Misschien in een tasverstuiver doen, die zuiniger is? Of kijken of de parfum op andere plekken op je lichaam sprayen minder lang blijft hangen. Dus bovenkant onderarm ipv pols ofzo. Of in het haar.
Benieuwd welke parfum het is trouwens!
Misschien in een tasverstuiver doen, die zuiniger is? Of kijken of de parfum op andere plekken op je lichaam sprayen minder lang blijft hangen. Dus bovenkant onderarm ipv pols ofzo. Of in het haar.
Benieuwd welke parfum het is trouwens!
Als in de lucht spuiten niet helpt, denk ik eigenlijk dat de geur je gewoon niet bevalt.
Net als oelius benieuwd naar het parfum haha. Is het een geur met oudh?
Chance van Chanel. Die heb ik recent cadeau gekregen. Ik weet niet of er oudh in zit. Ik vind het geurtje op zich wel lekker ruiken, alleen wel iets te aanwezig. Maar misschien heb je gelijk hoor. Vind het sowieso zonde om de fles te laten staan.
Ik had precies hetzelfde bij deze geur en heb hem uiteindelijk weggegeven. Vond hem echt heel indringend qua geur.
Oh dat verbaast me wel, die zijn helemaal niet zo sterk vind ik. (Ook afhankelijk van welke je hebt natuurlijk, de EDP, EDT of Eau Fraîche en godweethoeveel flankers er ondertussen zijn.)
Je zou kunnen proberen om het parfum in een kleine reisflacon te verdunnen met gedistilleerd water? Geen idee of zoiets werkt hoor, maar misschien het proberen waard.
Jammer! Ik zat ook al een beetje aan weggeven/verkopen te denken, maar wil het nog eerst even proberen.
@VickyViolence Ik heb Eau Fraiche!
Weet iemand een leuke parfumworkshop? Mijn vriend is heel veel bezig met parfum verzamelen en leest er veel over, dus dat leek me wel leuk om samen te doen. Als ik Google kom ik vooral op ‘workshops’ uit waarbij volgens mij gewoon een mix wordt gemaakt van etherische oliën.
Ik hoorde laatst iemand vertellen over een workshop in Antwerpen en diegene was echt super enthousiast. Maar heb geen precieze naam. Was volgens mij wel in het centrum.
Ik heb een keer een online parfum masterclass gevolgd via Skins, hier heb je ze: On Demand Masterclasses
Erg leuk om te doen! En je leert meteen weer 10 nieuwe geuren kennen.
Grappig, die vind ik helemaal niet sterk ruiken. Zo anders per huid ook weer denk ik.
Shit verkoopt de Bijenkorf geen Chanel parfum meer?? Ik heb een Bijenkorf cadeaukaart en wilde die aan mijn parfum (Chanel Chance Eau Tendre) uitgeven maar ik kan hem ineens niet meer online vinden in hun winkel?
Lijkt me wel, misschien online uitverkocht? Al staat er van alle cosmetica van Chanel maar heel weinig producten online, dat is wel raar maar kan me niet voorstellen dat ze er mee stoppen.
Ja als ik zoek is er inderdaad heel veel uitverkocht en staan er allerlei soorten ook niet meer op. Maar dan is ook de productpagina echt weg. Ik heb een maand of twee geleden ook gekeken en toen was alles er gewoon nog, maar die oude links uit mijn browsergeschiedenis doen het bijv ook niet meer.
Heb je al in de fysieke winkel gekeken? Chanel doet soms heel raar over e-commerce (ze eisen vaak hun eigen merkomgeving), kan zijn dat De Bijenkorf genoeg had van hun shenanigans.
Nee dat ga ik binnenkort maar eens doen, kan me idd niet voorstellen dat het echt uit het assortiment gaat.
Ik heb naar aanleiding van deze reel Lattafa Angham gekocht, en omg het is goddelijk. Als je van warme sensuele geuren houdt, is dit echt een aanrader.
weet iemand in de randstad fysieke winkels waar ze parfums van korres verkopen? kan het wel makkelijk online vinden maar wil graag eerst even ruiken natuurlijk
eau de parfum orris & rose 60ml - 11280003 - HEMA|390x590
Gister deze parfum gekocht van HEMA. Denk een dupe van Byredo? Weer zo niet welke. Ruikt heerlijk en blijft lang zitten!
Ik vind deze ook heel lekker, maar blijft bij mij niet zo lang hangen helaas. Herken er ook niet snel een dupe van Byredo in. Heb wel mensen horen zeggen dat het op Glossier You lijkt maar die heb ik zelf niet.
Vandaag vond ik deze bij de Body Shop! Tender Tonka.
Het was a) een verrassing voor mij dat daar nog / weer fysieke winkels van zijn, die memo had ik gemist. En b) dat ze een tonka-geurlijn hebben! Tonkaboon vind ik -mits goed gedoseerd- in voedsel en parfums heerlijk. En in deze Tender Tonka-parfum klopt het helemaal.
Ik hou van zoete, warme, licht kruidige gourmand parfums en deze past perfect in mijn collectie.
De tonka is goed waarneembaar maar niet overheersend. De geur is warm, maar ook een tikkie stoer door de suède. Voor een man zou deze geur ook uitstekend kunnen. Ik ruik vanille en er zit ook een rokerig randje aan. De geur blijft bij mij lang hangen.
Er is ook een bodybutter van en een bodymist, maar die heb ik niet gekocht. Mocht er nog een douchegel van komen, dan wil ik die in de toekomst nog wel.
Deze eau de toilette is voor mij perfect, ook de grootte. Ik heb vaak een klein flesje parfum in mijn tas zitten maar mijn go-to (Supreme Vanilla van Zara) is helaas uit de collectie. Daarvan heb ik nog 2 grote flessen weten te scoren nadat mijn flesje leeg was, maar die zijn te groot om in mijn tas te doen. Tender Tonka is 50 ml en dat past prima.
Hoe doen jullie dat trouwens als je je favoriete geurtje mee wil nemen en de fles groot is? Is dat over te gieten / te spuiten?