Parfumtopic

Helemaal in love met Ariana Grande Cloud 2.0 (de donkerblauwe verpakking), echt een geur waarbij ik me sexy voel (en dat voel ik amper :laughing: ).
Ook nog ergens de tip gelezen om babylotion onder je parfum te smeren voor langere houdbaarheid, iemand dit al getest?

1 like

Een gehydrateerde huid zou parfum langer vasthouden, dus babyolie of gewone bodylotion maakt niet echt uit volgens mij. Ik ook denk niet dat je het verschil heel erg gaat merken.

2 likes

Als groot Molecule 01 fan heb ik zojuist Molecule 01 + Black Tea gekocht. Vrij spontaan, want ik had er voor vandaag nog niet over gehoord. De M+ lijn is een lijn met iso e super als basis en dan een extra noot erbij. Iris voor poederig/zachtheid, mandarin voor zoet-fris en bijv. ginger voor frisheid.

De Black Tea variant ruikt aan de start echt naar gezette zwarte thee + maté en dat kruidige/houtige maar ook frisse profiel komt nog meer naar voren als hij wat meer door de topnoten heen is. Ik vind hem echt heel lekker, zeker de moeite waard om eens te ruiken als je ook een beetje into unisex geurtjes bent maar niet te sterke geuren wilt.

Edit: overigens vind ik normaal Iris en andere white florals heel erg suf en bijna oma-achtig. Deze ruikt stiekem ook wel lekker, al blijft het heel poederig.

8 likes

Oeh dit klinkt goed! Ging meteen googlen in de hoop dat parfumado oid het aanbiedt, maar helaas.
Zou weer eens zo’n sampleset van skins willen, maar de laatste keer zat er zoooo weinig in zo’n sample. En daar betaal je dan gewoon 5 euro voor :roll_eyes:

3 likes

5 spraytjes en thats it he? Ik dacht nog dat het aan mij lag…

Hahah ja 1 euro per spraytje! Ga ik echt niet meer doen. Jammer, want ik vond het wel leuk om op die manier nieuwe parfums te testen.

Dat is echt heel weinig inderdaad, jee! Zonde ook…

1 like

Ik heb ergens een goede dupe van Santal 33 op de kop getikt en ik vind m zo lekker dat ik nu overweeg de echte te kopen maar hij is zo duur :sob:

1 like

Ik sta op het punt nu de bodylotion ervan te kopen! Heb die vanmorgen gebruikt en ik zit alleen maar aan mijn arm te ruiken :joy: alleen die prijs inderdaad, pff

1 like

Ik vind santal 33 echt niet lekker.

• Vies
  • Lekker
  • Medium
  • Nooit geroken

0 stemmers

mijn ex-baas droeg dat en ik associeer de geur nu alleen met hem maar was echt op hem zo’n geile geur.
iluvsaharii mengt santal 33 en the matcha om het minder zwaar te maken. Voor degenen die het willen proberen.

Het favoriete geurtje van mijn vriend (en mij) is bijna op en ik kan hem gewoon online echt niet meer vinden? Ja voor meer dan 300 euro?! Zou die uit de handel zijn gehaald, ik kan er via Google niet echt achterkomen. Het gaat om Kiton for men en dan de red versie.

Zijn er anders misschien sites waarbij je goede dupes kan kopen?

Ik zou het echt heel erg vinden als ik die goddelijke geur niet meer in z’n nek kan opsnuiven

Fragrantica, daar kun je dupes op vinden. Maar ja soms worden geuren van de ene dag op de andere uit de rekken gehaald (rip Love van Chloé)

1 like

Parfums die zomaar uit de rekken verdwijnen dan wel de samenstelling opeens verandert is altijd zo pijnlijk! Zo heb ik daarom toevallig via Vinted of all places voor een schappelijke prijs een oude versie van een Hugo Boss nog kunnen vinden :tada:

2 likes

Wat is jullie favoriete geur?
Koop je liever meerdere geurtjes die wat goedkoper zijn zodat je kunt wisselen?
Of juist een duurdere?
Wat is je duurste parfum?
Welke parfum heb je gekocht maar vondt je later minder lekker ruiken op jezelf?
Welke parfum koop je altijd op nieuw of welke juist niet meer?

Inmiddels had ik zo veel verschillende parfums, die zijn inmiddels bijna op (3jr over gedaan).
Nu wil ik gewoon een ‘goedkope’ aan houden voor naar werk en een duurdere voor speciale gelegenheden.
Mijn oog en neus is gevallen op Byredo Bibliotheque als duurdere segment geur.
En ik denk voor de goedkope dat ik trouw blijf aan DKNY of een nieuwe: Replica.

2 likes

Ik heb Byredo parfum en het is echt mijn favoriet qua geur maar hij is altijd zo snel vervlogen. Na een uur of 2 ruik je niks meer. Echt jammer voor het bedrag wat je er voor neerlegt.

1 like

Iemand de Zara Barbie parfum geroken? Ze zeggen dat het een dupe is van LDBS :woman_shrugging:t2:

1 like

Als ik LBDS Google kom ik verzekeringen tegen. Welk parfum bedoel je?

3 likes

Love Don’t Be Shy van Kilian: https://www.fragrantica.nl/parfum/Zara/Barbie-83741.html
Ik heb 'm zelf overigens niet geroken.

1 like

Ah dank! Dat parfum heb ik zelf. Ben benieuwd naar die van de Zara.

2 likes