaffen.

I Am Vanilla
Zoet en warm, vanille, tonka, maar ook duidelijk aardbeien en bloemen. Redelijk subtiel, niet een erg overstemmende geur. Zonder de orchidee had ik het waarschijnlijk iets lekkerder gevonden, maar het zorgt er wel voor dat de geur zich onderscheidt van andere vanille geuren. Een zachte, lieve geur. Geur zit niet heel lang, na ca. 4 uur is het op mijn huid bijna niet meer waarneembaar. Wat overblijft is heel subtiel, zacht, zoet en iets fruitig. Vanwege de bloemen die me iets te duidelijk merkbaar zijn, hoef ik van deze geen grote fles.

Noble Eclat
Waarom Noble Eclat in de vanilla test kit zit, is me een raadsel. Ik vind het een zware, masculine geur, en kan de vanille totaal niet waarnemen. Ik ruik vooral hout, musk en een alcoholgeur. De praliné, amandelen, vanille en tonka kan ik niet terugvinden helaas.
Bij een man zou ik deze geur waarschijnlijk wel kunnen waarderen (mits met mate gebruikt want de geur is behoorlijk sterk), maar voor mij is dit veel te zwaar. Mijn man vond het ook te zwaar om zelf te gebruiken. Ik zou deze geur ook niet als gourmand omschrijven maar als oriëntaals. Voor deze geur die ongetwijfeld liefhebbers heeft, ben ik het verkeerde publiek.

Sweet Cara
Oehhhh van deze word ik heel blij! Wat een bijzondere geur. Ik ruik weliswaar caramel maar niet zo vlak als eau de caramel (andere Essnce-geur, zit niet in de vanilla test kit maar heb ik wel besteld, kom ik later op!). Het is veel gelaagder. Ik ruik ook rum, en bessen. De kokos en pistache zijn heel erg subtiel. Een warme, zoete, tikje mysterieuze geur. Het is een geur waaraan ik blijf snuffelen, ik ruik zoveel verschillends. Maar het botst niet. Puntje van kritiek: de geur blijft helaas niet superlang zitten! Binnen 2 uur is 'ie al een heel stuk zwakker geworden bij mij. Als de geur langer zit wordt het bloemiger. Ik vind dit echt een buitengewoon interessante geur en ook deze is zeker een kanshebber om in het groot te kopen.

Vanilla Baby
Alweer een topper. Warm, romig, tikje kruidig, maar niet scherp. Ik ruik ook chocola en normaal kan ik dat in parfums weleens teveel vinden of te kunstmatig, maar in deze geur is het precies goed. Blijkbaar is het een dupe van Eilish, maar ik ken deze geur niet dus dat kan ik niet beoordelen.
Een hele spannende of bijzondere geur is dit niet, gewoon fijn, warm en comfortabel. Heel in de verte heeft deze geur iets van Vanille Bourbon van Yves Rocher (van rond 2000). De geur blijft bij mij zo’n 10(!) uur zitten en is dan nog subtiel merkbaar, de vanille blijft over (zacht, subtiel en poederig). Mijn dochter en man vonden deze geur erg lekker bij mij.

Vanilla Sass
Dit is vooral een bloemige geur, en doet me een beetje denken aan Alien Hypersensitive. Weinig vanille op te merken. Beetje mysterieuze geur en lekker, maar niet per sé gourmand.
Na ca. 6 uur weinig meer over van de originele geur, maar dan is de vanille wel heel lichtjes merkbaar. Ik vind het een prima geur, en zal de tester ook zeker opmaken, maar hoef deze niet in het groot.

Cozy Goddess
Een behoorlijke alcohollucht in het begin, vind ik niet fijn. Als dat weg is, ruik je vanille en suiker. Ook iets houtachtig. Niet vies, maar ook niet iets wat ik zou willen dragen. Niks voor mij.

En dan heb ik nog wat losse testers besteld van geuren die me interessant leken:

Drunk Apple Pie
Superlekker! Doet me in de verte denken aan Desir de Nature van Yves Rocher (versie midden / eind jaren 90). Ik ruik rum, vanille, kaneel, maar ook hout. Deze geur vind ik niet enkel gourmand maar ook kruidig en aards. Deze geur heeft me echt verrast! Ik had meer een geur van appeltaart verwacht gezien de naam, maar desondanks alsnog een heerlijke geur. Als de geur een tijdje zit wordt ie poederig en subtiel, daar hou ik van!

Eau De Caramel
Pure caramel, heerlijk. Warm en zoet. Na opspuiten vroeg mijn dochter meteen: “Mama, wat ruikt er hier zo lekker???” Ook de chocola en vanille zijn goed merkbaar, en wederom niet kunstmatig / misselijkmakend. De geur is wel redelijk vlak naar mijn mening, het is niet dat ik steeds nieuwe dingen ontdek. Wellicht dat ie geschikt is om te layeren, maar daarmee heb ik geen ervaring. Prima geur! Helaas wel echt weg binnen 4 uur dus ik moet halverwege de dag bijspuiten.

Sugar Kiss
De laatste jaren ruik ik regelmatig bij andere mensen als ik in de stad loop of zo, parfums waarbij een sterke alcoholgeur al het andere overstemt. Vaak vind ik het zo sterk dat het me vooral doet denken aan desinfecterende alcohol in ziekenhuizen. Niet fijn.
Helaas heeft deze geur dat ook, er zit een element in dat me daar aan doet denken. Het overstemt al het andere en dat vind ik niet lekker. Bij opspuiten ruik ik iets van zoetigheid maar het is te zwak om goed waar te nemen.
Na enkele uren is de alcohollucht gelukkig verdwenen en ruik ik subtiele vanille en een wat suikerige, zoete geur, en die is okee. Maar dat kan deze geur niet meer redden. Geen aanrader wat mij betreft.
Ik heb trouwens ook geen idee wat het is wat die alcoholgeur veroorzaakt, of het aan mijn neus ligt of aan de huid van diegene. Of wellicht is het een nieuwe trend. Ik ruik het pas sinds een paar jaar, ik kan me niet herinneren dat ik vroeger parfums rook die zo’n sterke alcoholgeur hadden. Niet mijn ding.

Cherrylicious
Heerlijk fruitig. Kers, braam, de frisheid van appel, en hout. Alleen gek genoeg slaat de geur op mijn huid al vrij snel dood. De opening is sterk, maar binnen een paar minuten is er weinig meer van over en ruik ik nauwelijks nog dat ik de geur heb opgedaan. Ligt vast aan mij, want ik lees weliswaar dat de geur niet superlang blijft zitten maar bij mij gaat het wel heel snel. Jammer!

De TLDR-versie:

Favoriet:
Vanilla Baby
Sweet Cara
Carashmellow

Nope:
Sugar Kiss
Bacco Le Doux
Cozy Goddess

31 likes

Maandag is Kayali Vanilla in de aanbieding bij de ICI Paris.
Weet iemand of er ook andere geuren meedoen?

2 likes

Ik hoop dat Skins weer meedoet met Black Friday maar nog niets over gehoord :grimacing:

3 likes

Vanaf morgen kun je als member in de archive shoppen (ze hebben het dan aangevuld als het goed is)

2 likes

Vorig jaar hadden ze een giftbag bij besteding van meer dan 150 euro! Hoopte stiekem op iets vergelijkbaars, heb expres gewacht met parfum kopen haha.

2 likes

Ahh ja dat stond niet in de nieuwsbrief deze keer volgens mij! Wel krijg je dat nieuwe parfum van hun (travelsize) vanaf 100 euro.

3 likes

Skins heeft nu wel een actie dat je twee mistery gifts ontvangt en eventueel een ornament.

Ik had besteld toen de actie nog één gift was en een paar uur later was de actie opeens twee haha.

Kwam hier eigenlijk om te posten dat ik als tester Meant To Be Seen van Nishane heb gekozen en hij is echt super!

Had laatst Juliette Is A Gun x Skins als tester mee gekregen en vind die ook heel nice, perfect voor de winter maanden.

2 likes