Parfumtopic

Mijn broer droeg gisteren dit parfum en nu wil ik het ook, het gaat op de wishlist

Prachtige fles ook en ruikt zoooooo lekker

1 like

Iemand hier ervaring met zowel de eau de parfum als de extrait de parfum van Baccarat Rouge? Ik heb de edp geprobeerd en die vind ik na een tijdje heerlijk, maar de opening wat te zoet. Ik las dat de extrait dat minder heeft, maar heb geen zin om weer samples te moeten bestellen bij Skins.

1 like

Zijn er hier meer mensen met parfumado? Hebben jullie tips? Ik heb een abbo genomen om een aantal maanden wat parfums te testen, o.a. een paar van Narciso Rodriguez maar vroeg me af welke jullie al eens gekregen hebben en lekker vonden! Molecule 1 heb ik geprobeerd maar vond ik mwah, hou normaal meer van zoete geuren

Ik heb al vrij lang parfumado en soms pauzeer ik ook voor een tijdje. Welke ik lekker vind zijn:
Coco Mademoiselle
Olympea Paco Rabane
Good Girl van Carolina Herrera
Twilly d’Hermes

Verder wacht ik nog op roses musk van Montale deze maand.
Ik vind het vooral handig om mee te nemen, ideaal formaat voor in de handtas. Maar ook al wel eens geuren ontvangen die ik helemaal niet lekker vond al leek dat op het eerste zicht wel bij m’n voorkeuren te passen

1 like

Dankje!! Ik heb de laatste drie in m’n kalender gezet. Coco staat er helaas niet op, maar die ken ik al, is m’n lievelingsgeur :slight_smile:

1 like

Als je van zoet houdt kun je Elie Saab ook proberen, volgens mij had ik toen Girl of Now Forever, die vond ik erg lekker

2 likes

Thanks! Ook ingepland :smiley:

je kan op fragrantica kijken wat er vergelijkbaar is met wat je lekker vindt eventueel

ik ben van de fresh, woody & unisex, dus helaas geen tips voor je. Ben wel na 6x Parfumado ontvangen al helemaal klaar, 3x hebben ze het voor elkaar gekregen het verkeerde op te sturen.

1 like

Ik was positief verrast door de limited edition seasalt & genista van Sun van Jil Sander. Heel zomers ofzo.

3 likes

Ik heb voor het eerst bal d’afrique geroken
ik heb vervolgens besloten dat geld moet rollen

9 likes

Ja eens.

3 likes

Ja heerlijk, mijn favoriet samen met black saffron en gypsy water

4 likes

Ik durfde die niet ook te testen, ik was bang dat ik dan iets te veel geld ging laten rollen.

1 like

Zo lekker die maar vervliegt zoo snel

Ik ben echt een parfumnoob maar hoe lang zou een goed parfum moeten blijven ruiken? Heb vanmorgen om 12h bij de Bijenkorf twee luchtjes opgedaan en de ene is nu (21u) verdwenen maar de ander ruik ik nog. Is de ene te kort of de ander te lang?

2 likes

Wat je zelf fijn vindt! ik vind zelf na 4/5 uur een keer bijspuiten niet zo erg, maar bal d’afrique is na 2 uur al weg en dat vind ik absurd voor dat geld. Maar ieders huid is anders ook!

2 likes

Nou idd zeg :face_with_monocle:

Ik heb een geurtje van the body shop dat ik na 10 uur nog ruik (dupe van baccarat rouge) en geurtjes van 80 euro die ik na een paar uur al niet meer ruik dus het is allemaal zo verschillend

3 likes

Nu ben ik wel benieuwd naar de Baccarat Rouge dupe!

4 likes

Voor mij zou het een reden zijn om een geurtje niet te kopen als die niet blijft hangen tot na het douchen (goal is natuurlijk minstens 24 uur :sweat_smile:).

Er zijn er maar weinig die daar aan voldoen, maar diegene die ik heb en daar aan voldoen en die ik ook lekker vind is er een van Tom Ford en Dior. En dan zit er weer een prijskaartje aan.

4/5 uur vind ik persoonlijk gewoon te weinig. 2 uur helemaal en vooral als je er flink voor moet lappen. Maar dit is wel een persoonlijke voorkeur.