Parfumtopic

Hahaha nee ik snap dat je dat niet wil. :sweat_smile:

Ah dan had ik verkeerd gekeken, ik dacht dat die oud en sandalwood ook limited waren! Jammer zeg, de 2 geuren die ik nu heb gekocht vind ik echt aanmerkelijk lekkerder en unieker dan die uit de normale collectie.

De Vanilla Plum vind ik zo’n lieve, zachte geur. Heel aangenaam.

4 likes

Ja, heel anders. Vind ik ook, ik zocht naar info over de geuren maar er is niks over te vinden. In de zin van een maker/inspiratie of zoiets. Ben wel benieuwd of ze dit vaker gaan doen!

2 likes

Ik hoop gewoon dat ze standaard in het gewone assortiment komen want voor die prijs zijn het echt heel goede geurtjes. Kunnen we dit niet ergens melden bij Kruidvat? :joy:

3 likes

Ik twijfel of ik deze heb geprobeerd, dacht van wel. Er was ook eentje van Jusbox die lijkt op de Xerjoff Erba Pura. Zou best deze kunnen zijn.

In mijn ervaring blijven de geuren van Jusbox in ieder geval best goed zitten.

Vandaag bij een Kruidvat hier geweest maar ze hadden ze niet (meer?) maar goed, ik heb voor dit jaar eigenlijk meer dan genoeg gekocht aan parfum van mezelf.

Dus vertel eigenlijk, wat zijn jullie beste aankopen op het gebied van parfum geweest dit jaar? :slight_smile:

4 likes

Haha ik heb hetzelfde! Ik kon hem ook niet vinden en bedacht ook dat ik eigenlijk wel genoeg heb. Ik zit er ook aan te denken om project pan met m’n parfums te doen en pas iets nieuws te kopen als er eentje op is. Eerder kocht ik helemaal niet zoveel parfum en ik vind het een beetje overdreven hoeveel ik nu heb.

Mijn lievelings van dit jaar in willekeurige volgorde zijn:

• Zara - Gourmand Coffee
  • Rituals - Intuitia parfumroller
  • Lush - Turmeric Latte
  • Lush - Dirty (zowel de bodyspray als het parfum)

Vooral die van Lush vind ik echt heerlijk! Een vriendin van me zei toen ik Dirty op had “wat ruik jij lekker! Wat heb je op? Je ruikt als iemand die het het goed voor elkaar heeft!” :joy: En toen zij hem bij zichzelf probeerde rook het echt héél anders. Zo bijzonder dat dat zo kan van verschillen. En Turmeric Latte vind ik nu ook echt heel lekker. Past goed bij deze tijd van het jaar.

En die van jou?

4 likes

Heeft een van jullie die Byredo sets afgeprijsd kunnen kopen bij Skins? Heb echt het idee dat het een fout was en hij nooit voor zo weinig verkocht is, is nu ook offline.

1 like

Dior met jadore l’or
Jean Paul Gaultier met Divine.
Kenzo Ikebana

2 likes

Zo bijzonder hoe geuren verschillend kunnen ruiken bij verschillende mensen, dat heb ik ook al weleens gehad. Lush-geuren doen het op mijn huid meestal niet zo goed maar American Cream gelukkig wel.

Zara Gourmand Coffee klinkt als iets dat ik zeker even moet gaan checken in de winkel.

@Meow Mijn toppers van dit jaar zijn Tender Tonka van The Body Shop en Plum & Vanilla van Kruidvat.

2 likes

Ja die Gourmand Coffee lijkt me ook iets voor jou! Ik vind hem trouwens niet heel zoet, terwijl ik dat wel had verwacht. Bij mij is ie zacht en echt een koffiegeur. Blijft bij mij ook lang hangen!

1 like

Mijn favoriete aankopen dit jaar zijn denk amber fever en red temptation winter (Zara, via Vinted maar zijn beide volgens mij gewoon te koop). En eigenlijk ook de 2 kruidvatgeuren nu al. Vooral de vanilla/plum omdat die zo lijkt op sucre noir :star_struck:.

De red tempation winter vind ik niet erg lijken op de normale versie. Ik vind een fijne, rustige najaar/wintergeur.

2 likes

Ja in de Skins in Utrecht stond een tafel met de archieve-producten erop en daar stonden 3 Byredo sets op. Goede deal maar toch niet gekocht want vond het alsnog veel geld.

2 likes

Ik heb vandaag een niche geur gekocht! Nabati Oud van Astrophil & Stella is het geworden. Wilde een keer heel wat anders

1 like

Ja klopt, alleen Blanche en Gypsy water, helaas geen Mojave Ghost. Was verbaasd ze in de winkel te spotten omdat op de site stond dat ze Online only waren.

1 like

Ja, ik heb de blanche set besteld!

1 like

Hahaha godver dan was ik gewoon te laat, wel heel nice voor jou en de anderen die hem hebben hem weten te bemachtigen. Iemand enig idee of ie bij Cult of SpacenNK in de sale is?

Kon je ze testen in de winkel?

Leuke antwoorden met jullie favorieten! Hoewel ik normaal mezelf maar 1 volle fles per jaar toesta ben ik een beetje losgegaan met de volgende aankopen:

• Dior’s Miss Dior ChĂ©rie (2005 versie)
  • Bvlgari’s Rose Goldea
  • Coty’s Aspen en Musk for men

Niet gekocht, wel onverwacht gekregen:

• Molinard’s Nirmala

Het afgelopen jaar heb ik namelijk veel van die Dior weer kunnen vinden en ook gelukkig kopen voor hele normale prijzen, Bij een Franse verkoopster op Vinted raakte ik aan de praat over andere parfums en merken (er staat op haar profiel dat ze in de parfumwereld heeft gewerkt) toen heeft ze zonder iets te zeggen die Nirmala gewoon als freebie erbij gedaan? Super nice want ik was wel bekend met het merk maar niet met die geur en vind 'm heerlijk :heart_eyes:

3 likes

Nee er waren geen testers helaas, maar ik was op basis van de ingrediënten en reviews vrij zeker dat het goede geuren zouden zijn. En voor deze prijs durfde ik het wel te gokken.

1 like

Hier stonden er wel kleine testers

1 like