Parfumtopic

Yes! Hij is vaak zo moeilijk te vinden hier, staat of in een lullig hoekje of ze hebben m helemaal niet. Heb ook het idee dat ie van de Dior parfums een beetje de suffe is die mensen vergeten? Maar ik vind t echt een heel bijzondere geur, zo veel verschillende dingen maar toch best subtiel.

Ben blij dat ie je goedkeuring draagt, zie jou toch een beetje als een expert en ik iemand die toevallig ooit voor dune is gevallen (eigenlijk vooral omdat ie uit mn geboortejaar komt, en ik de ads heel mooi vond)

3 likes

Hij ruikt echt naar kampvuur, heel heftig

1 like

Abel - Green Cedar rook echt heel vies op mijn huid helaas.
Wat zweterig en naar verf? Ik heb hem aan een vriend gegeven en bij hem ruikt het wel heel lekker! Houterig en fris. Ik vind de geur wel eerder mannelijk dan unisex

1 like

Maar dat ie bijna op is, is wel een goed teken? Nu twijfel ik of ik ‘m uit m’n lijst moet halen:’)

@VickyViolence Wat een fijne website!! Die kende ik nog niet. Ga gelijk een account aanmaken.

1 like

Nja ik vind hem zelf niet vies, maar het is geen lekkere daily geur zeg maar

1 like

Woops!

Ik ben op zoek naar nieuwe parfum, dus nu maar voor een Parfumado gegaan zodat ik even wat uitgebreid kan testen. Vorig jaar een keer in de Douglas een heerlijke parfum getest, geen idee meer wat, kan het ook niet omschrijven, dus benieuwd of ik er nog achter ga komen wat het was.

M’n eerste parfumado in januari wordt Narciso Rodriguez, erg benieuwd.

1 like

Kan iemand mij helpen met het vinden van een lekkere parfum? Op fragantica verdwaal ik een beetje met al die opties en ook veel parfums die niet in NL te koop zijn (of iig niet bij Douglas).

Ik vind de geuren Nuit a Marrakech (helaas niet meer te koop) en l’Eclat van Rituals heel lekker. Zijn een beetje uniseks geuren met Sandel/Cederhout, Mimosa, Neroli en Saffraan. Maar ik vind het zo lastig te bepalen welke van die noten de parfum voor mij dan zo lekker maken.

Verder vind ik de Daisy geuren ook heel lekker, maar soms wel te fris en vrouwelijk, zoek dan toch iets dat wat stoerder en houtachtiger(?) is.

Iemand aanraders? :slight_smile:

Hier ben ik weer maar Zara x Jo Malone Ebony Wood, is een goed budgetalternatief om eens uit te proberen.

2 likes

Verzendt Parfumado met PostNL? Ik heb sinds kort de PostNL app en hoopte daar te zien wanneer het binnen zou komen, maar er is niks aangemeld.

Ik heb deze geprobeerd maar vind 'm niet zo lekker bij mij. Ik denk dat ik daar dan iets frissigs of fruitigs mis? Zoals die twee geuren van Rituals die mimosa of neroli hebben. Ik vind het zo lastig te omschrijven wat ik dan precies minder vindt.

@Marsepein volgens mij idd via een brievenbuspakketje met PostNL! Dus dan staat het in de app bij Mijn Post en niet bij de pakketjes

Ja, daar staat het ook niet ): Ik wacht geduldig af dan haha

Edit: ik zie nu bij PostNL dat ze brievenbuspakjes niet laten zien

1 like

Je hebt dezelfde smaak als ik geloof ik ;-).

• Tom Ford Portofino (of Jo Malone x Zara Amalfi Sunray) voor je portie Neroli
  • Myrrh & Tonca - Jo Malone
  • So Nude - Costume National

De laatste twee zijn wel echt winter geuren vind ik, zonder Neroli. Als je meer Neroli suggesties wil geef je maar een gil.

Oh en op fragantica kun je kijken wat je nog meer lekker zou vinden, voor jou: https://www.fragrantica.com/perfume/Rituals/L-Eclat-63639.html

Toch maar even de Neroli diaries in alle prijsklassen.

• Tom Ford Portofino
  • Zara - Amalfi Sunray
  • Zara - Fleur d’Oranger
  • Roger en GalLet - Neroli Facitie
  • Clinique - Happy Blue Sky
  • Clean Reserve - Acqua Neroli
3 likes

Neroli is mijn favoriete geurnoot! Als ik eens een flesje parfum op heb wil ik graag Tomboy Neroli van Parle Moi De Parfum, is neroli, oranjebloesem en amber, dus misschien ietsje te cozy ipv stoer.

NĂ©roli Amara van Van Cleef & Arpels is ook een goeie, of NĂ©roli d’Ispahan van Boucheron.

Verder heb ik ook Cologne Indélébile van Frederic Malle, is iets meer richting mannelijk.
Oh en Knot Eau Absolue van Bottega Veneta, die heeft iets balsemachtigs door de opoponax, is een soort boomhars denk ik.

Oh en als het helpt:

• sandelhout is een vrij warme, houtachtige en soms een beetje een poederige geur
  • cederhout is een koelere houtachtige geur, doet een beetje denken aan een denneboom maar dan iets geraffineerder en minder denneboompje-voor-in-de-auto
  • neroli ruikt voor mij zoals je zou denken dat goud zou ruiken als het een parfum was haha, het is als ik het goed heb de olie die gemaakt wordt van oranjebloesems en heeft iets bloemigs/citrusachtig. Ik heb L’Eclat wel eens geroken denk ik en die geur is echt een goeie leidraad voor hoe neroli meestal ruikt vind ik!
4 likes

Ik zie ze nooit in mijn post!

1 like

:pleading_face:

3 likes

Dit topic en vooral jij zijn niet goed voor me. Ik heb dit jaar al 4 parfums gekocht en met dit lijstje wil ik nog meer. Ik heb je post opgeslagen en vraag voor alle komende feestdagen parfum.

1 like

Haha het spijt me :pleading_face:

1 like

Staat er nu toch wel in bij mij!

Santalum van H&M! Die is een beetje kruidig, als je liever een ietsje zoetere/warmere variant ruikt dan Santal Carmin van Atelier Cologne.

1 like