Ik vind helaas de sweet vanilla toch niet zo lekker! Ik vond het wat te chemisch zoet ofzo, rook echt naar zoete snoepjes en rook de vanille er ook niet in terug.
Als iemand er belang bij heeft wil ik m wel ruilen ofzo!
Dankjewel voor jullie input. Leuk en zeker bruikbaar.
@Victoria Ik zet Girls van do anything op mijn lijstje. De andere Z&V, die witte, is voor mij te populair, deze die jij noemt ken ik niet. Estee Lauder heeft niet zo’n lange draagtijd, en dat vind ik zonde. YSL Libre is niet mijn geur en een trendparfum.
@lovewarrior Wat grappig! Dior Poison had ik al op mijn lijstje, maar er zijn hiervan meerdere; welke moet ik hebben en welke absoluut niet?
Montale en Killian zijn niet gemakkelijk te verkrijgen (geen Bijenkorf of speciaalzaak in de buurt) Manifesto kan ik ontzettend waarderen en had mijn moeder altijd.
Toevallig! Ik kwam hier even kijken of ik iets over de Sweet vanilla kon vinden. Ik heb hem gisteren ontvangen via parfumado en vind hem ook tegenvallen. Had hoge verwachtingen, omdat ik normaal echt van de vanillegeuren ben. Zo jammer!
Deze vind ik in plaats van warm en zoetig meer ruiken als een zakje vanillesuiker, maar dan super chemisch. Van mijn vriend mag ik hem niet eens meer op omdat hij hem zo verschrikkelijk vindt .
Gelukkig ben ik dus niet de enige
Ik weet niet of je parfumado hebt, maar mijn lievelingsgeur met vanille is Haiku van Mirko Buffini. Die geur is verder wel duuuur en lastig te verkrijgen, maar vind m zooo lekker
Is de vanille erg overheersend? Deze staat op m’n lijst, maar ik hou juist niet van vanille/zoete geuren.
Ja het is wel duidelijk vanille, maar wel op een frisse bloemerige manier ofzo. Niet zo misselijk zwaar.
Ja heb ik, dus ga m wel even opslaan! Dank voor de tip!
Je kunt online ergens proefjes bestellen!
Deze heb ik altijd maar ik zou ze allemaal even ruiken in een parfumerie als ik jou was
Ze hebben ze bijna allemaal op de website van Zara en vandaag nog een aantal in Zara in 071. Vind alle geuren top en helemaal in mn straatje, als je van Neroli/Citrus/Fris houdt zit je goed met Fleur d’Oranger, Amalfi sunray en vetiver pomplemousse.
Begrijpelijk! Je kan ook nog even fragantica.com checken, dan zie je welke andere parfums er op lijken en welke andere geuren je dan ook lekker vindt, mocht je dat nog niet gedaan hebben.
Ik heb deze maand van Parfumado een super lekker geurtje; Aqua Alpes van 2677
Heel erg lekker fris, zacht, zeperig
Ik heb waterlily teadress en vetiver pamplemousse van zara in 40ml die ik niet gebruik, beide een paar spuitjes uit. Als iemand geïnteresseerd is wil ik ze tegen verzendkosten wegdoen!
Ik heb wel interesse, ik dm je even!
Vroeger had Zara een van m’n favoriete parfums, Blueberry maar die is er helaas niet meer zo jammer want vond die echt zo lekker! Mocht iemand hem nog hebben en er niks mee doen, ik neem hem graag over
Laf je uitleg
Hoe is jullie parfumado luchtje deze maand?
Ik had ACCORD NO.03 AMBRE, een oriëntaals parfum. Ik vind 'm eerst nogal scherp, maar daarna is ie juist zacht en ruikt ie op m’n huid een beetje als een kaneelkoekje! Lekker voor de wintermaanden.
Ik heb Orchid Soleil van Tom Ford. Tot nu toe vind ik het naar een houten sauna ruiken, op een goede manier.
Mijne Not a perfume van Julliette Has a Gun. Zo lekker! Krijg ook heel veel complimenten erover als ik hem op heb. Altijd leuk Zeker eens het ruiken waard.
En ook This is her van Zadig & Voltaire. Mjam. Wel een beetje heftig soms, ruik het tegenwoordig vrijwel overal.
Ik heb La Belle van Jean Paul Gaultier. Vind hem
wel oké. Een beetje nietszeggend, en niet uniek. Volgende maand krijg ik sensual instinct van Montale. Ben ik erg benieuwd naar.
Daar twijfel ik al zo lang over. Jouw omschrijving klinkt echt goed! Is de vanille erg aanwezig?