Parfumtopic

Ik ben blij! Het is echt goed gelukt om er zomergeuren van te maken. Ze zijn allemaal vrij licht qua intensiteit.

4: Marakesh. In eerste instantie meh omdat de bergamot overheerst maar eenmaal ‘geland’ vind ik het lekker. Ik heb gister alles getest maar was ik bezweet, vandaag draag ik ‘m op een schone huid en ruik ik het na 4u nog licht. Het is echt zomers maar in had deze zelf niet gekocht;
3: Capri. Ik zou deze omschrijven als citroensnoepjes. Ik heb ook devotion van d&g maar die is meer aanwezig en qua citroengeur toch echt anders. Ik had deze wel los kunnen kopen als ik die van D&G niet had;
2: Malediven. Mijn reactie was wow. Ik kan niet goed omschrijven wat ik ruik maar ik denk dat het daar zo ruikt. Alsof je een briesje op het strand voelt en de geur van zomer ruikt. Zo zeg maar.
1: Maui. De reden waarom ik de set wilde hebben. Het is banaan zoals je het wil hebben. Niet nep, niet perse naar bananensnoepjes maar echt wow.

Al met al. Blij mee. Baal dat het wel echt kleine flesjes zijn. Is het €105,- waard? Niet perse.

9 likes

Dit is echt top. Als je die garnier haverconditioner net zo lekker vindt ruiken als ik, dit heeft er wat van weg!!

6 likes

Oh my, ik heb Rehab van Initio geroken vorige week bij El Corte Ingles in Barcelona en ben de dag erna teruggegaan om mijn nier te ruilen voor een flesje.

Maar zo’n bijzondere geur! Als ik op de geurnoten af had moeten gaan zou ik hem over hebben geslagen (ik hou bijv helemaal niet van lavendel) maar ik ben er echt weg van!

5 likes

Via de zoekfunctie je berichtje gevonden over Ffern, heb je het nog geprobeerd? Ik zit in een Instagram loop van hun geweldige reclame filmpje van een zanger Sam Lee die in Toscane door de velden fietst en zingt en ik wil dat gevoel in een flesje wel kopen. Maar idd €100 en een abonnement houdt me tegen, hoewel je een tester erbij krijgt en gratis kan retourneren.

1 like

Nou toevallig deze editie wel besteld, bleef ook de reclame krijgen en getriggered worden! Lekker succesvolle advertising dus.

Het is oprecht een heel lekkere geur, zoals omschreven bij de keurnoten en de vibe van de filmpjes passen ook echt bij de geur (als je dat iets zegt en er dan wat bij kan voorstellen) en qua geur best wel gelaagd (als in ik herken de geurnoten echt, terwijl het vaak toch een soort opeenstapeling is van geuren die samen “wel lekker” zijn.) Vind de prijs ook wel bij de geur passen, hij blijft goed lang hangen en draagt ook best ver, heb het dan ook niet teruggestuurd. (moet wel zeggen dat de rest van mn “collectie” vooral van skins komt, dus is best wel relatief). Mocht je het kunnen missen en een keer iets anders leuk vinden, zou ik het wel (nog) een keer doen, maar goed ik ben ook die sucker die elke keer die skins boxen koopt :slight_smile:

1 like

Thanks voor je review! Ik wil wel eens wat anders dus denk dat ik het ook ga proberen.

1 like

Hier zo benieuwd naar!

9 likes

Iemand eclair van lataffa al kunnen ruiken?

Iemand de nieuwe Gucci in gele flesje al geroken? Heeft vanille als een van de geurnoten.

1 like

Oeh klinkt als iets wat ik heerlijk zou vinden. Volgens mij hebben wij wel dezelfde voorkeur qua parfum dus hoor graag wat je er van vindt. Als je dat wil natuurlijk.

2 likes

Ja, gisteren binnengekregen. Vind hem opzich wel een goede dupe van bianco latte, iets afgezwakt bij mij, en de eerste twee minuten ruikt hij heel synthetisch en even echt puur naar alcohol. Dry down is bij mij wel lekker, heel vanille forward, maar ligt echt aan je huid, want bij mijn nichtje blijf je het synthetische wel ruiken en ruikt hij met vlagen bijna naar burnt caramel of een beetje rubberachtig.

@Nysmn ik ben ook zoooo benieuwd, by the fireplace is een van mijn favoriete geuren maar verder vind ik replica vaak net niet m’n ding, maar deze notes liggen echt helemaal in m’n straatje.

Heb gisteren bij Lush ook de Sticky Dates bodyspray nog kunnen scoren! Heel blij mee.

1 like

Ja, ik! Je bedoelt de flora gorgeous orchid, toch? Ik kreeg deze toevallig als tester mee, en door jouw post heb ik 'm vandaag opgedaan, anders had ik 'm waarschijnlijk aan de kant gelegd, want ‘flora’ en ‘orchid’ spreken mij nou niet echt aan, maar vanille wel! Ik vind 'm vrij zacht vanille, ook niet heel overheersend bloemig, hij is best wel lekker, maar ook wel echt heel lievig en zacht en schattig. Ik zou 'm zo nog een keer dragen, maar ik denk niet dat ik dit parfum zou willen kopen

4 likes

Yes vandaag! Vind hem erg lekker, zoetig wel dus daar moet je van houden. Niet per sé heel bijzonder eerlijk gezegd :sweat_smile: Hij doet me denken aan een andere geur alleen weet ik niet meer welke helaas.

3 likes

Ik heb het ondertussen ook geroken. Ben er ook niet perse een enorme fan van. Inderdaad lekker maar niet bijzonder.

3 likes

Ik wou al een tijdje nieuwe parfum kopen, want dat was erg lang geleden. Maar ik had geen idee wat ik nu eigenlijk lekker zou vinden. Dus de afgelopen weken ben ik druk op zoek gegaan naar mijn perfecte geurtje. Het perfecte geurtje heb ik nog niet gevonden, maar wel 2 die ik lekker vind. Dus heb net deze 2 flesjes gekocht.

11 likes

Hoe lang blijf je deze ruiken bij jou? Vind de Aqua Allegoria geuren super lekker maar na een half uur ruik ik niks meer

2 likes

Wat vinden jullie van Gris Charnel? Ik ben echt obsessed met de geur van vijgenbladeren (letterlijk de reden dat ik me wat meer in parfum ben gaan verdiepen hahaha) en ik ben eigenlijk altijd aan het rondkijken naar wat er allemaal is buiten Philosykos. Ik zie Gris Charnel best wel vaak voorbij komen als de ultieme cozy vijg voor het najaar maar omg ik vind hem ZO overheersend zoet? Er zit iets extreem poederachtigs en suikerigs aan waar ik niet zo goed op ga. Het doet me heel erg denken aan Z&V This Is Her, waar ik ook geen fan van ben.
Ik denk dat mijn neus misschien een beetje gevoelig is voor hele sterke ‘melk’ noten, of voor te veel sandelhout, of tonka/coumarin? (staat niet als noot bij This Is Her maar zit er wel in). Ben heel benieuwd of iemand hier hem heeft geroken en dat ook vindt!

Ik ben er zelf in ieder geval achter gekomen dat ik vijg alleen lekker vind als de hele boom er ook bij zit en dat ik stiekem eigenlijk vooral naar plant wil ruiken (maar wel naar elegante plant), dus als iemand nog tips heeft, let me know!

4 likes

Ik heb Gris Charnel zelf niet geroken, maar ik heb een ‘dupe’ ervan van Lattafa genaamd Liam Grey. Online lees ik dat het niet helemaaal een 1 op 1 dupe is, dus misschien verdraag je die beter? Verder heb ik nog geen ervaring met vijg in parfums

1 like

Ik vind hem heel lekker, maar ik vind ook de geuren die je verder allemaal noemt juist lekker :slight_smile:

Volgens mij heb ik een verklaring gevonden!
De boosdoener is denk ik coumarin. Ik wilde vandaag samples van Basilica (Milano Fragranze) en Je ne sais quoi (Teo Cabanel) testen, die hebben HELE andere noten maar zijn allebei wel een beetje ‘creamy’. Op papier vond ik ze allebei echt super lekker (Gris Charnel ook trouwens!) maar op mijn huid rook ik bij allebei weer heel sterk diezelfde zoete geur, en ze hebben allebei coumarin in de ingrediënten. Dit is wel echt een voorlopige domme theorie hoor want het zit echt overal in, ook in een paar geurtjes die ik heel lekker vind, dus dit ligt denk ik meer aan de verhoudingen ervan!

Maar de echte reden is dat ik afgelopen week na een pauze weer aan mijn ADHD medicatie ben begonnen en bijwerkingen heb :’) één daarvan is dat sommige dingen anders smaken en dat ik veel sneller de ick krijg van eten, en volgens mij heeft mijn neus daar ook een beetje last van. Ik ga het over een week of twee nog een keer proberen, ik ben heel benieuwd!

4 likes