Parfumtopic

Was dus bij Skins afgelopen week en zoveel lekkere geuren geroken. Normaal ben ik vooral van skinscents zoals Not a Perfume en Molecule 01. Die laatste blijft mijn ultieme favoriet en ruikt zo zo zo goed. Deze vond ik nu ook echt fantastisch:

• Byredo: blanche, mojave ghost, g* water, sundazed, bal d’afrique
  • Le labo: another 13
  • MFK: gentle fluidity (gouden flesje)
  • 28 27: genetic bliss (zoooo goed en kruidig en jammmm, had er echt nog nooit over gehoord. Beetje moleculaire parfum maar dan obv houtnoten zoals sandalwood en akagaliwood.
  • Maison Crivelli: Papyrus Moleculaire

Kreeg ook 3 samples mee! Normaal kun je daar blijkbaar twee gratis samples per keer krijgen, dus best ruim ook. Gezien Byredo per ml al bijna 3/4€ kost pfffff. Nou en tot zover de pret, want daarna had ik de hele avond echt knallende koppijn van al het ruiken.

Ohhh en een vriend van ons droef dit weekend van Cra-yon de geur Sand Service en die was echt heeeerlijk op hem. Vrij fris, kruidig en mannelijk. Mensen vinden hem over het algemeen een goed alternatief voor Santal 33, maar hoewel die geur mij intrigeert is die ook echt way too intense.

1 like

Ohh serieus! Ik kocht laatst een fles daar en mocht maar 1 sample uitkiezen voor erbij :sweat_smile:
Gentle fluidity gold is vet lekker ja!

1 like

Nou suf! Ik kocht niet eens een fles :sweat_smile:

Wel lekker hoor!
Welke samples heb je gekozen?

1 like

27 28 genetic bliss, byredo mojave ghost & le labo another 13

Wil vooral die laatste eens proberen maar die sample is maar 0,75 ml :sob:

Zit namelijk te denken om ELDO she was an anomaly te kopen en wilde even vergelijken.

1 like

Laat me weten of mojave ghost een beetje blijft hangen! Lees namelijk dat die binnen een uurtje vervliegt, jammer voor die prijs.

Ik heb gisteren ook weer een sampleset besteld, en de masterclass box aangeschaft! Vond de vorige erg leuk.

Zijn ook nog 2 geuren die ik graag wil proberen maar waar ze op Skins momenteel geen samples van aanbieden: Kilian Moonlight in Heaven (wordt beschreven als sticky rice mango dessert) & Memo Paris Winter Palace.

1 like

Ik heb op vakantie deze gekocht

In de veronderstelling dat dit de gewone La Vie was, was een aanbieding (65 eur voor 75 ml), niet goed gekeken. Maar man deze is lekker :heart_eyes: en blijft lang hangen! Echt super blij met deze per ongeluk gekochte flacon.

Zadig & Voltaire THIS IS HER blijft mijn nr 1 wel.

1 like

Zo ik heb ze nu allemaal gebruikt en hier volgt mijn review al ben ik niet zo goed in het omschrijven van geuren haha.

Kilian - Love, Don’t Be Shy Eau de Parfum
Deze vind ik super lekker, lekker zoet, zacht, beetje vanille-achtig en het doet me ook aan een suikerspin denken. Blijft goed op mijn huid ruiken.

Vilhelm Parfumerie - Basilico & Fellini Eau de Parfum
Deze vind ook heeerlijk. Doet me denken aan de zomer, strand en een solero-ijsje. Echt een zomerse geur. Ik voel me er ook sexy door.

Frederic Malle - Portrait of a Lady Eau de Parfum
Dit is niet mijn geur, te zwaar/te hard ofzo.

Maison Francis Kurkdjian - Baccarat Rouge 540 Eau de Parfum
Hele lekkere geur, maar toch niet wat ik zoek. Maar ik snap dat deze populair is.

Byredo - Sundazed Eau de Parfum
Ja erg lekker, en het doet me zoals de naam al zegt ook aan de zomer denken. Iets te veel eu de cologne naar mijn smaak dus deze zal ik niet snel kopen.

Nu moet ik dus kiezen tussen Kilian - Love, Don’t Be Shy en Vilhelm Parfumerie - Basilico & Fellini Eau de Parfum. Lastig! Ik neig nu iets meer naar Basilico & Fellini.

4 likes

Heel grappig precies de 2 waarvan ik een full size fles heb haha! Basilico & Fellini is wel echt een stuk meer geschikt voor de warme dagen, aangezien je zegt daarnaar op zoek te zijn. LDBS vind ik in de zomer te heftig zoet.

Haha leuk! Zelfde smaak dus. Voor welk seizoen vind je LDBS meer geschikt dan? Want het voelt ook niet echt winters, dan is mijn favoriete parfum Atlas fever van Ex Nihilo, zoooo lekker.

1 like

Vind ‘m eigenlijk heel fijn voor de winter & herfst! Voor deze dagen ook lekker, maar als het straks heel warm wordt niet.
Op parfumo.net kun je ook parfums opzoeken en dan heb je verschillende diagrammen, o.a. een waarbij mensen stemmen voor welk seizoen het parfum geschikt is! Vind ik zelf ook wel fijn om te checken.
Atlas fever ken ik van hen niet! (Honore delights wel sample van en sweet morphine ook, beide ook wel lekker maar niet dat ik denk ik wil een fles)

1 like

Oh wat een goeie tip, ga ik daar eens kijken, dank je!
Ik vind Atlas Fever echt hemels, ze lijken helemaal niet op de 2 waar we het nu over hebben maar wellicht vind jij die ook wel heel lekker. Zou 'm zeker eens gaan ruiken!

3 likes

Ik was net aan het opruimen en kwam Soleil Blanc weer tegen, heb nu het zonnetje hier schijnt en ik deze parfum ruik echt weer helemaal zin in de zomer. Zo lekker!

2 likes

Is ook één van mijn lievelingsparfums, draag het ook in de winter als tegenhanger van de zwaardere, zwoelere parfums. Ben wel benieuwd naar Soleil Neige.

Ik draag vandaag Van Cleef&Arpels Neroli Amara.

3 likes

Voor de Parfumado-abonnees: Kunnen jullie wel je kalender zien? De site is vernieuwd en er zijn blijkbaar wat bugs, maar je kalender kunnen zien lijkt me toch wel een van de belangrijkste functies? Ligt dit alleen aan mijn account?

2 likes

Ik snap de hype rondom cloud van Ariana grande niet? Ik vind het ruiken zoals ieder ander geurtje in die prijsklasse

2 likes

Heb ik helaas ook :slightly_frowning_face:

2 likes

Ahh irritant! Wel goed om te weten dat het niet aan mijn oude laptop ligt :joy:

1 like

Volgens mij zou het een dupe van Baccarat Rouge 540 moeten zijn en dan is het wel een flink prijsverschil.

1 like

Allebei overhyped

1 like