Parfumtopic

Van @Nysmn de vanilleparfumexpert kreeg ik een setje samples en de eerste heb ik al getest vandaag. Rond het middaguur 1 of 2 sprays van Sucre Noir opgedaan.

En ik vind het nu al jammer dat die lastig verkrijgbaar is want ik heb de hele dag (aan) mezelf geroken. Zonder dat er een wolk om me heen hing. Ik ruik nu nog steeds superlekker :grin:

Ik vind het ruiken naar van die harde suiker en uiteindelijk naar een luxe vanille-ijs ofzoiets. Met op de achtergrond nog iets ‘scherps’. Dat zal de orchideenoot zijn misschien.

In het lijstje met ‘lijkt op’-geuren op frangrantica zie ik al wat welbekende namen staan zoals bacarat rouge.

7 likes

Ik had een kleine cash flower van fugazzi (uit de skins box) en die is zooo heerlijk :sparkling_heart: ik zou hem zelf nooit uitkiezen op basis van de noten (en de kleur, en de naam haha), ben nu ook wel benieuwd naar de rest van fugazzi

2 likes

Aesop heeft vandaag wel 15% korting op de website.

2 likes

De tester van vandaag is Lira. Als je van (bloed)sinaasappel houdt icm vanille, is het zeker een aanrader.

Ik merk van dit parfum echt die lagen door de dag heen. Bij mn eigen parfums merk ik dat minder op.

De rest van de samples zal ik niet 1 voor 1 doen hoor, maak wel een samencatting :). Maar het is wel erg leuk om er wat bewuster mee bezig te zijn wat een geur doet door de dag heen.

Deze deed me trouwens denken aan een geur van biotherm van een heel aantal jaren geleden. Zou deze zelf vooral in de zomer dragen, omdat ie wat fruitiger is.

@FrauHelga (toch?) Lijkt blijklaar op L Lolita:)

5 likes

Dit is echt een van mijn favo’s! Heb er een fles van gekocht. Vind hem zoo lekker haha! Lemoncake :heart_eyes:

3 likes

Ben weer een geur verder in de testreeks
 Heliotrope Remeniscence.

Op papier is dit echt een match. Maar op mij: ik ruik naar een strenge, onaardige oudtante. De fles doet me daar trouwens ook aan denken :laughing:.

Ga wat over is eens aan mijn schoonmoeder laten ruiken, misschien bevalt het haar beter. Niet onaardig bedoeld :grin:

In de reviews lees ik dat het niet zo lang houdt, maar bij mij rook het echt nog lang tamelijk sterk.

4 likes

Hahahaha onaardige oudtante :joy:
Love je reviews!

1 like

Deze twee vandaag gelayerd en so far so good! De akro awake is een koffie/kardemom/citroengeur maar ik vind hem voor mijn doen iets te mannelijk neigen, dus in combinatie met de Bianco Latte (lactonisch, vanille, karamel) is het net een koffie met een vanillesiroopje erin :heart_eyes: heel lekker!

5 likes

Vandaag was ik eindelijk in de gelegenheid om wat Kayali-geuren te ruiken.

Van Vanilla 28 had ik hoge verwachtingen, maar helaas zijn ze niet waargemaakt. Ik vind het een prachtige fles en ook een lekkere geur, maar ik ruik vooral heel erg veel rum. :smiling_face_with_tear:
Mijn man drinkt Don Papa Rum en dat ruikt precies zo. Heel lekker, maar ik wil het niet op mijn huid. Op advies van de verkoopster heb ik het ook opgespoten en dan ontwikkelt de geur wel, maar alsnog ruik ik vooral rum en weinig vanille. Jammer, maar helaas.

Ook heb ik Yum Pistachio Gelato geroken en opgespoten, en deze bevalt me een stuk beter.

Vooral heel zoet, en ik ruik duidelijk pistache, maar ook vanille (meer dan bij Vanilla 28). Op mijn huid is 'ie lekker, en ik had hem bijna gekocht, maar ik heb besloten om het eerst een dag te laten zitten op mijn huid omdat het best een prijzige geur is.
Momenteel is er een goeie deal bij Ici Paris XL voor de grote fles, en dat was ook heel aantrekkelijk, maar ik vind hem niet bijzonder genoeg voor de prijs. ‘Gewoon lekker’ maar hij is na een aantal uur enkel nog zoetig.

De verkoopster heeft me ook nog Utopia Vanilla Coco laten ruiken, en die vond ik ook lekker, maar kokos overstemt de vanille dus die heb ik niet genomen.

Helaas dus geen geuren aangeschaft van Kayali, maar het was wel heel leuk om de verschillende soorten te ruiken. Van de kers was er helaas geen tester beschikbaar, daar ben ik nog wel benieuwd naar. Andere keer!

Wel heb ik bij Zara nog een grote fles van Supreme Vanilla besteld, en 2 kleintjes; Hypnotic Vanilla en Vanilla Vibration. Kom ik toch nog aan mijn trekken qua vanille. :rofl:

7 likes

Van die Zara-geuren hoop ik echt dat ze voorlopig in het assortiment blijven!

Ik had vandaag weer een andere tester: van Meliora

Ik herken bij mezelf het ‘geurverloop’ niet zo en ik ruik echt geen vanille. Vind het wel een lekkere geur, maar voor mezelf mag het iets minder fruitig. Blijft lang hangen. Ik doe eigenlijk altijd maar tamelijk weinig op (behalve van mijn grote teleurstelling Vanilla vibes) en ruik ook deze geur nog zo’n beetje de hele dag.

4 likes

Ik heb een sample hiervan binnen gekregen en ik zat in de trein en doe 1 klein spuitje op de bovenkant van mijn hand om te testen. Meisje naast me ‘wow that smells really good’, meisje tegenover me ‘ja ik rook het ook al echt lekker!’.

Zelf vond ik het de eerste 10 seconden na opspuiten een beetje ruiken naar een citronella kaars of anti muggen spray (die associatie heb ik snel met citroen). Nu ruikt hij naar een citroensnoepje, ruikt lekker maar moet nog even verder testen of hij tegen Lira (fav citroengourmand) op kan.

Lira is echt een citroencake met wat karamel en lichtttt gekruid met kaneel en zoethout waardoor het een warme zoete geur wordt en Akro Bake is meer een friszoet citroensnoepje. Citroenrasp met suiker.

5 likes

Oke nog wat reviews van samples die ik geprobeerd heb.

Soie malaquais is een parfum met zwarte bessen en bergamot als topnoten, roos en zijde als hartnoten en kastanje en cacao als basisnoten. Het is écht een heel goed geblende geur waardoor er niet 1 noot is die er enorm uitspringt. Ik ruik in de drydown vooral de roos en de zijde. Tenminste, ik dénk dat wat ik ruik de zijde is want het is wel een hele unieke geurnoot en heb het niet eerder geroken. Het is echt een hele lekkere, mooie geur. Maar ontzettend duur dus een volle fles gaat dit niet worden, maar ben blij met mijn 5 ml decant!

Une Pistache is de lekkerste pistache parfum die ik heb geroken. Top notes are Cardamom, Carrot and Tunisian Neroli; middle notes are Heliotrope, Pistachio and Olibanum; base notes are Sandalwood, Cashmeran and Musk. Zoete notige pistache! Heel lekker.

commodity milk op basis van de geurnoten klinkt dit als mijn perfecte geur. Top note is Milk; middle notes are Marshmallow and Natural Musk; base notes are Tonka Bean and Mahogany. maar op mijn huid ruik ik vooral heel sterk de mahogany. Ik vind hem dan ook nét iets te mannelijk naar mijn smaak. Hij doet me ergens denken aan by the fireplace (die was echt niks voor mij). Helaas.

5 likes

Die pistache klinkt zo
Goed!

4 likes

Ik heb gisteren van mijn dochter 2 parfums van de Zara gekregen. Perpetual Oud en Red Temptation. Nou krijg ik vrij snel hoofdpijn van geuren dus ik ben benieuwd hoe deze gaan uitpakken. Ze ruiken beide (vanuit het flesje) wel echt lekker!

1 like

Ik zit even terug te lezen en ben heel benieuwd hoe deze groep heet. Ik wil namelijk ook nog wel wat testers om te proberen :laughing:.

Ik dm je!

1 like

Weer een testgeur: Hermetica Sandalsun. Ik vind het een fijne geur. Op het eind lekker zacht. In het begin nogal fris. Ik herken zelf de noten er niet echt in, dan zou ik 'm warmer verwachten. Van mij mag het gelijk al lekker ‘warm’ gourmande ruiken.

Mijn laatste tester heeft geen naam dus daar worden jullie niet wijzer van. Van alles wat ik al schreef ook niet gok ik :grin:. Ik wel: weet nu wat beter in welke hoek ik zoeken moet en door wat extra info snap ik beter wat ik (niet) ruik. Leuk avontuur @Nysmn, dankjewel!

Oh PS de winnaar is sucre noir :star_struck:

1 like

Heel leuk om allemaal te lezen van je!! :blush: welke zonder naam? Ik pb je even miss dat ik nog weet welke

1 like

Skins Holiday box uitgepakt!

Ik heb tot nu toe getest:
Juliette has a gun- Ode to dulness :-1::nauseated_face:
(het zal de musk zijn, dat kan ik echt niet hebben)

Kilian smoking hot - love it :heart_eyes::heart_eyes:

Bibbi- ghost of tom - heerlijke geur maar is imo snel verdwenen

Fugazzi - cash flower - oh nee de musk overheerst, lekker als je daar van houdt maar niet mijn ding!

Btw mijn sphynx wilde ook op de foto ze heeft een paar keer alles omgegooid dus beetje rommeltje.

Edit: van Susanne kaufmann laat ik dicht want ik heb vorig jaar na de feestdagen daar de complete advent calender van gekocht voor veeeeeel minder en ik heb de helft nog dicht zitten

7 likes

Ik hou enorm van musk dus nu wil ik deze box, maar sta op het punt om op reis te gaan dus financieel niet zo handig. Maar thanks voor de tips, ga ik misschien vrijdag even ruiken bij Skins

1 like