Wat een lief en leuk en uitgebreid verhaal weer
Ik lees dit echt alsof ik er bij was
Wow amazing, ga ze gelijk mailen of ze ooit nog van plan zijn het geurtje van m’n vriend te remaken! Heb nu contact met iemand op marktplaats die 250 euro wil voor een flesje en ik ben het haast aan het overwegen. Gekkenwerk
Ik hoop voor je dat het lukt!
Vanmiddag heb ik al een complimentje gehad over de geur. En ik loop al de hele dag aan mezelf te snuffelen. Ik ben zo blij.
Ik heb ook hele goede ervaringen met Divain!
Zo bijzonder dat een geur zoveel emotie kan oproepen
Ik heb het niet met alle geuren die ik lekker vind hoor, maar juist L was mijn favoriete parfum in een tijd dat er vrij grote dingen in mijn leven gebeurden. Het riep ook herinneringen van mensen die er inmiddels niet meer zijn op.
Hopelijk maken ze ook een kopie van Tumulte van Christian LaCroix, die vond ik ook zo lekker.
Welke geurtjes heb jij van Divain?
Zijn er hier toevallig mensen met ervaring met Ffern? Is een soort ledger waar je je voor inschrijft en je dan voor een flesje parfum/ abonnementsvorm intekent. Klinkt redelijk, reviews zijn ok, maar vind het voor €100,- net een beetje veel om zomaar te proberen (maar ook al wel weer nieuwsgierig).
In mijn zoektocht naar een goeie dupe werd op een parfumforum nog Tendre Madeleine getipt, van het merk Les Senteurs Gourmandes.
Die was voor mij alleen wat lastiger te vinden, en zomaar online bestellen wilde ik niet zonder te ruiken.
Vandaag had ik de kans om hem te ruiken bij de kruidenwinkel Erica.
Tendre Madeleine lijkt ook sprekend op L, en vind ik een goede dupe. Niet 100% hetzelfde, en dat hoeft voor mij ook niet nu ik de 561 van Divain heb, maar hij is wel helemaal wat ik zoek in een parfum. Warm, zoet, tikkie kruidig, maar niet te. Ik denk dat ie wat sterker is dan de 561 en wat langer blijft zitten. Op mijn huid doet 'ie het heel goed in ieder geval dus ik heb de geur na het testen meteen gekocht. Hij mist het poederige / mysterieuze van L maar heeft wel de warme vanille en daar hou ik van.
Van LSG zijn er meer gourmand geuren, veel op basis van vanille maar ze verschillen onderling behoorlijk. Vanille Noire vond ik niet zo. Vanille La Reunion, Vanille Chocolat en Vanille Orientale vond ik allemaal wel lekker, en wil ik nog weleens uitgebreider testen (heb nu alleen op het testpapiertje gespoten en niet op mezelf).
Voor mensen die ook van gourmand geuren op basis van vanille houden, is het misschien nog een leuk merk om te checken. Erica zit in diverse grotere steden en heeft de meeste geurtjes wel op voorraad.
Jaren heb ik niet echt aandacht besteed aan parfum. Ik droeg meestal wel een geurtje, maar vaak was dat iets simpels van The Body Shop of zo. Geurtjes die wel lekker waren, vaak fris en bloemig, omdat ik parfum zoals L nergens meer vond. Het was meer gewoonte om iets te dragen dan dat het liefhebberij was.
Maar nu ik weer vergelijkbare geuren met L heb gevonden, geuren die me echt raken en helemaal zijn wat ik zoek in een parfum, is de liefde weer aangewakkerd. Ik geniet er nu zoveel meer van dan de afgelopen jaren, en ik merk dat ik ook steeds aan mezelf zit te ruiken.
Naar Lira van Xerjoff ben ik ook nog heel benieuwd, omdat die ook erg zou lijken op L en Tendre Madeleine, maar die heeft zo’n fiks prijskaartje dat ik die eerst even wil testen in een winkel. Het is alleen een exclusiever merk begrijp ik, dus ik moet nog even uitzoeken waar ik die zou kunnen ruiken.
Lira is heeerlijk!
Wel lastig in winkels te vinden, maar mocht je hem willen proberen, ik heb zelf een decant via de facebookgroep Parfumista’s gekocht. Daar hebben een hoop mensen wel Lira en dan kun je 5 ml overkopen.
Zo vervelend maar geen enkele parfum blijft hangen bij mij, ik heb nu molecule 2 van parfumado maar die ruik je na een half uur al niet meer.
Alleen zo’n hele zware lucht bijvoorbeeld montage intense ruik je, alleen dat vind ik dan veeeel te kruidig en zwaar en mannelijk.
Ook met vaseline onder de huid…
Iemand nog tips? Waar heeft dit mee te maken?
Als ik Molecule 01 over een andere geur spray, blijft het langer hangen, maar geen idee of dat ook zou werken als de eerste geur al moeilijk pakt.
Ruiken anderen de geur nog wel bij je? Want soms raak je zelf gewend aan de geur die je draagt en ruik je 'm niet meer terwijl anderen om je heen het dan wel ruiken.
Ik heb zelf ook bij ‘sterkere’ geuren of Chanel bijv. dat ik het zelf wel blijf ruiken, maar molecule 01 ruik ik ook alleen als ik 'm opspuit (en soms dan al niet eens) terwijl anderen het dan wel ruiken als ik langsloop.
Mijn vriend vind vaak iedereen lekker ruiken en mij ruikt hij nooit. Ontvang er ook nooit complimenten over en ruik het zelf ook niet meer na een half uur. (Bij bijna iedere geur) Alien van Thierry mugler bleef wel redelijk hangen maar das ook zo’n hele heftige.
Terwijl ik bij die ene zware geur te horen kreeg: oohh die mannen hebben weer flink met parfum gespoten, hier op kantoor, bleh wordt er misselijk van (bleek ik te zijn)
Molecule 1 ruik ik btw bij andere wel vaak als ik achter ze loop ofzo (herkenbare geur)
Edit: ik lees nu een tip over geen vaseline maar gewoon een geurloze hydraterende crème onder de parfum.
Of misschien in plaats van op je huid het parfum in je haar sprayen of als je kleding hebt wat er tegen kan daarop sprayen?
Vandaag op werk voelde ik me aan het eind van de dag zweterig en plakkerig, zei een collega: ohhh jij ruikt altijd zo lekker, ik wil jouw geurtje! (Molecule 01 samen met JHAG). Dus dat je het zelf niet ruikt, betekent niet per se dat anderen het ook niet ruiken. Maar balen wel hoor, deze zoektocht.
Ooh echt jammer als je zelf niet van je lekkere parfum kan genieten, daar koop je 'm juist voor.
Maar inderdaad wat @FrozenFlame ook al zegt, in je haar of op je kleding werkt bij mij ook wel. Ik doe wel eens 1 spraytje op de onderkant van m’n haar in m’n nek (dus niet bovenop je haar, dat het er weer ‘uitwaait’) of 1 spraytje aan de binnenkant van m’n kleding. Dus dat zou je nog kunnen proberen, hopelijk werkt dat bij jou ook!
Sicke combo
Ja credits naar jou, pik 🫡
Bij mij verschilt dit vaak van parfum tot parfum, die van montale blijven super hard hangen maar ik vind deze vaak veel te sterk.
Ik merk dat het helpt om te douchen met een gelijkaardige geur, dan bodylotion in dezelfde geursoort en daarna m’n parfum. En een keer in de dag opnieuw de parfum aanbrengen. M’n favorieten zijn momenteel de bodymists van Sol de Janeiro maar uiteraard blijft dit niet zo lang hangen als een echte eau de parfum