Parfumtopic

@pastelzwart Door jou heb ik Trussardi Uomo The Red vorig jaar voor m’n vriend gekocht, zoooo lekker. Weet je nog iets wat ruikt naar hete man? :joy:

Edit: of het jaar daarvoor al? Zie dat de fles iig bijna leeg is, 100ml bijna op!

2 likes

Haha misschien is er een andere versie van, ik ga eens even zoeken. Of even Fragrantica doorspitten.

1 like

Hoe vind je de discovery set tot nu toe?

1 like

Ik vind het geen van allen wat :joy: Heb er eentje op mijn huid geprobeerd (New York) omdat die me wel aansprak maar dat viel toch ook tegen.

Ah jammer! Wel fijn dat je ze in klein formaat hebt kunnen proberen.

1 like

Ik ga m’n Parfumado even weer pauzeren, maar had als afsluiter Parfum Trouve van Miller er Bertaux en ohhh zo lekker :heart_eyes:

2 likes

Ik heb naar aanleiding van wat lezen op Fragrantica Polo Red (haha ook rood) gekocht en die is wat frisser, maar vind hem ook heel lekker! Maar Trussardi The Red is lekkerder, die geef ik de volgende keer weer. :sweat_smile:

1 like

Weet iemand iets vergelijkbaars als Sun?

Volgens fragrantica Miro Soleil. De noten komen ook overeen volgens mij.

Edit: oh wacht, ik lees nu dat mensen het precies hetzelfde vinden ruiken als sun. Weet niet of dat de bedoeling was of dat je alleen iets zocht wat in dezelfde familie zit.

1 like

Zelfde familie, dank je voor je hulp :orange_heart:

Bij Wehkamp worden er verschillende Byredo geuren verkocht voor veel minder geld dan bij Skins. €175 voor 100ml ipv €190. Zijn dit wel originele geuren?

15 euro scheelt niet heel veel toch? Als het echt de helft was geweest dan zou ik me wel afvragen of t echt is.

Ja scheelt niet veel inderdaad maar hij is op de Byredo website ook duurder. Daarom twijfel ik dus.

1 like

Dit is blijkbaar een dupe! Maar juist van New York dacht ik? En las ook ergens dat het naar augurk ruikt en nu ruik ik dat ook soms (ik zou vooral dille zeggen) 🥲
Maar vind het nog steeds lekker!

London en New York vind ik beide lekker dus een flesje gekocht.

1 like

Is er toevallig iemand die een staaltje van 1,5ml Tom Ford - Ombré Leather wil ruilen voor een staaltje met een andere geur van Tom Ford?

1 like

Ik heb een sample box besteld bij Skins. Echt duurr 20 eu voor 5 x 1.5 ml. Ik hoop maar dat ze allen die ik gekozen hebben nog wel op voorraad hebben en ik geen vervangers krijg want dat zou ik wel jammer vinden.
Ben echt superbenieuwd!

3 likes

Ik heb weer eens een golden oldie besteld: kenzo amour. Ik hou ontzettend van dat poederige vanille/musky. Zoet maar niet misselijkmakend “kleverig” zoet. Het lijkt er alleen op dat het parfum nu minder sterk is dan ± 10 jaar geleden. Toen rook ik m nog 3 dagen in mijn sjaal en nu ruik ik m al vrij snel niet meer. Ik heb wel een paar weken geleden covid gehad dus ruik nog niet 100%, maar na wat googlen las ik dezelfde klacht van andere mensen. Jammer.

@Daelyss Een tijdje terug heb ik toch ook nog amalfi sunray besteld. Was in de sale voor 15,99 voor 90ml+15ml giftset, dus kon het niet weerstaan. In de opening ruik ik echt die scherpe/bittere citrus, meer zoals de schil van een citrusvrucht. Vergelijkbaar met 4711. Daarna wordt ie snel zachter en ruik ik het bloemige, iets zoetige. I like! Ik zie mezelf dit wel veel gebruiken in de zomer.

4 likes

Ik heb White musk van The Body Shop weer helemaal opnieuw gevonden. Maar toen ik een backup wilde bestellen, zag ik dat ze de formule veranderd hebben en het niet meer zo ruikt als de oude variant 🥲

Iemand hier die nog een flesje van de oude heeft staan en hem wegdoet toevallig? Op Vinted en MP wordt er grof geld voor gevraagd namelijk.

1 like

Ik vind die superlekker, maar bij mij is ie ook snel weg (ook toen ik m net had, al wat jaren geleden). Ik vind 402 van Bon Parfumeur heel lekker ruiken. Is niet hetzelfde maar misschien het proberen waard. Ruikt wat langer ook :).

2 likes

Dankjewel voor de tip, ik heb deze opgeslagen! Als ik het zo lees past die echt precies bij wat ik lekker vind. In datzelfde straatje past ook femme van zara. Ook vanille, tonka, musk, sandelhout. Die ruik je ook geen hele dag maar blijft wel in mn kleding hangen. En voor 10,95 voor 100 ml vind ik het niet erg nog een keer bij te sprayen.

1 like