Parfumtopic

Zo ik heb ze nu allemaal gebruikt en hier volgt mijn review al ben ik niet zo goed in het omschrijven van geuren haha.

Kilian - Love, Don’t Be Shy Eau de Parfum
Deze vind ik super lekker, lekker zoet, zacht, beetje vanille-achtig en het doet me ook aan een suikerspin denken. Blijft goed op mijn huid ruiken.

Vilhelm Parfumerie - Basilico & Fellini Eau de Parfum
Deze vind ook heeerlijk. Doet me denken aan de zomer, strand en een solero-ijsje. Echt een zomerse geur. Ik voel me er ook sexy door.

Frederic Malle - Portrait of a Lady Eau de Parfum
Dit is niet mijn geur, te zwaar/te hard ofzo.

Maison Francis Kurkdjian - Baccarat Rouge 540 Eau de Parfum
Hele lekkere geur, maar toch niet wat ik zoek. Maar ik snap dat deze populair is.

Byredo - Sundazed Eau de Parfum
Ja erg lekker, en het doet me zoals de naam al zegt ook aan de zomer denken. Iets te veel eu de cologne naar mijn smaak dus deze zal ik niet snel kopen.

Nu moet ik dus kiezen tussen Kilian - Love, Don’t Be Shy en Vilhelm Parfumerie - Basilico & Fellini Eau de Parfum. Lastig! Ik neig nu iets meer naar Basilico & Fellini.

4 likes

Heel grappig precies de 2 waarvan ik een full size fles heb haha! Basilico & Fellini is wel echt een stuk meer geschikt voor de warme dagen, aangezien je zegt daarnaar op zoek te zijn. LDBS vind ik in de zomer te heftig zoet.

Haha leuk! Zelfde smaak dus. Voor welk seizoen vind je LDBS meer geschikt dan? Want het voelt ook niet echt winters, dan is mijn favoriete parfum Atlas fever van Ex Nihilo, zoooo lekker.

1 like

Vind ‘m eigenlijk heel fijn voor de winter & herfst! Voor deze dagen ook lekker, maar als het straks heel warm wordt niet.
Op parfumo.net kun je ook parfums opzoeken en dan heb je verschillende diagrammen, o.a. een waarbij mensen stemmen voor welk seizoen het parfum geschikt is! Vind ik zelf ook wel fijn om te checken.
Atlas fever ken ik van hen niet! (Honore delights wel sample van en sweet morphine ook, beide ook wel lekker maar niet dat ik denk ik wil een fles)

1 like

Oh wat een goeie tip, ga ik daar eens kijken, dank je!
Ik vind Atlas Fever echt hemels, ze lijken helemaal niet op de 2 waar we het nu over hebben maar wellicht vind jij die ook wel heel lekker. Zou 'm zeker eens gaan ruiken!

3 likes

Ik was net aan het opruimen en kwam Soleil Blanc weer tegen, heb nu het zonnetje hier schijnt en ik deze parfum ruik echt weer helemaal zin in de zomer. Zo lekker!

2 likes

Is ook één van mijn lievelingsparfums, draag het ook in de winter als tegenhanger van de zwaardere, zwoelere parfums. Ben wel benieuwd naar Soleil Neige.

Ik draag vandaag Van Cleef&Arpels Neroli Amara.

3 likes

Voor de Parfumado-abonnees: Kunnen jullie wel je kalender zien? De site is vernieuwd en er zijn blijkbaar wat bugs, maar je kalender kunnen zien lijkt me toch wel een van de belangrijkste functies? Ligt dit alleen aan mijn account?

2 likes

Ik snap de hype rondom cloud van Ariana grande niet? Ik vind het ruiken zoals ieder ander geurtje in die prijsklasse

2 likes

Heb ik helaas ook :slightly_frowning_face:

2 likes

Ahh irritant! Wel goed om te weten dat het niet aan mijn oude laptop ligt :joy:

1 like

Volgens mij zou het een dupe van Baccarat Rouge 540 moeten zijn en dan is het wel een flink prijsverschil.

1 like

Allebei overhyped

1 like

Heb vandaag mijn sampleset van Skins binnengekregen met:

Creed - Jardin d’Amalfi (frisse citrus geur, lekker maar echt heeel duur helaas)
Simone Andreoli - Malibu party in the bay (echt heel lekker! limoen, rum en suiker, echt een zomerse geur, deze zou ik wel fullsize willen)
Simone Andreoli - Leisure in Paradise (warme, fruitige geur met vanille)
Vilhelm - Basilico & Fellini (besteld door jullie, en vind hem echt heel erg lekker! ik kan hem niet zo goed omschrijven maar zou deze wel graag willen voor de zomer, fris maar heeft toch iets speciaals vind ik)
Diptyque - Eau des sens (deze ga ik morgen testen)

2 likes

Leuk dat Basilico & Fellini jou ook zo bevalt! Die Malibu in the bay heb ik eens geroken bij de Skins en vond ik ook lekker ruiken! Hoe is de longevity?

2 likes

Eens. Het is ook niet mijn geur, maar als je ervan houdt is het een goed alternatief.

De longevity valt wel een beetje tegen merk ik vandaag! Virgin Island Water blijft veel langer sterk ruiken, maar is in verhouding ook wel weer een stuk duurder. Maar Malibu party in the bay zou ik door de dag heen wel vaker bij moeten sprayen denk ik

Jammer! Vind ik altijd belangrijk bij dure parfums.
Heb vandaag Kilian - Moonlight in heaven op, erg lekker. Wordt beschreven als mango sticky rice parfum… maar zo snel vervlogen :sob: echt een afknapper.

3 likes

Echt zot van dit geurtje, ook zo een zalige mega grote fles!

1 like

Waar ruikt-ie naar?