Ik heb ook PCOS. Is ruim 10 jaar geleden vastgesteld door een gynaecoloog omdat ik zeer onregelmatig ongesteld was. Hoewel het lange tijd goed is gegaan, merk ik nu weer veel hormonale klachten. Ineens veel last van puisten, maar ook vaak last van buikpijn halverwege (?) mijn cyclus.
Wat betreft eten heb ik het boek gekocht ‘De hormoonfactor’. Ik ben hier al een keer mee begonnen maar vond het een mega grote verandering, dus nu wil ik het een soort van rustig opbouwen. Het is anders bijna niet vol te houden. Ik hoop wel echt verschil te gaan merken overigens. Het komt neer op; geen suikers, geen zuivel, geen varkensvlees, sowieso bijna niks van vlees (kip mag wel, en rosbief bijv ook), geen brood, (en andere koolhydraten), geen pinda’s. En alles moet biologisch.
Qua avondeten lukt het goed, en lunch lukt ook wel met soep en salades, maar ontbijten is echt een crime als je geen brood/crackers mag, maar ook geen yoghurt/kwark. Ik eet nu wel eens kokosmelk/water met havermout en bessen, maar om dat nou elke ochtend te eten… Sojaproducten worden ook niet aangeraden.
Daarnaast hebben we nu een kinderwens, en hoewel ik 2 keer eerder zonder medische hulp zwanger ben geworden, heb ik nu het gevoel dat het wel eens lang kan gaan duren. Zijn nu 7 maanden bezig, maar al die tijd heb ik veel last van ‘klachten’.
Hoop zo dat het binnenkort weer wat beter gaat!
Ik weet ook niet echt wat ik hiermee wil bereiken, maar moest even mn verhaal kwijt denk ik.