Parfumtopic

Ik hou van Lattafa. Heb er 2 en die blijven over het algemeen veel langer hangen dan andere duurdere parfums die ik heb.

3 likes

Mag ik vragen welke 2, en heb je een favoriet?

Deze twee al snap ik niet dat die gele zo duur is ineens want ik heb hem voor 16 euro gekocht.

Edit: zie nu dat ie bij deloox nog wel een stuk goedkoper is.

Mijn favo is Fakhar Rose.

2 likes

Heb je deze blind gekocht of ergens eerst geroken? :blush: Ik wil ook graag een Arabisch parfum kopen maar veel wat ik heb geroken is met oud of roos en daar ben ik geen fan van.

2 likes

Vandaag bij skins geweest om van alles te ruiken en nu twee testers mee: Bibbi Swimming Pool en Byredo Gypsy water

Ook nog een tester set besteld met:
Byredo Sundazed
Le Labo - Bergamote 22 en The Matcha 26 Parfum Matiere Premiere - Cologne Cédrat
MALIN+GOETZ - Bergamot

Hoop echt dat er iets bij zit want zoek al zo lang iets nieuws

1 like

Blind gekocht maar ik heb wel eerst fragrantica en tiktok uitgeplozen om in ieder geval de geurnoten die ik lekker vond te ontdekken. Veel Lattafa parfums lijken ook op designer parfums dus als je in de winkel iets ruikt wat je lekker vindt, dan kun je kijken of er een Lattafa geur is die daar op lijkt. Fakhar Rose lijkt bijvoorbeeld op L’Inderdit van Givenchy en die vond ik ook lekker, vandaar dat ik die gekocht heb.

5 likes

Nu het over Arabische parfums gaat: ik was laatst ergens waar een vrouw een heerlijk parfum droeg, ze zei dat het Sultan heette en uit Dubai kwam. Nou vind ik op Fragantica een heleboel hits met Sultan dus ben ik eigenlijk nog niet veel verder.

Dus long shot: iemand hier bij wie een belletje gaat rinkelen? Het was een warme geur met vermoedelijk wat amber-achtigs, enigszins zoet maar niet heel zwaar.

1 like

Ik gok dat dat deze is! Heb deze zelf ook.

1 like

Dankjewel! Hoe vind je de geur zelf, en dan met name het gebruik van een olieparfum? Heb daar nl geen ervaring mee

Hahah jaaa wat een omschrijving he?! :joy: Ik snap wel wat ze daarmee bedoelt ja. Maar ik ben niet zo onzéttent enthousiast als zij en andere mensen op Tiktok. Ik vind het wel echt een lekkere geur maar hij staat niet in mijn top-5 ofzo.

@Zitzak Ja dat het een olieparfum is vind ik ook wel wennen! Mijn voorkeur gaat wel uit naar een sprayparfum. Er zat wel een mini bij met verstuiver, ik gebruik dan vaak eerst de olie en dan de verstuiver eroverheen.

De geur krijgt van mij een 7,5, hoe lekker vond jij hem ruiken bij die vrouw?

2 likes

Ja ik denk ook zoiets, misschien een 8-

Het is een parfum waar ik zelf op basis van de geurnoten niet voor zou kiezen en al helemaal niet nu ik weet dat het zo’n hype is, maar denk dat ik hem nu toch ga proberen. Bedankt!!

1 like

Hadiethshop heeft ook fysieke winkels of misschien een andere islamitische winkel?

1 like

Ik ga de tante zijn die naar nichtje ieder jaar voor haar verjaardag parfum gaat geven.
Dit jaar was al leuk en ik ben zo benieuwd naar haar ontwikkeling (inclusief die in mijn portomonee).

4 likes

Zoek je nog een nichtje?

5 likes

Welke had je gegeven?

3 likes

Ze wilde er nu een van Ariana Grande.
Mag als puber nog :joy:

2 likes

Heb je deze inmiddels al eens geroken?

Ik heb hem vandaag gekocht, vind hem echt héérlijk. De andere geuren van Kayali doen me niet zoveel maar deze vind ik echt hemels. Een vrij simpele vanillegeur, zoals vanille gewoon hoort te ruiken in mijn ogen. En hij is vast ook goed te layeren met andere parfums.

1 like

@ZusjevanJoost Yes in de post waarop ik nu reageer. Ik rook helaas vooral rum. :smiling_face_with_tear: Vraag me af of er iets mis is met mijn neus, ik had er zulke hoge verwachtingen van.
Wel fijn dat ie bij jou zo lekker is!

Oh wat een leuke reviews heb je geschreven! Jammer dat het voor jou anders uitpakte :crying_cat_face:

2 likes

Ik heb via perfumelounge een aantal samples besteld, iemand daar heeft ze op basis van informatie van mij voor me gekozen, en ik heb er nu twee op gespoten: tyger tyger en pony boy. Ik heb echt een onderontwikkelde parfumneus, wat ik lekker vind is la vie est belle, libre, baccarat rouge, bitter peach, dus echt vrij zoete geuren en ik vind veel geuren niet lekker op mijn huid (vrij snel zepig of “stoffig”, denk dat het misschien musk is?). Ik heb gevraagd om zoet, maar ook fris en ook wel een beetje karakteristiek (ik vind baccarat rouge een beetje saai bijvoorbeeld, wel heel lekker maar niet echt spannend verder) en ik heb ook gezegd dat ik open sta voor van alles.

Anyway, als ik op fragrantica kijk, zou tyger tyger echt een topmatch moeten zijn maar ik ruik helaas alleen maar musk (of wat ik denk dat musk is). In de reviews noemt iemand 'm “too sickly sweet” maar voor mij ruikt hij echt totaaaaaal niet zoet.

Pony boy zou op papier ook best een goede match moeten zijn, maar ik vind 'm echt ruiken naar tien bossen bloemen in een te kleine ruimte en ik houd niet van de geur van bloemen :stuck_out_tongue: Ik heb 'm nu een tijdje op en hij wordt wel ietsje zoeter/frisser maar ben er nog niet weg van