Parfumtopic

Ik snap de hype rondom Kayali echt niet. Ik vind ze allemaal gewoon ouwelijk ruiken en vies. Die nieuwste vind ik ook matig, ik koop nog liever Pink Sugar, stukken goedkoper en gaat veel langer mee (al zou ik dat ook nooit doen want bleh.)

Zit wel te twijfelen of ik Sol de Janeiro 59 moet kopen.

4 likes

Ik heb m even opgezocht die 59, maar die lijkt me heeeerlijk! Ik heb nu 71, ook heel erg lekker!

2 likes

Ik heb wel een beetje dezelfde smaak, maar hou ook van een citrus achtige geurnoot er in. Hou je daar ook van? Want dan heb ik wel een super lekkere aanrader van perfumelounge die ik zelf ook heb via hun. Het parfum voelt heel luxe iig

3 likes

Graag!!

3 likes

IMG_4661
Dit was echt 10 jaar mijn favoriete parfum maar wordt niet meer verkocht. Het is alien essence absolue ik dacht ik zet er maar niet gelijk alien bij omdat iedereen dat zo haat :pleading_face: Alien is ook niet mijn geur maar de essence absolue dus welNu heb ik het afgelopen jaar heel veel geuren geprobeerd maar nog niets gevonden dat ik net zo lekker vind. Iemand nog een idee wat ik kan proberen? Ik ben er in ieder geval achter gekomen dat ik iris niet lekker vind in geuren en niet van unisex of kruidige geuren houd.
Tot nu toe via parfumado vind ik juliette has a gun, escentric 02 (moest ik echt aan wennen rook eerst alleen jenever oid maar nu na maanden vind ik m ineens wel oké haha) en Elie Saab elixer wel oké, maar ben nergens echt heel enthousiast over.

1 like

Heb je al op Fragrantica gekeken? Zo zou ik denken dat je misschien wat van Tom Ford (Black Orchid misschien, heb ik zelf weer verkocht haha, vond hem echt niet lekker) of van Dior (de Poison-geuren) moet gaan ruiken. En budgettip, misschien die rode Orient-achtige van Rituals.

Ja zeker, 1000 uur ofzo :stuck_out_tongue_winking_eye: Maar echt nog geen winnaar gevonden. Vond de poison geuren niet zo lekker, Tom ford wel wat geprobeerd maar zou zo niet weten wat. Ga ik nog eens aan snuffelen! Ik vind kruidige geuren dus niet lekker, zie bij die rituals op de site wierook staan en op fragrantica warm kruidig, dat vind ik echt niet lekker. Lijkt erop dat amber vaak in geuren zit die ik echt niet lekker vind haha. Ik weet niet zo goed wat ik dan wel lekker vind. Had een tijdje terug ook bij de hema op goed geluk amber & cederwood meegenomen en dat vind ik ook echt helemaal niets, echt balen. Helft van wat ik bij parfumado heb besteld vind ik echt vies :smiling_face_with_tear:

1 like

Tom Ford Velvet Orchid?

2 likes

Ga ik eens proberen!

2 likes

Maar Chopard Casmir vind ik ook zo’n geur. Is gewoon te ruiken bij de meeste Etossen.

2 likes

Ik hou ook erg van zoet!
Misschien vind je één van de volgende wel iets:

Cassili Parfums de Marly

Bade’e Al Oud Honor & Glory Lattafa

Bade’e Al Oud Sublime Lattafa

A Fleur de Peche L’artisan Parfumeur

Lys Solaberg Maison Crivelli

Rainbow Bar 1969

Mocht je de geur van rozen/bloemen ook echt lekker vinden:

Lattafa Fakhar Rose

Delina (exclusief) Parfums de Marly of
White Imperial Club de Nuit

Hibiscus Mahajád Maison Crivelli

Carmina Creed

3 likes

Escentric 1,2 en 3 vind ik zó lekker. Heb ze alle drie en wissel ze af.

Edit: nou ga ik twijfelen want misschien is het wel molecule 1,2 en 3 die ik heb :woozy_face:

2 likes

Ja, ik vind hem echt heerlijk! Ruikt echt naar vanille ijs.

1 like

Ik twijfelde ook haha maar zag in m’n bestel bevestiging escentric staan. Weet niet of er een verschil is eigenlijk?

Haha nu moet ik m ook!!

4 likes

Ben benieuwd wat je ervan zult vinden! :grin:

4 likes

Ja volgens mij wel, maar wat het precies is weet ik niet

Ja Escentric ruikt heel anders dan Molecule. In mijn herinnering meer citrus-achtig.

1 like

Ik was mijn Molecule 01 en Not a Perfume een beetje zat, wilde iets anders proberen, maar wel iets wat niet te sterk rook. Heb bij Skins het een en ander geroken en toen de nieuwe Skins x Sallee Privee getipt gekregen en het ruikt echt heerlijk.

Echt een aanrader! Het is heel erg houtachtig/papier-achtig, maar subtiel en niet zo overheersend dat het naar een typisch mannenparfum ruikt.

3 likes

Ik laat het hier weten!!

4 likes