Parfumtopic

Ik spuit mezelf elke dag onder, heb echt geen schuldgevoel naar mn parfums, ook niet die van 100+ euro… maar ik ben heel praktisch daarin, ik koop het om te dragen

5 likes

Ahh jammer, zal wel komen omdat ik de britse parfumado heb

Er ligt een cadeaubon van Parfumado voor me onder de Kerstboom denk ik :sunglasses: Ik heb alvast een lijstje gemaakt op mijn Fragrantica-pagina haha:

Mancera - Hindu Kush
Maya Njie - Les Fleurs
Robert Piguet - Oud Délice (een cultgeur deze)
Baruti - Chai
Abel - Green Cedar
Atelier Oblique - Marble Sea
Atelier Oblique - White Light
Room 1015 - Electric Wood

Mocht iemand een van deze al geprobeerd hebben en een mening hebben, ik hoor het graag :smile:

3 likes

Ik heb eindelijk dune weer gevonden, is echt m’n fave :partying_face:

(Sorry als dit eigenlijk een smerige geur is)

Ik heb electric wood, ik wil hem wel naar je opsturen zodat je ff kunt testen? Is bijna leeg

1 like

Oh da’s heel aardig maar dat hoeft niet hoor, als ik naar de geurnoten kijk denk ik wel dat het een goeie match is voor me en verzending naar België is vrij prijzig. Hoe vond jij 'm?

@Zemraluani Dune van Dior? Die vind ik ook echt heerlijk!

1 like

Yes! Hij is vaak zo moeilijk te vinden hier, staat of in een lullig hoekje of ze hebben m helemaal niet. Heb ook het idee dat ie van de Dior parfums een beetje de suffe is die mensen vergeten? Maar ik vind t echt een heel bijzondere geur, zo veel verschillende dingen maar toch best subtiel.

Ben blij dat ie je goedkeuring draagt, zie jou toch een beetje als een expert en ik iemand die toevallig ooit voor dune is gevallen (eigenlijk vooral omdat ie uit mn geboortejaar komt, en ik de ads heel mooi vond)

3 likes

Hij ruikt echt naar kampvuur, heel heftig

1 like

@Vanjie @lovewarrior willen jullie de huisregels doorlezen. Het delen van kortingscodes waar je zelf beter van wordt, is niet toegestaan. Jullie berichten zijn verwijderd.

1 like

Abel - Green Cedar rook echt heel vies op mijn huid helaas.
Wat zweterig en naar verf? Ik heb hem aan een vriend gegeven en bij hem ruikt het wel heel lekker! Houterig en fris. Ik vind de geur wel eerder mannelijk dan unisex

1 like

Maar dat ie bijna op is, is wel een goed teken? Nu twijfel ik of ik ‘m uit m’n lijst moet halen:’)

@VickyViolence Wat een fijne website!! Die kende ik nog niet. Ga gelijk een account aanmaken.

1 like

Nja ik vind hem zelf niet vies, maar het is geen lekkere daily geur zeg maar

1 like

Woops!

Ik ben op zoek naar nieuwe parfum, dus nu maar voor een Parfumado gegaan zodat ik even wat uitgebreid kan testen. Vorig jaar een keer in de Douglas een heerlijke parfum getest, geen idee meer wat, kan het ook niet omschrijven, dus benieuwd of ik er nog achter ga komen wat het was.

M’n eerste parfumado in januari wordt Narciso Rodriguez, erg benieuwd.

1 like

Kan iemand mij helpen met het vinden van een lekkere parfum? Op fragantica verdwaal ik een beetje met al die opties en ook veel parfums die niet in NL te koop zijn (of iig niet bij Douglas).

Ik vind de geuren Nuit a Marrakech (helaas niet meer te koop) en l’Eclat van Rituals heel lekker. Zijn een beetje uniseks geuren met Sandel/Cederhout, Mimosa, Neroli en Saffraan. Maar ik vind het zo lastig te bepalen welke van die noten de parfum voor mij dan zo lekker maken.

Verder vind ik de Daisy geuren ook heel lekker, maar soms wel te fris en vrouwelijk, zoek dan toch iets dat wat stoerder en houtachtiger(?) is.

Iemand aanraders? :slight_smile:

Hier ben ik weer maar Zara x Jo Malone Ebony Wood, is een goed budgetalternatief om eens uit te proberen.

2 likes

Verzendt Parfumado met PostNL? Ik heb sinds kort de PostNL app en hoopte daar te zien wanneer het binnen zou komen, maar er is niks aangemeld.

Ik heb deze geprobeerd maar vind 'm niet zo lekker bij mij. Ik denk dat ik daar dan iets frissigs of fruitigs mis? Zoals die twee geuren van Rituals die mimosa of neroli hebben. Ik vind het zo lastig te omschrijven wat ik dan precies minder vindt.

@Marsepein volgens mij idd via een brievenbuspakketje met PostNL! Dus dan staat het in de app bij Mijn Post en niet bij de pakketjes

Ja, daar staat het ook niet ): Ik wacht geduldig af dan haha

Edit: ik zie nu bij PostNL dat ze brievenbuspakjes niet laten zien

1 like

Je hebt dezelfde smaak als ik geloof ik ;-).

• Tom Ford Portofino (of Jo Malone x Zara Amalfi Sunray) voor je portie Neroli
  • Myrrh & Tonca - Jo Malone
  • So Nude - Costume National

De laatste twee zijn wel echt winter geuren vind ik, zonder Neroli. Als je meer Neroli suggesties wil geef je maar een gil.

Oh en op fragantica kun je kijken wat je nog meer lekker zou vinden, voor jou: https://www.fragrantica.com/perfume/Rituals/L-Eclat-63639.html

Toch maar even de Neroli diaries in alle prijsklassen.

• Tom Ford Portofino
  • Zara - Amalfi Sunray
  • Zara - Fleur d’Oranger
  • Roger en GalLet - Neroli Facitie
  • Clinique - Happy Blue Sky
  • Clean Reserve - Acqua Neroli
3 likes