O? Nee skinsmevrouw toch
@FrauHelga dankzij jou heb ik weer eens Lira op en ik voel me echt een wandelend suikerkoekje met vanille en citroen. Love it maar wel echtt zoet.
Geïnspireerd door @FrauHelga ben ik ook even Erica binnengelopen om de Les Senteurs Gourmandes geuren te ruiken. Tendre Madeleine vervloog bij mij vrijwel meteen, rook echt niks, dus dat was jammer! Heb wel Vanille Orientale meegenomen, dat is bij mij een soort lichtere versie van By The Fireplace - eerst vrij houtachtig en warm, daarna wat poederiger. En ik heb Figue Sauvage meegenomen, bij mij een vrij subtiele, zoete vijgengeur met een warme ondertoon zonder heel bloemerig te zijn. Allebei erg lekker!
Oh wat leuk dat je ook gegaan bent! Wel jammer dat Tendre Madeleine het niet goed deed bij jou, bij mij blijft hij lang zitten.
Figue Sauvage klinkt ook goed! Ik heb die ook zien staan maar als ik teveel geuren achter elkaar ruik, ben ik op een gegeven moment helemaal de kluts kwijt. Dus vandaar dat ik me gisteren gericht heb op vanille. Orientale is ook heerlijk inderdaad.
Ik plan gauw weer een bezoekje aan Erica zodat ik de andere geursoorten kan ruiken.
@Nysmn Haha, ja, herkenbaar! Hoe vaak ik niet de vraag heb gekregen op kantoor ‘heb je iets gebakken en meegenomen? Het ruikt hier zo lekker!’. En dan geloofden collega’s vaak niet meteen dat ik het zelf was die zo rook.
Waar ik vorig jaar overal baccarat rouge en alle aftreksels rook, ruik ik de laatste tijd cashmeran achtige parfums, zoals angel dust van fugazzi maar kan me niet voorstellen dat half lowlands die op had gezien de prijs
Hebben jullie nog goeie tips voor dit soort parfums? Er is vast een tiktok trend die ik mis
Ik heb een testertje dior j’adore gekregen, maar is het normaal dat hij zo niet-sterk ruikt? Ik vind de geur lekker, maar dan moet ik er echt aan snuffelen want anders ruik je het vrijwel niet. Anderen ruiken de parfum ook niet.
Er bestaan ondertussen 100 versies van dat parfum dus je zal iets duidelijker moeten zijn haha
Oh echt. Ik heb er totaal geen verstand van. Ik denk gewoon de standaard versie?
Dior j’adore eau de parfum. Le floral iconique de dior staat erbij
Ik heb in ieder geval ook een chanel coco mademoiselle eau de parfum die veel sterker te ruiken is. Had eigenlijk een beetje dezelfde kwaliteit verwacht, omdat de prijs ook ongeveer gelijk is.
Wat is JHAG?
Juliette has a gun.
Ik had het zelf niet beter kunnen zeggen
Ik heb die Barbie parfum van de Lush geroken en ik vind hem echt goor, de noten klinken right up my alley maar ik vond hem echt niks veel te bitter en synthetisch ofzo.
Ik had wat nieuwe parfum inspiratie nodig en weer even parfumado aangezet. Maar nu heb ik achter elkaar 2 super lekkere geuren, maar vind ik ze allebei te duur haha.
- Hydra Figue van Miller Harris
- Lightscape van Ulrich Lang New York
Blijkbaar helemaal into de unisex geuren. Iemand nog tips in dit straatje?
Ik ben helemaal niet thuis in parfums (draag eigenlijk alleen Aqua Colonia Lemon & Ginger, Breath of God van Lush en heel soms de basic Chloé) maar ik kwam ineens in een indie perfume deep dive/hyperfocus terecht :’) Ik wilde eigenlijk wat samples bestellen bij Fantôme Perfume en bij Death and Florals maar die shippen allebei niet naar Nederland helaas, dus nu heb ik een sample pack bij Solstice Scents besteld!
Ik ben gek op ziltige en aardse geuren en dingen die wat meer ‘crisp’ zijn en niet zo van het heel zoete/zwoele/kruidige, dus ik denk dat dit allemaal wel in m’n straatje past. Het zal wel even duren voor het er is omdat het uit Amerika moet komen en volgens mij hebben ze op het moment ook nog wat vertraging met de shipping, maar als mensen het leuk vinden kan ik wel een kleine review doen als ik ze heb!
Je kan even op fragrantica kijken!
Ooh deze lijken me bijna allemaal heel lekker, ben alleen niet zo van de vanille. Dus graag een review, leuk!
Jaa ze lijken mij ook allemaal heel fijn! Ik ben normaal ook niet zo van de vanille omdat het vaak vrij zoet neigt, maar ik had hier veel goede dingen over gehoord en als het goed is is het dus eerder een groenige vanille dan een gourmand, dus ik hoop dat dat helpt haha
Jo Malone geuren? Heel veel verschillend en de meeste redelijk unisex
Ik houd zo van bal d’afrique maar hij blijft 0.0 hangen. Heeft iemand ervaring met óf de divain dupe van deze geur óf van de perfume oil van byredo zelf in deze geur? Misschien dat de olie langer blijft hangen?
Ik heb zowel de spray als de oil gehad en vond ze allebei snel vervliegen