Parfumtopic

Mijn vriend vind vaak iedereen lekker ruiken en mij ruikt hij nooit. Ontvang er ook nooit complimenten over en ruik het zelf ook niet meer na een half uur. (Bij bijna iedere geur) Alien van Thierry mugler bleef wel redelijk hangen maar das ook zo’n hele heftige.

Terwijl ik bij die ene zware geur te horen kreeg: oohh die mannen hebben weer flink met parfum gespoten, hier op kantoor, bleh wordt er misselijk van (bleek ik te zijn) :sweat_smile:

Molecule 1 ruik ik btw bij andere wel vaak als ik achter ze loop ofzo (herkenbare geur)

Edit: ik lees nu een tip over geen vaseline maar gewoon een geurloze hydraterende crème onder de parfum.

5 likes

Of misschien in plaats van op je huid het parfum in je haar sprayen of als je kleding hebt wat er tegen kan daarop sprayen?

Vandaag op werk voelde ik me aan het eind van de dag zweterig en plakkerig, zei een collega: ohhh jij ruikt altijd zo lekker, ik wil jouw geurtje! (Molecule 01 samen met JHAG). Dus dat je het zelf niet ruikt, betekent niet per se dat anderen het ook niet ruiken. Maar balen wel hoor, deze zoektocht.

2 likes

Ooh echt jammer als je zelf niet van je lekkere parfum kan genieten, daar koop je 'm juist voor.

Maar inderdaad wat @FrozenFlame ook al zegt, in je haar of op je kleding werkt bij mij ook wel. Ik doe wel eens 1 spraytje op de onderkant van m’n haar in m’n nek (dus niet bovenop je haar, dat het er weer ‘uitwaait’) of 1 spraytje aan de binnenkant van m’n kleding. Dus dat zou je nog kunnen proberen, hopelijk werkt dat bij jou ook!

3 likes

Sicke combo

4 likes

Ja credits naar jou, pik 🫡

1 like

Bij mij verschilt dit vaak van parfum tot parfum, die van montale blijven super hard hangen maar ik vind deze vaak veel te sterk.
Ik merk dat het helpt om te douchen met een gelijkaardige geur, dan bodylotion in dezelfde geursoort en daarna m’n parfum. En een keer in de dag opnieuw de parfum aanbrengen. M’n favorieten zijn momenteel de bodymists van Sol de Janeiro maar uiteraard blijft dit niet zo lang hangen als een echte eau de parfum

4 likes

O? Nee skinsmevrouw toch

@FrauHelga dankzij jou heb ik weer eens Lira op en ik voel me echt een wandelend suikerkoekje met vanille en citroen. Love it maar wel echtt zoet.

1 like

Geïnspireerd door @FrauHelga ben ik ook even Erica binnengelopen om de Les Senteurs Gourmandes geuren te ruiken. Tendre Madeleine vervloog bij mij vrijwel meteen, rook echt niks, dus dat was jammer! Heb wel Vanille Orientale meegenomen, dat is bij mij een soort lichtere versie van By The Fireplace - eerst vrij houtachtig en warm, daarna wat poederiger. En ik heb Figue Sauvage meegenomen, bij mij een vrij subtiele, zoete vijgengeur met een warme ondertoon zonder heel bloemerig te zijn. Allebei erg lekker!

4 likes

Oh wat leuk dat je ook gegaan bent! :smiley: Wel jammer dat Tendre Madeleine het niet goed deed bij jou, bij mij blijft hij lang zitten.

Figue Sauvage klinkt ook goed! Ik heb die ook zien staan maar als ik teveel geuren achter elkaar ruik, ben ik op een gegeven moment helemaal de kluts kwijt. :rofl: Dus vandaar dat ik me gisteren gericht heb op vanille. Orientale is ook heerlijk inderdaad.
Ik plan gauw weer een bezoekje aan Erica zodat ik de andere geursoorten kan ruiken.

@Nysmn Haha, ja, herkenbaar! Hoe vaak ik niet de vraag heb gekregen op kantoor ‘heb je iets gebakken en meegenomen? Het ruikt hier zo lekker!’. En dan geloofden collega’s vaak niet meteen dat ik het zelf was die zo rook. :sweat_smile:

1 like

Waar ik vorig jaar overal baccarat rouge en alle aftreksels rook, ruik ik de laatste tijd cashmeran achtige parfums, zoals angel dust van fugazzi maar kan me niet voorstellen dat half lowlands die op had gezien de prijs
Hebben jullie nog goeie tips voor dit soort parfums? Er is vast een tiktok trend die ik mis

1 like

Ik heb een testertje dior j’adore gekregen, maar is het normaal dat hij zo niet-sterk ruikt? Ik vind de geur lekker, maar dan moet ik er echt aan snuffelen want anders ruik je het vrijwel niet. Anderen ruiken de parfum ook niet.

Er bestaan ondertussen 100 versies van dat parfum dus je zal iets duidelijker moeten zijn haha

1 like

Oh echt. Ik heb er totaal geen verstand van. Ik denk gewoon de standaard versie?
Dior j’adore eau de parfum. Le floral iconique de dior staat erbij

Ik heb in ieder geval ook een chanel coco mademoiselle eau de parfum die veel sterker te ruiken is. Had eigenlijk een beetje dezelfde kwaliteit verwacht, omdat de prijs ook ongeveer gelijk is.

2 likes

Wat is JHAG?

Juliette has a gun.

3 likes

Ik had het zelf niet beter kunnen zeggen

1 like

Ik heb die Barbie parfum van de Lush geroken en ik vind hem echt goor, de noten klinken right up my alley maar ik vond hem echt niks veel te bitter en synthetisch ofzo.

1 like

Ik had wat nieuwe parfum inspiratie nodig en weer even parfumado aangezet. Maar nu heb ik achter elkaar 2 super lekkere geuren, maar vind ik ze allebei te duur haha.

• Hydra Figue van Miller Harris
  • Lightscape van Ulrich Lang New York

Blijkbaar helemaal into de unisex geuren. Iemand nog tips in dit straatje?

3 likes