PhD topic

Er werd al een tijdje gesproken over een topic speciaal voor FF-ers die bezig zijn met hun PhD. Dus hier is 'ie dan! Uiteraard zijn andere mensen die werkzaam zijn binnen het wetenschappelijke veld hier ook van harte welkom! (postdocs? Docenten? UD’s? Professoren?)

Ik denk dat ik hier vooral veel zal posten om mijn leed te delen. Ik zit nu in het tweede jaar van mijn PhD en zit momenteel een beetje in een dip. Ik vind het erg lastig om mijn onderwijstaken en onderzoek goed te combineren.

Ik denk eigenlijk al wel redelijk zeker te weten niet verder te willen binnen de academische wereld, wegens de competitie en de onzekerheden die het met zich mee brengt.

Hoe ver zijn jullie? En weten jullie al wat jullie hierna willen doen?

4 likes

Hoeveel onderwijs geef je? En kan je het aangeven aan je begeleiders dat je de combinatie van onderwijs en onderzoek lastig vindt? Ben je er al achter wat voor werkt (wat je nodig hebt om goed te kunnen werken?).

Ik werk als UD en begeleid een aantal promovendi, ik vind het altijd heel fijn als zij aangeven waar ze tegenaan lopen. Ik heb tijdens mijn promotietraject en daarna eigenlijk ook, wel vaker dipjes, maar hoe baker je ze doormaakt, hoe meer vertrouwen ik heb dat ik een ook wel weer uitkom :). Ik vond mijn promotietijd ook niet altijd makkelijk, maar ik vond het echt luxe dat je zo goed kan onderzoeken wat voor jou goed werkt, daar heb je heel veel aan, zowel binnen als buiten de wetenschap!

2 likes

Aaah leuk een UD!

Ik heb het al veel met mijn begeleiders erover gehad, maar ik ben momenteel ook druk bezig met een BKO-traject en een voorwaarde daarvoor is dat ik nou eenmaal genoeg onderwijs geef. Mijn begeleiders zijn gelukkig heel erg betrokken. Voor mijn project werk ik in een team met een andere PhD’er en een postdoc. De andere promovenda heeft momenteel ook een dip, dus ik denk dat het er misschien bij hoort in deze periode van het traject.