Parfumtopic

Jaa die bevat vanille en is echt een heerlijke geur!

4 likes

Ohhh en is de vanille goed merkbaar en een tikkie zoet en warm? :orange_heart:

2 likes

Vind ik wel! Vanille staat bovenaan in het lijstje bij fragancia. Het is een wat warm, zwaar en een beetje een zwoel parfum. Of die zoet is, ik vind het wel meevallen het is wel zoet maar tegelijkertijd ook kruidig. In elk geval een van mijn favoriete geuren!

https://www.fragrantica.com/perfume/Dior/Dior-Addict-215.html

2 likes

Ohh en ik zie tonka staan.
Die gaat zeker op mijn lijstje om te testen in de winkel.

2 likes

Ik heb momenteel Guess bella vita als nieuwe favoriet. Kwam hem toevallig tegen toen ik in de guess outlet rondliep. Vind hem heerlijk! Wel iets aan de zoetige kant.

3 likes

Ik heb 2 weken terug bij Skins de Holiday box en de Fragrance Experience box besteld, ik ben nog een paar weken niet thuis, maar ik dacht dat het klein was? Mijn vader stuurde een foto en de dozen zijn best groot, nou ja soms doen ze kleine dingen ook in belachelijk grote dozen maar goed, ik ben echt benieuwd haha

6 likes

Ik ben ook benieuwd. :grin:

1 like

Ik heb ook de supreme vanilla van de Zara en op m’n werk al 2x complimentjes gekregen! Echt een goed parfum voor een lage prijs

3 likes

Hahaha ja. Als je goed gaat zoeken zie je dat vanille in behoorlijk veel parfums zit. Voor mij mag vanille de hoofdrol spelen, en ik vind het lekker om vooral nog vanille te ruiken als de geur al een aantal uur zit. Dat is met Supreme Vanilla van Zara gelukkig het geval.

Gisteravond rook ik nogmaals op de plek waar ik Vanillary van Lush had gespoten, en toen rook het wel goed en was de vanille duidelijk merkbaar. Dus na een paar uur is 'ie wel lekker bij mij. :woman_shrugging: Zo apart.

Ik heb met mijn gegoogle naar vanille-parfums wel wat losgemaakt trouwens, want ik krijg op Instagram steeds reclames van Kayali. Ik had nog nooit van het merk gehoord maar als ik zo’n foto zie is mijn interesse meteen gewekt:

Dat kàn toch niet anders dan lekker zijn? Bruine suiker, vanille en tonkaboon. En gewoon verkrijgbaar bij Ici Paris XL dus daar wil ik gauw even langs om dit te ruiken. Ik zie dat hetzelfde merk ook parfums heeft met pistachegeur en kersengeur en dat lijkt me ook hemels. Maar in eerste instantie wil ik vooral de Vanilla 28 ruiken. Kent iemand hier het merk Kayali al en zo ja, is het wat?

4 likes

In de DM kan je daar een hele goede dupe van kopen voor 10% van het geld.
Blijft net zo lang hangen dus heb nooit meer de ‘echte’ gekocht.

5 likes

Ik vind Kayali mwah, deze specifieke is op zich wel lekker maar heel simpel en lineair (wat je opspuit blijf je ruiken, de geur ontwikkelt zich niet) en ook niet heel langdurend op mijn huid. Maar zeker wel een lekkere! Ook om te layeren met andere parfums. Die met pistache is ook lekker maar vind het zeker geen typische pistachegeur zoals bv de Sol de Janeiro 62. Is veel frisser dan je zou denken.

Als je ooit ergens aan een sample Escapade Gourmande en Bianco Latte kan komen, zeker proberen! 2 hele populaire vanille geuren, de eerste is de wat verfijndere versie van vanilla 28 en ruikt naar de bovenkant van creme brulee. De tweede is mijn favoriet en nieuwste aanwinst, heerlijke sterke geur! Doet me denken aan de frosting van een vanille witte chocolade cupcake ofzo, maar toch luchtig.

5 likes

Oeh weet je heel toevallig hoe die heet? Als ik Google vind ik ‘La Rive’ maar niet de specifieke naam.

@Nysmn Oeh dank voor je review! Die geurtjes die je noemt gaan op de lijst. :heart:

1 like

Hahaha nouja je kan niet op een andere planeet wonen toch

1 like

Nee

Sweet hope

Zelf de fles is geïnspireerd

Edit 2: hahahaha zie nu dat je ook mijn muziek ziet als ik een foto maak :joy:
K3 voor altijd :joy:

3 likes

Hahahaha K3 staat hier ook vaak genoeg aan hoor. :heart:

Dank, ik ga voor het eind van het jaar nog een keer naar DM, dan ga ik hem even ruiken.

2 likes

Ik ben echt al heel lang op zoek naar een geur die lijkt op Spirit of moonflower van the bodyshop.

De geuren die op Fragantica als vergelijkbaar worden genoemd, zijn ook slecht te vinden/niet meer verkrijgbaar.
Ik heb de geurnoten ook in chatgpt gegooid en de namen van parfums die daar uitkomen, lijken niet eens te bestaan :thinking:

Heeft iemand op basis van bovenstaande omschrijving een idee welk parfum erbij in de buurt komt?

1 like

Pfoe dat is een lastige zeg. Ik heb jaren niet aan dit parfum gedacht, maar die had ik heel lang geleden ook! Al wel 20+ jaar geleden. Ik heb er destijds 2 flesjes van gehad, daarna niet meer, maar ik kan de geur zo weer voor me halen.

Ik kan zo 123 geen parfum bedenken dat er erg op lijkt, want het was behoorlijk uniek. Maar mijn ervaring is wel dat geuren van The Body Shop erg kunnen lijken op… andere geuren van The Body Shop. :sweat_smile: En ik verdenk ze er ook van soms iets onder een nieuwe naam uit te brengen, dat is in ieder geval 1x gebeurd met een jasmijn-parfum dat ik nog kende van jaren ervoor.

Heb je hun huidige geurtjes al geroken en zit daar iets bij misschien?

Ik heb ‘m inderdaad echt heel lang geleden twee keer gekocht, en heb gewoon echt fijne herinneringen eraan. De afgelopen tijd heb ik niet meer geroken bij de bodyshop (want heel veel vind ik echt te zoetig) maar dat is wel een goede om weer eens te doen.

Chatgpt gaf inderdaad ook 1 optie bij de bodyshop te koop zou zijn (Melon blossom) dus ik was al helemaal blij, maar op de website (en Google) kom ik deze ook niet tegen.

1 like

Wow ik heb al heel veel parfumpiramides gezien maar dit is wel een unieke! Ik denk dat je niet snel een match zal vinden. Misschien is er één geurnoot die er voor jou uitspringt? Dan kan je vanaf daar gaan kijken naar parfums met die ene geurnoot.

Edit: ik heb geen van beide parfums ooit geroken, dus ik kan er volledig naast zitten, maar La Tulipe van Byredo zou misschien wel eens een gelijkaardig karakter kunnen hebben. (Maar loop er niet speciaal voor naar de winkel haha ik baseer me puur op de geurnoten die ik op Fragrantica zie.)

1 like