Parfumtopic

Weet iemand waar ze verstand hebben van geuren kunnen identificeren? Lang verhaal kort: vorig jaar een fles op Vinted besteld maar bleek niet de verwachte geur te zijn maar desondanks wel heerlijk. Nu ben ik benieuwd met welke geur het dan wel is dus uh, waar kan ik het beste heen met deze vraag?

De Douglas of ICI Paris en dan verschillende mensen laten ruiken?

2 likes

Dat is een goede tip, vaak tref je daar mensen die enorm bevlogen zijn en veel kennis hebben! Daar zou ik ook beginnen @Meow .

Weet iemand of de Sticky Dates bodyspray van Lush net zo ruikt als de showergel uit die lijn? Ik vind dat zó’n heerlijke geur maar heb de bodyspray nog nooit geroken.

1 like

Ik heb net even voor je geroken en zo uit de fles ruiken ze vergelijkbaar naar nĆ©t iets anders, echt minimaal vind ik, maar op de huid ruiken ze hetzelfde. Ik denk dat ik in de fles bodyspray ook wat alcohol ruik en het daarom net wat anders is. Ik heb ook die hair primer en die ruikt wel echt anders vind ik en dat vind ik wel jammer. Soms doe ik sticky dates bodyspray in m’n haar en dan nog turmeric latte in m’n hals, mmm zo lekker haha. Ik heb trouwens zowel mijn bodyspray als hair primer op Vinted gekocht! Daar staan er echt veel op.

1 like

Ahhh wat lief dat je het getest hebt voor me! Dank je wel.
Goed om te weten! Dan ga ik kijken of ik die kan scoren. Binnenkort moet ik in Utrecht zijn in de buurt van Lush en ga ik testen hoe de bodyspray op mijn huid is.

3 likes

Ik houuuuu er echt van als mensen met dit soort dingen komen, maar vaak is het wel echt een moeilijke opgave hoor. Dan zit er toch iets in wat herkenbaar ruikt, maar je kunt er niet op komen of het is verouderd waardoor de geur veranderd is. Zou idd gewoon naar een parfumerie gaan en verschillende mensen laten ruiken, hopelijk komt er iets uit! Ruikt het wel enigszins naar de geur waarvan de verkoper zei dat het was?

Ik heb Angels share van Killian gekregen voor m’n verjaardag en ik kan niet stoppen met aan m’n pols ruiken. Belachelijke prijs maar man wat een heerlijk parfum.

8 likes

Beide al geprobeerd en juist geen succes gehad. Wel jaren terug met een tester strip in De Bijenkorf met YSL (Myslf) dus misschien de Dior counter aldaar ook proberen?

@Spaarlamp nee totaal niet! Ik denk dat het heel misschien gaat om de 2012 Miss Dior Le Parfum is ipv Cherie uit 2005 maar die heb ik ook al in jaren en lang niet zo vaak geroken als de ander. Vloeistofkleur matcht wel en kan me herinneren dat ik die ook lekker vond.

Natuurlijk de verkoper inmiddels ook al gevraagd en die had me in eerste instantie 5 sterren gegeven met ā€œdank voor je eerlijkheid!ā€ toen ik 4 sterren had gegeven met: is lekker maar niet de geur die ik had verwacht. Nu beweert-ie dat het wel de Cherie moet zijn geweest ā€œik heb 500 geuren en heb ook onder andere bodylotion ervan dus ken wel de geur, maar kan je wel een andere Cherie aanbieden voor minder? vloeistofkleur is wel anders zoals je kan zien [foto’s]ā€

2 likes

Hm ja daar heb je weinig aan dan… Als je denkt dat het Dior is zou ik eigenlijk naar boutique op de PC Hooftstraat gaan, bij counters in de Bijenkorf werken ook regelmatig mensen die voor 1 dag worden ingehuurd. Zeker bij 2012 of 2005 geuren zullen veel mensen het niet kennen, in de boutique heb je denk ik de meeste kans.

3 likes

Goed punt van die counters. Ga ik maar eens heen naar Dior op de PC want op de Dam kwam ik ook niet heel veel verder helaas. Tja en of het dan wel echt wel van Dior is? Ja geen idee. Kan ook nergens een Le Parfum 2012 decant vinden om even te testen en mee te vergelijken. Zo irritant die uit de handel halen en met een nieuwe geur herintroduceren maar wel de naam behouden praktijken van Dior :weary:

Zou parfumes of the past nog wat kunnen zijn? Zit in Haarlem en doet vooral vintage parfum

1 like

Ooh hey, da’s een goeie tip waar ik nog niet aan gedacht had! Want ik ben d’r al eens geweest maar niet met deze wat is dit luchtje quest. Thanks :slight_smile:

2 likes

Ik ben normaal helemaal niet van parfum, want vind het al gauw te zwaar. Droeg naar werk Amazing Grace van Philosophy en voor feestjes Tom Ford Black Orchid, mss is dat nu een heel outdated geur?

Maar nu heb ik Diptyque ontdekt en het is zoo lekker! Ik had een proefje van Fleur de Peau en daar heb ik fullsize de EdP van gekocht. Een heerlijke geur! Ik heb onlangs ook hun holiday edition met mini EdP gekocht. Daar heb ik tot nu toe Philosykos en Eau Rose van geprobeerd, waarbij ik echt verliefd ben geworden op Eau Rose.

Fleur de Peau is een beetje clean en poederig en Eau Rose kan ik niet echt uitleggen. Heb een beetje gegoogeld en volgens mij zijn het aardig basic geuren, maar ik vind ze heerlijk!

1 like

Outdated? Lekker dragen wat voor jou joy sparkt, hoor. Heb zelf zoveel ā€œoudeā€ favorieten. Op mijn wil ik nog proberen-lijstje staan bijvoorbeeld luchtjes die echt al (bijna) een eeuw oud zijn. Chanel’s No 5 is bijvoorbeeld ook al meer dan 100 jaar oud en nog steeds een van de best verkochte geuren wereldwijd.

4 likes

ik heb niemand om dit mee te delen

ik ga al dagen stuk om de profielfoto van deze recensent op fragrantica

image

12 likes

Deze waren bij mijn kruidvat nu met 50% korting

1 like

Ik ben toevallig dit weekend geweest bij die meneer en echt de meest obscure parfums van 30jaar geleden had hij :grinning: ook echt ok prijzen

3 likes

Weet je toevallig of alles wat die meneer heeft, ook op de site staat? Of heeft hij in de winkel meer dan in de webshop?

1 like

Veel meer in de winkel, op de site kan ik ā€œmijn parfumā€ alle drie niet vinden

1 like

Dank! Dan is het de moeite waard om even langs te gaan. :smiling_face_with_three_hearts:

Ik mis heel erg Tumulte van Christian Lacroix, uit 2005. Echt een unieke geur en ik ken er geen dupes van. Op Vinted en eBay is het nog wel te vinden, maar de geur is er al heel lang niet meer en ik vraag me af of een parfum na ca. 20 jaar überhaupt nog goed is? Heeft iemand daar ervaring mee?
Een origineel flesje L van Lolita l’Empicka is ook interessant al heb ik daar nu goede dupes van.