Neroli is mijn favoriete geurnoot! Als ik eens een flesje parfum op heb wil ik graag Tomboy Neroli van Parle Moi De Parfum, is neroli, oranjebloesem en amber, dus misschien ietsje te cozy ipv stoer.
Néroli Amara van Van Cleef & Arpels is ook een goeie, of Néroli d’Ispahan van Boucheron.
Verder heb ik ook Cologne Indélébile van Frederic Malle, is iets meer richting mannelijk.
Oh en Knot Eau Absolue van Bottega Veneta, die heeft iets balsemachtigs door de opoponax, is een soort boomhars denk ik.
Oh en als het helpt:
- sandelhout is een vrij warme, houtachtige en soms een beetje een poederige geur
- cederhout is een koelere houtachtige geur, doet een beetje denken aan een denneboom maar dan iets geraffineerder en minder denneboompje-voor-in-de-auto
- neroli ruikt voor mij zoals je zou denken dat goud zou ruiken als het een parfum was haha, het is als ik het goed heb de olie die gemaakt wordt van oranjebloesems en heeft iets bloemigs/citrusachtig. Ik heb L’Eclat wel eens geroken denk ik en die geur is echt een goeie leidraad voor hoe neroli meestal ruikt vind ik!