Parfumtopic

Ohh hahaha serieus?! :sweat_smile:

2 likes

Heb vandaag een halfuur bij de Zara gestaan om parfums te testen. Heb een beetje een haat-liefde verhouding met die winkel maar durfde ook geen blind buys aan. Uiteindelijk heb ik er 3 gekocht en ben met allemaal zo blij! Het is Red Temptation Winter, Supreme Vanilla en Amber Fusion geworden. Vooral Amber Fusion ben ik aangenaam verrast door, doet mij een beetje denken aan Cheeky Smile maar dan minder hard en ‘hoekig’

6 likes

Voor de liefhebbers van baccarat rouge 540. Ik rook van de week deze parfum bij een collega dacht ik. Maar toen ik ernaar vroeg was het dus een dupe. Van tapparfum nr TN016. Ik heb hem vandaag ook gehaald. Ik weet nog niet of die lang blijft hangen dus daar kom ik nog op terug. Deze koste mij 22,50 voor 50 ML dus het proberen waard dacht ik.

3 likes

Ik draag Glossier You zooo vaak! Ik vind hem echt top voor werkdagen want dan draag ik liever geen heel aanwezig zoet geurtje. Ben er echt blij mee :relaxed:. Ook al 2 keer compliment over gekregen terwijl dat normaal niet snel gebeurt.

En Bianco Latte van Giardini di Toscana is ook nog steeds favoriet hier.

& een cheapie aanrader: Choco Musk van Al Rehab.
afbeelding
Is een parfumolie, kost €2 en ruikt naar zo’n poeder waarmee je chocolademelk maakt, nesquik enzo. Best lekker!

3 likes

Ik heb molecule 1 en juliette has a gun not a parfume.
Merk dat ik ze alleen niet gebruik. Wat is de beste manier om deze moleculaire parfums te gebruiken.
? Heb het idee dat het bij layering de originle parfum juist doet maskeren.

2 likes

Gewoon los op de huid?

2 likes

Haha ja thanks, maar lees veel over layering en /of met vaseline ofzo eronder? Heb het idee dat ik anders vrijwel niks ruik.

1 like

Oh, maar dit type parfum ruik je vaak niet bij jezelf. Eerlijk gezegd merk ik nooit verschil als ik iets vets opdoe en daarna parfum spray tov gewoon parfum spuiten. Zou eerder dan zeggen spuit extra op je sjaal, jas, oid. En qua layering: los vind ik ze het lekkerst.
Heb je ook niet dat mensen om je heen je parfum ruiken?

Misschien denken die dat er net een nieuwe bank bezorgd is? Daar vind ik molecule 01 naar ruiken :smiling_face_with_tear:

1 like

Na een beetje papierig of magazine achtig vind ik :laughing:

Ik ruik molecule 01 wel maar heb laatst via parfume de molecule 020 (Amber) besteld en als ik dat opdoe ruik ik echt jenever ofzo, zo alcohol achtig. Ruik er later niet of nauwelijks wat van, ook niet in m’n kleren ofzo, wel jammer.

1 like

NIEUWE BANK🤣
Niet van Seats & sofas iig

4 likes

Ik heb echt tien jaar geen parfum in m’n bezit gehad en gedragen en nu heb ik gisteren Bergamote 22 van Le Labo gekocht en ik vind het zo lekker, zit de hele tijd aan mezelf te ruiken haha.

17 likes

Ik heb vandaag weer eens Philosykos van Diptyque op. Ik heb niet vaak zin om deze geur te dragen maar soms crave ik hem echt, eerder in de zomer dan in dit gure weer maar ok vandaag opgedaan en ruik nu naar een heerlijk fris sappig vijgenboompje :joy:

7 likes

Dit is zo herkenbaar :joy: als ik een lekker geurtje draag zit ik ook de hele tijd verliefd op die geur aan mijn eigen pols te ruiken hahaha.

1 like

Zijn er nog mensen met een Parfumado-abonnement hier? Ik heb dat sinds de zomer en vind het idee nog steeds heel leuk, en ook dat je dus automatisch verschillende parfums hebt die je heel makkelijk mee kan nemen.

Alleen heb ik soms vraagtekens bij de samenstelling, ik vind ze allemaal zo alcohol-achtig ruiken als je het net opsprayt en moet ook vaker niezen dan bij het sprayen van normale verpakkingen parfums. Herkent iemand dat? Alsof ze er veel meer alcohol doorheen mengen ofzo. Eenmaal op de huid valt het wel mee maar voor veel parfums vraag ik me af of ik dan wel een goed beeld krijg van het werkelijke parfum qua geur en hoe lang het blijft hangen.

Oh echt? Wat suf zeg. Zou wat zijn als ze er iets mee doen zeg. Ik krijg volgende week een bestelling van parfumado. Was niet van plan het abonnement lang voort te zetten maar was benieuwd naar een bepaald parfum, heb het nu weer opgezegd.

1 like

Ik heb pas mijn eerste parfum binnen. Ik kan niet vergelijken met de echte geur omdat ik die niet heb maar niet het niezen zoals jij ervaart.

@ZusjevanJoost @keekie dat niezen is wel alleen bij het opsprayen hoor, daarna niet meer. Het kan ook komen door hoe de verstuiver werkt bedenk ik me nu, het sprayen zelf voelt namelijk ook anders dan wanneer ik “normaal” parfum gebruik of dat uitprobeer in de parfumerie. Maar kan niet goed uitleggen wat er dan anders voelt.

Nou ja goed misschien zit het wel tussen mijn oren hoor, zou ook nogal wat zijn als Parfumado dat doet

1 like

Iemand bekend met deze geur? Op basis van de beschrijving lijkt hij me zooo lekker

https://www.debijenkorf.nl/mancera-coco-vanille-eau-de-parfum-4897090155-489709015500000?gad_source=1&gbraid=0AAAAADy-qjz-rJHFZYAJWY-KMNCZvz8YJ&gclid=CjwKCAiAqY6tBhAtEiwAHeRopQ7Tiw_csYOi754BerhoyQ872_cshjNiDiVHkBOXuTrCZHw3devwKxoC8HcQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

2 likes