Parfumtopic

Misschien een domme vraag maar ik kom niet vaak bij Zara. Is het vanille parfum verkrijgbaar in de ‘gewone’ kledingzaak, of in de Zara Home?

In de kledingzaak in elk geval!

2 likes

Thanks! Dan ga ik binnenkort even ruiken want ik ben dol op vanille in parfum. :yellow_heart:

2 likes

Zeker doen, er zaten echt lekkere geuren tussen. Via fragrantica kun je al een beetje vooronderzoek doen :wink:

2 likes

Online of in de kledingwinkels

2 likes

Ik word echt platgegegooid met reclame voor the essence vault. Heeft iemand het toevallig geprobeerd en lijken de geuren er een beetje op? Ik dacht misschien een mooie manier om wat geuren eerst even uit te proberen voordat ik de echte koop en die dan snel beu ben of toch niet lekker vind.

3 likes

Heb je Vanilla Vibration ook al in de winkels gezien? Die spreekt me het meest aan maar was in ‘mijn’ vestiging (nog?) niet verkrijgbaar

1 like

Ja, die vond ik ook lekker ruiken. Ook wel kerstig/winters, er zit iets in wat me doet denken aan warme drank. In a good way :grin:

2 likes

Ik heb 3 gekocht daar! Heb het leren kennen doordat ik iemand vroeg of hij santal 33 ophad, maar het was een dupe. Dus komt echt wel overeen!

5 likes

Deze uit mijn collectie vandaag weer eens opgedaan en wow was vergeten dat deze zo lekker was! Ik houd normaal niet zo van fruitige geurtjes (is een peer parfum) maar in combinatie met de vanille en de amber ruikt hij toch warm en zoet.

7 likes

Dit is een van mijn favorieten! Ik zit wel in mijn vanille era.

Heeft iemand ervaring met Girl of Now van Ellie Saab? Ik lees dat sommigen hem fantastisch vinden en andere een omageur maar ik ben een lijstje aan het maken met welke geurtjes ik wil uittesten.

Ik heb sinds kort een kleine sample van Girl of Now en vind hem wel lekker, niet heel luchtig of fris dus ik doe er zelf niet te veel van op. Ik vind hem niet overduidelijk in de categorie omageur vallen, wat ik bijvoorbeeld wel had met Le Parfum van Elie Saab. Het is echt een white floral met amandelnoten. Kan denk ik ook best lekker zijn als layering combo met een zwaardere, zoetere geur in het najaar.

2 likes

:open_mouth: Ik wist niet dat Lush ook parfum verkocht, heb me altijd gestort op de badbombs en zeep. Ben heel benieuwd, de combi met Tonka klinkt erg lekker.

2 likes

Ze hebben er zooo veel!!

1 like

Die ben ik blijkbaar altijd volledig voorbij gelopen. :rofl: Ik ga gauw de Lush bezoeken binnenkort.

3 likes

Ik hoop vanmiddag te gaan :partying_face:

2 likes

Ik ben weer thuis, ben met mijn beste vriend en dochter (uiteindelijk wat vroeger omdat hij al eerder kon dan verwacht) in verschillende winkels gaan snuffelen. Mijn vriend is gek op parfum en was net als ik zeer benieuwd naar de nieuwe vanillegeuren van Zara.

Bij Zara heb ik 4 vanillegeuren geroken. Hypnotic Vanilla, Starlight Vanilla, Vanilla Supreme en Vanilla Vibrations. Starlight viel direct af, die vond ik niet lekker bij mij.
Hypnotic en Supreme sprongen er voor mij uit, maar Vibrations vond ik ook lekker. Ik heb nu in eerste instantie alleen Supreme gekocht:

Het kleine flesje omdat ik al aardig goed in mijn vanilleparfum zit. De Hypnotic had ik in mijn handen maar toch teruggelegd omdat ik op een gegeven moment de kluts kwijt was en het verschil niet meer zeker wist tussen de andere 3. :rofl: Als ik teveel geuren achter elkaar geroken heb kan ik geen onderscheid meer maken en moet ik eigenlijk even wachten tot ik weer een frisse neus heb.

De Supreme vind ik zacht, warm en lekker. De tonka en vanille zijn duidelijk merkbaar maar het is geen parfum dat je van 3 meter afstand ruikt en overpowering is. Het is redelijk subtiel en dat vind ik wel fijn. De prijs is overigens echt idioot goed voor zo’n lekker parfum.

Ik acht de kans groot dat ik nog een keertje terug ga en alleen Hypnotic en Vibrations ga ruiken.
Mijn beste vriend werd ook verliefd op de Supreme en hij kocht de grote fles, haha. :smiley: Ik vind het wel grappig want volgens mij is het nog nooit gebeurd dat we hetzelfde parfum kochten, meestal valt hij op wat zwaarder en oriëntaals en oud.

Het parfum staat wel op een irritante plek in de winkel zeg (althans in Utrecht). Tussen de rijen voor de kassa’s, echt onhandig, ik voelde me bijna een beetje opgejaagd doordat ik tussen de rijen stond.

We hebben nog bij Erica geroken aan Les Senteurs Gourmandes, daar zijn meerdere vanille- en oud-parfums die ik lekker vind maar mijn vriend was niet zo onder de indruk. Enkel van de Tendre Madeleine omdat die erg op L van Lolita l’Empicka lijkt, maar hij hoefde daar verder niets. En toen moest mijn dochter nodig plassen dus moest ik gauw door. :rofl:

Vanillary van Lush heb ik ook getest. Die is heerlijk in de fles, maar op mijn huid sloeg het soort van dood, en was al het lekkere er helaas van af. Rook echt niet lekker, terwijl het flesje zo veelbelovend rook. Balen dus! Ik weet niet of ze nog iets van geurstokjes hebben of zo van die geur, dat zou ik nog wel interessant vinden als die er zijn.

Bij Lush kocht ik wel een badbruisbal voor mijn dochter; Lush is één van haar favoriete winkels en we kunnen daar niet langs zonder een lekkere bruisbal te kopen. En ze had mazzel, want kinderen mochten ook zelf een badbruisbal maken, gratis! Laatst waren we er op een vrijdagavond en mocht ze dat ook al. Ook deze keer troffen we een hele lieve medewerker die haar er helemaal mee hielp en supergeduldig was. De medewerker hielp haar met laagjes maken in verschillende kleuren dus ze was helemaal happy.

Ik zal mijn aankopen van vandaag nog wel even delen in het aankopen-topic. :smiley:
Was een geslaagd dagje!

15 likes

Bijna heel europa heeft lush toch? En ook amerika en canada

Oeh klinkt goed. Ken je dior addict toevallig? Ik ben wel benieuwd of er eentje tussen zit die daar wat op lijkt.

1 like

Nee die ken ik niet, maar als die vanille bevat gaat die op mijn lijst om te gaan ruiken, bij mijn volgende dagje winkelen. :smiley:

2 likes