Parfumtopic

Ik heb mijn sample set van Skins uitgetest en had de volgende geuren: Blanche van Byredo, Fleur de Peau van Diptyque, Not a Perfume Superdose van Juliette has a gun, Eau Rose van Diptyque en Jasmin 17 van Lelabo.

Ik vind Not a perfume en Fleur de Peau niet echt lekker, die eerste zelfs naar. Eau de Rose vond ik heerlijk ruiken maar Blanche en Jasmin 17 zijn de winnaars voor mij. Ik wil een van die twee ook kopen maar twijfel nog welke van de twee.
Eau de Rose vind ik ook erg lekker maar vraag me af of je niet goedkoper een parfum kan vinden met een rozengeur.

Edit:

Ik denk dat ik voor mijn verjaardag gewoon cadeaubonnen van Skins moet gaan vragen. :sparkles:

5 likes

ik weet niet of jullie ook overal dime cosmetics zien bij influencers? ik wel en ik heb daardoor een sample set bested. Zou o.a. een dupe inzitten van baccarat rouge. ik ken die geur niet maar vind de geurtjes die ik heb ontvangen niet echt lekker, de verpakking cheap en als je ze wel lekker zou vinden blijven ze alsnog maar 4 uur te ruiken.
afrader dus, trap er niet in.

Ik heb een Parfumado abonnement genomen, ben benieuwd :smile:

Laatst via insta een nieuw flesje Abel - Nurture over kunnen nemen en deze is zo lekker. Noten zijn oa oranjebloesem, jasmijn en sandelhout en de geur is zo fijn en warm. Heel comforting en niet té white floral voor mijn smaak.

3 likes

Ik wil weer een sample setje aanschaffen via Skins. Ik zou het liefst nomenclature adr_ett, mfk BR, initio side effect allemaal toevoegen omdat ik die lekker vind, maar goed die ken ik allemaal al. Ga alleen die eerste erbij doen denk ik, lekkere musky geur. Welke raden jullie aan om te proberen?

Ik heb qua niche full size al; Kilian LDBS, Kilian rolling in love, Vilhelm Basilico & Fellini, MM bubble bath. Verder vind ik groen lekker zoals Philosykos, maar love gourmand het meeste.

2 likes

Heb samples ontvangen van Aura en Golden Mirage van Monica, vindt Golden Mirage echt verrassend lekker. Aura nog niet geroken. Wel fijn dat je samples kan bestellen.

4 likes

Ca. 17 jaar geleden woonde ik naast een parfumerie. De eigenaresse had zowel gewone geurtjes als exclusieve en omdat mijn beste vriend geobsedeerd is door bijzondere parfum liepen we er regelmatig even binnen. Meestal voor hem, heel soms ook voor mij.

De toenmalige eigenaresse vond het erg leuk om advies op maat te geven, en kwam op een dag met een nieuw geurtje dat volgens haar helemaal in mijn straatje zou passen. L, de nieuwe geur van Lolita Lempicka. Zoet, warm, tikkie kruidig, en poederig. Vanille, tonkaboon en kaneel. Maar niet te overheersend. Een unieke geur, vond ik, en op mijn huid was 'ie heerlijk. De eigenaresse had helemaal gelijk en had goed ingeschat dat ik deze geur geweldig zou vinden. Het werd meteen mijn favoriete parfum en ik kreeg er zo vaak complimenten over. En ook het flesje vond ik een kunstwerk.

En toen werd 'ie niet meer gemaakt. :broken_heart: Stad en land heb ik afgelopen om hem nog te krijgen, maar helaas. Andere geurtjes van Lolita Lempicka vond ik ook wel lekker, maar zo lekker als deze vond ik er geen. Af en toe werd 'ie online nog wel aangeboden, maar parfum heeft ook niet het eeuwige leven dus oude flesjes kopen durfde ik niet aan.

Het parfum kreeg ik nooit meer uit mijn hoofd, en eens in de zoveel tijd Google ik tevergeefs of er misschien een remake komt of zo. Of misschien zijn er wel geuren die er op lijken? Die zijn er, Lira van Xerjoff moet er op lijken maar dat vind ik met 270 euro per flesje parfum te gortig.

En toen las ik ineens op een forum dat Divain, een Spaans parfummerk dat bekende geuren kopieert, een dupe had van L. Normaal ben ik niet echt fan van geurkopieën maar ja, het origineel wordt niet meer gemaakt. Ik besloot te kijken of het wat was en bestelde een flesje. Vanochtend heel vroeg stond DPD al aan de deur en ik kon niet wachten om te ruiken.
Divain heeft iets heel slims; van de geur die je bestelt krijg je er ook een tester bij, zodat je kan kijken of het naar je zin is zonder de fles open te maken. Dan kan je eventueel nog ruilen. Geniaal idee vind ik.

Maar ruilen ga ik niet doen. Zodra ik het geurtje opspoot voelde het alsof ik werd teruggeworpen in de tijd. En ik schaam me bijna om het te zeggen maar ik kreeg er tranen van in mijn ogen. L is voor mij verbonden aan een paar hele sterke herinneringen, en die werden door deze geur weer opgeroepen.

561 is nagenoeg hetzelfde als L, ik zou zeggen 98%. L had nog een soort rokerig randje dat 561 iets minder heeft, maar het hart van de geur is gewoon gelijk. En ik denk dat 561 iets ‘slapper’ is dan L en dat ik er een spuitje meer van nodig heb. Maar voor de rest is het gewoon een extreem goede kopie en als het blind was opgespoten, zou ik gedacht hebben dat het echt L was.
Het voelt zo bizar om na jaren van afwezigheid deze geur weer te ruiken en ik ben er dolgelukkig mee. :heart:

90 likes

Wat een lief en leuk en uitgebreid verhaal weer :two_hearts:

5 likes

Ahh, wat een mooi verhaal @FrauHelga, wat fijn. :smiling_face_with_three_hearts:

2 likes

Ik lees dit echt alsof ik er bij was :blush:

8 likes

Wow amazing, ga ze gelijk mailen of ze ooit nog van plan zijn het geurtje van m’n vriend te remaken! Heb nu contact met iemand op marktplaats die 250 euro wil voor een flesje en ik ben het haast aan het overwegen. Gekkenwerk

Ik hoop voor je dat het lukt!

Vanmiddag heb ik al een complimentje gehad over de geur. :rofl: En ik loop al de hele dag aan mezelf te snuffelen. Ik ben zo blij.

7 likes

Ik heb ook hele goede ervaringen met Divain!

Zo bijzonder dat een geur zoveel emotie kan oproepen :heart:

2 likes

Ik heb het niet met alle geuren die ik lekker vind hoor, maar juist L was mijn favoriete parfum in een tijd dat er vrij grote dingen in mijn leven gebeurden. Het riep ook herinneringen van mensen die er inmiddels niet meer zijn op.

Hopelijk maken ze ook een kopie van Tumulte van Christian LaCroix, die vond ik ook zo lekker.

Welke geurtjes heb jij van Divain?

3 likes

Zijn er hier toevallig mensen met ervaring met Ffern? Is een soort ledger waar je je voor inschrijft en je dan voor een flesje parfum/ abonnementsvorm intekent. Klinkt redelijk, reviews zijn ok, maar vind het voor €100,- net een beetje veel om zomaar te proberen (maar ook al wel weer nieuwsgierig).

In mijn zoektocht naar een goeie dupe werd op een parfumforum nog Tendre Madeleine getipt, van het merk Les Senteurs Gourmandes.

Die was voor mij alleen wat lastiger te vinden, en zomaar online bestellen wilde ik niet zonder te ruiken.
Vandaag had ik de kans om hem te ruiken bij de kruidenwinkel Erica.
Tendre Madeleine lijkt ook sprekend op L, en vind ik een goede dupe. Niet 100% hetzelfde, en dat hoeft voor mij ook niet nu ik de 561 van Divain heb, maar hij is wel helemaal wat ik zoek in een parfum. Warm, zoet, tikkie kruidig, maar niet te. Ik denk dat ie wat sterker is dan de 561 en wat langer blijft zitten. Op mijn huid doet 'ie het heel goed in ieder geval dus ik heb de geur na het testen meteen gekocht. Hij mist het poederige / mysterieuze van L maar heeft wel de warme vanille en daar hou ik van.

Van LSG zijn er meer gourmand geuren, veel op basis van vanille maar ze verschillen onderling behoorlijk. Vanille Noire vond ik niet zo. Vanille La Reunion, Vanille Chocolat en Vanille Orientale vond ik allemaal wel lekker, en wil ik nog weleens uitgebreider testen (heb nu alleen op het testpapiertje gespoten en niet op mezelf).
Voor mensen die ook van gourmand geuren op basis van vanille houden, is het misschien nog een leuk merk om te checken. Erica zit in diverse grotere steden en heeft de meeste geurtjes wel op voorraad.

Jaren heb ik niet echt aandacht besteed aan parfum. Ik droeg meestal wel een geurtje, maar vaak was dat iets simpels van The Body Shop of zo. Geurtjes die wel lekker waren, vaak fris en bloemig, omdat ik parfum zoals L nergens meer vond. Het was meer gewoonte om iets te dragen dan dat het liefhebberij was.
Maar nu ik weer vergelijkbare geuren met L heb gevonden, geuren die me echt raken en helemaal zijn wat ik zoek in een parfum, is de liefde weer aangewakkerd. Ik geniet er nu zoveel meer van dan de afgelopen jaren, en ik merk dat ik ook steeds aan mezelf zit te ruiken. :sweat_smile:

Naar Lira van Xerjoff ben ik ook nog heel benieuwd, omdat die ook erg zou lijken op L en Tendre Madeleine, maar die heeft zo’n fiks prijskaartje dat ik die eerst even wil testen in een winkel. Het is alleen een exclusiever merk begrijp ik, dus ik moet nog even uitzoeken waar ik die zou kunnen ruiken.

9 likes

Lira is heeerlijk!

Wel lastig in winkels te vinden, maar mocht je hem willen proberen, ik heb zelf een decant via de facebookgroep Parfumista’s gekocht. Daar hebben een hoop mensen wel Lira en dan kun je 5 ml overkopen.

3 likes

Zo vervelend maar geen enkele parfum blijft hangen bij mij, ik heb nu molecule 2 van parfumado maar die ruik je na een half uur al niet meer.
Alleen zo’n hele zware lucht bijvoorbeeld montage intense ruik je, alleen dat vind ik dan veeeel te kruidig en zwaar en mannelijk.
Ook met vaseline onder de huid…

Iemand nog tips? Waar heeft dit mee te maken?

2 likes

Als ik Molecule 01 over een andere geur spray, blijft het langer hangen, maar geen idee of dat ook zou werken als de eerste geur al moeilijk pakt.

Ruiken anderen de geur nog wel bij je? Want soms raak je zelf gewend aan de geur die je draagt en ruik je 'm niet meer terwijl anderen om je heen het dan wel ruiken.
Ik heb zelf ook bij ‘sterkere’ geuren of Chanel bijv. dat ik het zelf wel blijf ruiken, maar molecule 01 ruik ik ook alleen als ik 'm opspuit (en soms dan al niet eens) terwijl anderen het dan wel ruiken als ik langsloop.