Parfumtopic

Neroli is mijn favoriete geurnoot! Als ik eens een flesje parfum op heb wil ik graag Tomboy Neroli van Parle Moi De Parfum, is neroli, oranjebloesem en amber, dus misschien ietsje te cozy ipv stoer.

Néroli Amara van Van Cleef & Arpels is ook een goeie, of Néroli d’Ispahan van Boucheron.

Verder heb ik ook Cologne Indélébile van Frederic Malle, is iets meer richting mannelijk.
Oh en Knot Eau Absolue van Bottega Veneta, die heeft iets balsemachtigs door de opoponax, is een soort boomhars denk ik.

Oh en als het helpt:

• sandelhout is een vrij warme, houtachtige en soms een beetje een poederige geur
  • cederhout is een koelere houtachtige geur, doet een beetje denken aan een denneboom maar dan iets geraffineerder en minder denneboompje-voor-in-de-auto
  • neroli ruikt voor mij zoals je zou denken dat goud zou ruiken als het een parfum was haha, het is als ik het goed heb de olie die gemaakt wordt van oranjebloesems en heeft iets bloemigs/citrusachtig. Ik heb L’Eclat wel eens geroken denk ik en die geur is echt een goeie leidraad voor hoe neroli meestal ruikt vind ik!
4 likes

Ik zie ze nooit in mijn post!

1 like

:pleading_face:

3 likes

Dit topic en vooral jij zijn niet goed voor me. Ik heb dit jaar al 4 parfums gekocht en met dit lijstje wil ik nog meer. Ik heb je post opgeslagen en vraag voor alle komende feestdagen parfum.

1 like

Haha het spijt me :pleading_face:

1 like

Staat er nu toch wel in bij mij!

Santalum van H&M! Die is een beetje kruidig, als je liever een ietsje zoetere/warmere variant ruikt dan Santal Carmin van Atelier Cologne.

1 like

Ik heb mijn geurtje van Parfumado ook eindelijk binnen! Moscow Mule van Juliette has a Gun.

Ik vind 'm lekker, fris en beetje kruidig. Hij deed me ook ergens aan denken en toen ik via Fragrantica keek zag ik een geurtje van Moschino staan en dat is denk ik welke ik bedoel. ( Cheap & Chic I Love Love van Moschino)

1 like

Die heb ik laatst in een grote flacon besteld, zo lekker fris. Echt jammer dat Juliette has a gun er nu uit is, ik had graag meer willen proberen.

Ik heb deze maand Rouge van Narciso Rodriguez en ik vind 'm lekker! Heel klassiek en toen ik 'm net op spoot, vond ik ‘m ruiken maar de Douglas:’) (op een goede manier, niet dat het een mengelmoes van alles is).

Velvet Orchid van Tom Ford blijft mijn lievelingsparfum aller tijden. Ik heb hem gisteravond gedragen, en ruik hem vandaag nog aan mijn polsen, bijna nog lekkerder dan hoe hij gister was.

1 like

Ik heb de geur Tom Ford noir cadeau gedaan aan mijn vriend, was best prijzig en vond hem zo lekker in de winkel.(amber :two_hearts: ) Maar ik ruik gewoon niks als hij het op heeft :unamused: ik ben nu eigenlijk gewoon verdrietig want zonde van het geld. Weet niet zo goed wat ik kan doen, het merk mailen? Echt een uur na het opdoen rook ik al niks meer als ik echt in zijn nek ging ruiken. Dat hoort toch niet? Die vrouw in de winkel zei juist dat je hiervan maar 2 sprays nodig had en deze geur mega lang bleef.

He @pastelzwart, dankzij jou heb ik mijn vriend gister “blind” The Red van Trussardi gegeven en hij ruikt echt zooo lekker! Doet me denken aan de Boss-geurtjes van “vroeger”, maar dan lekkerder. Heel blij mee!

Dus: dankjeee!

1 like

Haha zeker! :smirk: Ben blij dat ik de grootste verpakking heb gekocht!

Had voor mezelf Black Orchid van Tom Ford gekocht, niet super toegankelijk, maar ik houd er echt van. Had zin om hem vandaag op te doen, spuit ik net uit gewoonte een ander parfum op. :expressionless:

1 like

Ik heb dus laatst alle parfums die ik ooit heel lekker vond in Fragrantica gezet en telkens gelezen wat andere mensen dan ook lekker vonden, zo ontstond er wel een overlap van telkens een paar dezelfde geurtjes die terug kwamen. Misschien kun je dat ook doen? Had er nooit zin in, maar vond het wel leuk en interessant om te doen!

Ik had hier een proefje van besteld bij Skins. En ik vind hem zooo lekker maar hij is zooo duur :cry:

1 like

Dior Homme edp is ook een heerlijke amber-mannengeur! Mocht je een andere nog willen proberen

1 like

Ik ben gaan eten bij m’n vader en z’n vriendin en we zaten aan tafel, vraagt ze aan me:

Heb je een nieuw tweedehandsvestje?
Ik: Nee, die heb ik al een hele tijd.
Zij: Oh maar dan heb je 'm vast nog niet gewassen. Hij ruikt nog een beetje naar tweedehandswinkel.
Ik: Misschien ruik je m’n parfum
*Ze snuffelt aan me
Zij: Ja, het is je parfum!

Oke Juliette has a gun not a parfume ruikt naar tweedehandswinkel op me :sob:

1 like

Misschien vind zij dat alleen? In het show je laatste aankopen topic (geloof ik) ging het nog over dat sommigen de sakura lijn van rituals naar bejaarden oid vonden ruiken terwijl anderen het gewoon een fijne kersenbloesem geurtje vonden.
Als jij ‘m gewoon lekker vind bij jezelf zou ik zeggen gewoon dragen hoor!

Oja dat zag ik ook:’) Las ook dat mensen Molecule naar een hamsterkooi vinden ruiken. toch jammer als iemand zo’n onplezierig associatie heeft met je favoriete geur haha

Door alle enthousiaste reacties hier wil ik ook een abonnement op Parfumado nemen. Vindt iemand het leuk om mee te denken? :grin:

Mijn all-time favourite geur is Chloé EDP. Verder heb ik (gehad): Hugo Boss - Ma vie, Calvin Klein - Eternity, Joe Malone - Peony and Blush suede. Deze geuren vond ik allemaal wel oké, maar een beetje basic. Ik hou vooral van geuren die bloemig/poederig/fris zijn, maar wil nu wel wat interessantere geuren proberen.

Op basis van dit topic heb ik tot nu toe in m’n kalender staan:

• Skin - Clean
  • Coach the Fragrance - Coach
  • Bright Crystal - Versace
  • L’Eau d’Issey - Issey Miyake
  • Girl Of Now Forever - Elie Saab
  • Haiku - Mirko Buffini