Parfumtopic

Ik heb ergens een goede dupe van Santal 33 op de kop getikt en ik vind m zo lekker dat ik nu overweeg de echte te kopen maar hij is zo duur :sob:

1 like

Ik sta op het punt nu de bodylotion ervan te kopen! Heb die vanmorgen gebruikt en ik zit alleen maar aan mijn arm te ruiken :joy: alleen die prijs inderdaad, pff

1 like

Ik vind santal 33 echt niet lekker.

• Vies
  • Lekker
  • Medium
  • Nooit geroken

0 stemmers

mijn ex-baas droeg dat en ik associeer de geur nu alleen met hem maar was echt op hem zo’n geile geur.
iluvsaharii mengt santal 33 en the matcha om het minder zwaar te maken. Voor degenen die het willen proberen.

Het favoriete geurtje van mijn vriend (en mij) is bijna op en ik kan hem gewoon online echt niet meer vinden? Ja voor meer dan 300 euro?! Zou die uit de handel zijn gehaald, ik kan er via Google niet echt achterkomen. Het gaat om Kiton for men en dan de red versie.

Zijn er anders misschien sites waarbij je goede dupes kan kopen?

Ik zou het echt heel erg vinden als ik die goddelijke geur niet meer in z’n nek kan opsnuiven

Fragrantica, daar kun je dupes op vinden. Maar ja soms worden geuren van de ene dag op de andere uit de rekken gehaald (rip Love van Chloé)

1 like

Parfums die zomaar uit de rekken verdwijnen dan wel de samenstelling opeens verandert is altijd zo pijnlijk! Zo heb ik daarom toevallig via Vinted of all places voor een schappelijke prijs een oude versie van een Hugo Boss nog kunnen vinden :tada:

2 likes

Wat is jullie favoriete geur?
Koop je liever meerdere geurtjes die wat goedkoper zijn zodat je kunt wisselen?
Of juist een duurdere?
Wat is je duurste parfum?
Welke parfum heb je gekocht maar vondt je later minder lekker ruiken op jezelf?
Welke parfum koop je altijd op nieuw of welke juist niet meer?

Inmiddels had ik zo veel verschillende parfums, die zijn inmiddels bijna op (3jr over gedaan).
Nu wil ik gewoon een ‘goedkope’ aan houden voor naar werk en een duurdere voor speciale gelegenheden.
Mijn oog en neus is gevallen op Byredo Bibliotheque als duurdere segment geur.
En ik denk voor de goedkope dat ik trouw blijf aan DKNY of een nieuwe: Replica.

2 likes

Ik heb Byredo parfum en het is echt mijn favoriet qua geur maar hij is altijd zo snel vervlogen. Na een uur of 2 ruik je niks meer. Echt jammer voor het bedrag wat je er voor neerlegt.

1 like

Iemand de Zara Barbie parfum geroken? Ze zeggen dat het een dupe is van LDBS :woman_shrugging:t2:

1 like

Als ik LBDS Google kom ik verzekeringen tegen. Welk parfum bedoel je?

3 likes

Love Don’t Be Shy van Kilian: https://www.fragrantica.nl/parfum/Zara/Barbie-83741.html
Ik heb 'm zelf overigens niet geroken.

1 like

Ah dank! Dat parfum heb ik zelf. Ben benieuwd naar die van de Zara.

2 likes

Ik heb mijn sample set van Skins uitgetest en had de volgende geuren: Blanche van Byredo, Fleur de Peau van Diptyque, Not a Perfume Superdose van Juliette has a gun, Eau Rose van Diptyque en Jasmin 17 van Lelabo.

Ik vind Not a perfume en Fleur de Peau niet echt lekker, die eerste zelfs naar. Eau de Rose vond ik heerlijk ruiken maar Blanche en Jasmin 17 zijn de winnaars voor mij. Ik wil een van die twee ook kopen maar twijfel nog welke van de twee.
Eau de Rose vind ik ook erg lekker maar vraag me af of je niet goedkoper een parfum kan vinden met een rozengeur.

Edit:

Ik denk dat ik voor mijn verjaardag gewoon cadeaubonnen van Skins moet gaan vragen. :sparkles:

5 likes

ik weet niet of jullie ook overal dime cosmetics zien bij influencers? ik wel en ik heb daardoor een sample set bested. Zou o.a. een dupe inzitten van baccarat rouge. ik ken die geur niet maar vind de geurtjes die ik heb ontvangen niet echt lekker, de verpakking cheap en als je ze wel lekker zou vinden blijven ze alsnog maar 4 uur te ruiken.
afrader dus, trap er niet in.

Ik heb een Parfumado abonnement genomen, ben benieuwd :smile:

Laatst via insta een nieuw flesje Abel - Nurture over kunnen nemen en deze is zo lekker. Noten zijn oa oranjebloesem, jasmijn en sandelhout en de geur is zo fijn en warm. Heel comforting en niet té white floral voor mijn smaak.

3 likes

Ik wil weer een sample setje aanschaffen via Skins. Ik zou het liefst nomenclature adr_ett, mfk BR, initio side effect allemaal toevoegen omdat ik die lekker vind, maar goed die ken ik allemaal al. Ga alleen die eerste erbij doen denk ik, lekkere musky geur. Welke raden jullie aan om te proberen?

Ik heb qua niche full size al; Kilian LDBS, Kilian rolling in love, Vilhelm Basilico & Fellini, MM bubble bath. Verder vind ik groen lekker zoals Philosykos, maar love gourmand het meeste.

2 likes

Heb samples ontvangen van Aura en Golden Mirage van Monica, vindt Golden Mirage echt verrassend lekker. Aura nog niet geroken. Wel fijn dat je samples kan bestellen.

4 likes

Ca. 17 jaar geleden woonde ik naast een parfumerie. De eigenaresse had zowel gewone geurtjes als exclusieve en omdat mijn beste vriend geobsedeerd is door bijzondere parfum liepen we er regelmatig even binnen. Meestal voor hem, heel soms ook voor mij.

De toenmalige eigenaresse vond het erg leuk om advies op maat te geven, en kwam op een dag met een nieuw geurtje dat volgens haar helemaal in mijn straatje zou passen. L, de nieuwe geur van Lolita Lempicka. Zoet, warm, tikkie kruidig, en poederig. Vanille, tonkaboon en kaneel. Maar niet te overheersend. Een unieke geur, vond ik, en op mijn huid was 'ie heerlijk. De eigenaresse had helemaal gelijk en had goed ingeschat dat ik deze geur geweldig zou vinden. Het werd meteen mijn favoriete parfum en ik kreeg er zo vaak complimenten over. En ook het flesje vond ik een kunstwerk.

En toen werd 'ie niet meer gemaakt. :broken_heart: Stad en land heb ik afgelopen om hem nog te krijgen, maar helaas. Andere geurtjes van Lolita Lempicka vond ik ook wel lekker, maar zo lekker als deze vond ik er geen. Af en toe werd 'ie online nog wel aangeboden, maar parfum heeft ook niet het eeuwige leven dus oude flesjes kopen durfde ik niet aan.

Het parfum kreeg ik nooit meer uit mijn hoofd, en eens in de zoveel tijd Google ik tevergeefs of er misschien een remake komt of zo. Of misschien zijn er wel geuren die er op lijken? Die zijn er, Lira van Xerjoff moet er op lijken maar dat vind ik met 270 euro per flesje parfum te gortig.

En toen las ik ineens op een forum dat Divain, een Spaans parfummerk dat bekende geuren kopieert, een dupe had van L. Normaal ben ik niet echt fan van geurkopieën maar ja, het origineel wordt niet meer gemaakt. Ik besloot te kijken of het wat was en bestelde een flesje. Vanochtend heel vroeg stond DPD al aan de deur en ik kon niet wachten om te ruiken.
Divain heeft iets heel slims; van de geur die je bestelt krijg je er ook een tester bij, zodat je kan kijken of het naar je zin is zonder de fles open te maken. Dan kan je eventueel nog ruilen. Geniaal idee vind ik.

Maar ruilen ga ik niet doen. Zodra ik het geurtje opspoot voelde het alsof ik werd teruggeworpen in de tijd. En ik schaam me bijna om het te zeggen maar ik kreeg er tranen van in mijn ogen. L is voor mij verbonden aan een paar hele sterke herinneringen, en die werden door deze geur weer opgeroepen.

561 is nagenoeg hetzelfde als L, ik zou zeggen 98%. L had nog een soort rokerig randje dat 561 iets minder heeft, maar het hart van de geur is gewoon gelijk. En ik denk dat 561 iets ‘slapper’ is dan L en dat ik er een spuitje meer van nodig heb. Maar voor de rest is het gewoon een extreem goede kopie en als het blind was opgespoten, zou ik gedacht hebben dat het echt L was.
Het voelt zo bizar om na jaren van afwezigheid deze geur weer te ruiken en ik ben er dolgelukkig mee. :heart:

90 likes