Parfumtopic

Dat zou hetzelfde moeten ruiken ja.

1 like

Mag van mezelf 1 fles per jaar kopen en heb dus net, na navraag van om welke versie het ging, op Vinted een bijna halve literfles van mijn favoriet aller tijden (Miss Dior Chérie 2005) gescoord?! WHAT THE FUCK. Dit is echt zo bizar, uniek, en ??? flinke dopamine hit dit hoor :smiling_face_with_three_hearts:

Maar vertel naast deze jackpot: hebben jullie nog leuke ontdekkingen gedaan op het gebied in parfumland?

7 likes

Iets waar ik me een beetje sullig over voelde, ik ging naar een parfumerie waar ik een giftcard voor had, was op zoek naar een beetje een citrus/frissige geur. En ik hou erg van bergamot. Dus ze had me allemaal dingen laten ruiken, en ik had uiteindelijk Bergamotto van Laboratorio Olfattivo uitgezocht en was er helemaal blij mee. Liet ik dat aan m’n moeder zien, bleek zij die ook te hebben en al bijna opgemaakt!!! dus heb die sowieso vaker bij haar geroken. Vraag me echt af of ik in een soort fucked Freudiaans ding stiekem graag m’n moeder wil zijn ofzo

4 likes

Maar bergamot is ook een lekkere noot! En omdenkend met je Freudiaanse vraagstuk: als jij en je moeder een goeie relatie met elkaar hebben en zij ook een fijne vrouw is kan je ook zien het als een compliment dat je op haar wilt lijken? :slight_smile:

2 likes

Heb je ook helemaal gelijk in! Ik moest gewoon erg lachen om de situatie, vooral omdat ik nadat ik het parfum getest had in de parfumerie ik even met m’n moeder koffie was gaan drinken (die was in de buurt, en ik wilde even weten hoe het na een uurtje ofzo rook op m’n huid voor ik 'm kocht) en m’n moeder 'm toen wel geroken had, maar ze was nogal verkouden dus ze had het zelf op dat moment ook niet herkend hahaha. Pas toen ik d’r later op de dag de fles liet zien

Ik ben met cosmetica/parfum op Vinted altijd bang dat t nep is.

Daar heb je een punt maar daarom vraag ik bij twijfel (en dat is eigenlijk altijd wel haha) altijd om meer informatie. Dan ben ik maar een mogelijk zeikwijf maar vis zo wel de nepperds eruit want die verkopers gaan gelijk defensief reageren dan wel boos want hoe durf ik ze in twijfel te trekken?

1 like

Ik heb 2x parfum besteld op Vinted, van ca. 20 jaar oud, en beide keren is het goed gegaan. Ik koop gewoon niet bij iemand met slechte reviews of als het niet goed voelt. Ik kijk ook naar de rest van hun advertenties.

1 parfum was in de loop der tijd wel iets veranderd, wat sterker geworden, maar 100% echt. En de andere is precies zoals ik me herinnerde en authentiek. Bizar om de geur na zoveel jaren weer te ruiken.

2 likes

Een halve liter?? Is dat dan geen factice? (Gevuld met gekleurd water)

Mocht het inderdaad dat zijn en nep dan kan ik altijd artikel niet als beschreven aangeven toch? De barcode verwijst wel correct terug naar geregistreerd door Dior. Ze zei het gekocht te hebben bij de fabrieksshop en ik meen me te herinneren dat ik daar heel lang geleden way back toen Fragrantica nog niet problematisch was, althans dan was het niet zo openlijk als nu that is, over gelezen dat je zo echt bulkproduct kon kopen van diverse huizen.

@Chuckie Je kan het ook zien dat jij en je moeder allebei een goeie smaak hebben bedacht ik me nog.

Oh hoezo is fragrantica problematisch? Ik heb dit even gemist maar gebruik die site regelmatig

Denk dat het ook vaak wel goed gaat hoor. Ik ben altijd op mijn hoede als iemand 283848 cosmetische producten te koop heeft staan. Barcodes zijn trouwens wel makkelijk te faken, scammers zijn echt goed.

2 likes

De eigenaren zijn onder andere nogal openlijk pro-Trump, dito Putin dus ook daarmee aan die kant staan van de oorlog in Oekraïne en verwijderen comments ter support aan Oekraïne dan wel bannen je account als zodanig, hadden toen Charlie Kirk vermoord was “Rest in peace, Charlie” als banner, verwijderen ook comments als het positief gaat over de LBGTQAI+ community om maar even wat voorbeelden te geven.

Zelf daarom dus de overstap gemaakt naar Parfumo en soms ook Basenotes.

@Venkel: heb je ook een punt met barcodes te faken zijn. Zeker na onlangs een hele overtuigende halve fabriek in Spanje opgerold is laatst met allemaal nepparfum maar dit persoon heeft ook andere dingen zoals kleren te koop staan buiten cosmetica.

1 like

Dankjewel, ik was verder niet actief gebruikte het alleen om informatie op te zoeken. Ga ik niet meer doen!

1 like

Weet iemand of je nog ergens van die kleinere (reis)flacons met een zelfgekozen parfum kan kopen? Zoals je bij Parfumado krijgt maar dan zonder abonnement, zeg maar. Voor m’n gevoel had je dit vroeger overal (ik meen me zelfs te herinneren dat ze dit een tijdje bij de Douglas hebben aangeboden?) maar ik kan het nu nergens meer vinden. Ik heb twee geuren die ik graag in een kleinere hoeveelheid zou willen aanschaffen en de ene bestaat wel in 10ml (Tom Ford Oud Minerale) maar de ander is er niet kleiner dan 60ml (Bvlgari Rain Essence)

1 like

Heb zelf reisflacongrootte (sample eigenlijk) gekocht via deze site en dan die meenemen of via een Travalo. Jouw genoemde parfums hebben ze denk ik niet bij de Douglas dus anders zou je daar kunnen vragen of ze samples kunnen maken voor je ervan.

Update trouwens met de enorme 490 ml: vandaag opgehaald en ik ben er nog niet uit of het legit is maar weet wel dat het lekker ruikt :thinking:

2 likes

Ja Douglas heeft ze allebei wel, ik heb er nu samples van inderdaad! Maar ik kan niet kiezen tussen de twee haha en zit niet zo ruim in mn budget momenteel, dus zou graag een net wat groter flesje dan die minisamples van allebei willen zodat ik ze de komende tijd gewoon kan afwisselen

Maar als je zegt meenemen, bedoel je dan naar de Douglas en dat ze ze daar voor je vullen? Want dat zou top zijn inderdaad en eigenlijk precies wat ik zocht! Betaal je dan gewoon per ml?

2 likes

Nee dat doen ze niet meer, vroeger vulden ze die wel voor je maar nu niet meer.

2 likes

Soms met eigen reisflacons (Travalo/Plaza 33) zelf van grote eigen flessen aangevuld thuis maar als ik de grote fles (nog) niet heb dan vraag ik om ze een reisgrootte sample van de testerfles te maken in de winkel zoals Douglas. ICI zal het ook wel aanbieden maar Douglas heeft hier altijd net wat vaker in het assortiment wat ik lekker vind ruiken. Koop er dan altijd wel een kleinigheidje bij zoals nagellak of juist een Travalo reisverstuiver waar ze het in kunnen doen gelijk. Hebben zij een sale en ik een reisgrootte om te testen dan wel mee te nemen op reis.

1 like

Ahh oke! Ik dacht net als @Spaarlamp dat ze dat helemaal niet meer deden maar goed om te weten dat ze er dus wel een beetje flexibel in zijn, dan kan ik het allicht eens vragen in de winkel. Ze waren bij mijn filiaal laatst best wel streng over maar 1 tester mogen meegeven dus ben benieuwd of het gaat lukken haha maar who knows!