Ik zou je ook echt aanraden die introductie te gaan schrijven zodra je een beetje beeld hebt van hoe dat eruit ziet in jouw vakgebied, want tijdens het schrijven realiseer je je waarschijnlijk ook hoeveel kennis je hebt opgedaan de afgelopen jaren en welk hat in de literatuur je (deels) hebt gevuld. Dat is super motiverend plus bonus dat het een lekker af gevoel geeft als je inleiding staat!
Goed bezig joh!
Ten tijde van het schrijven van mijn proefschrift had ik ook zoân plaatje van een schildpadje met de tekst âYour speed does not matter. Forward is forwardâ opgehangen.
Vond ik wel motiverend, en diegene die mijn kantoor kreeg na mij blijkbaar ook, want het hangt er nog steeds
@Ovenschaal succes met het afronden! In NL is het overigens ook heel verschikkend qua introductie. In onze screenings unit waren wij van lange introductie (trechtermodel), terwijl op andere afdelingen het soms maar 1-2 paginaâs was. Mijn advies is lees je artikelen na en begin gewoon te schrijven. Zo breed mogelijk. Op gegeven moment ga je het toch schrappen. Het helpt echt als je ziet dat er al een inhoudsopgave etc is. Misschien kun je al je cv en iets over jezelf al opschrijven. Je dankwoord. Op gegeven moment zit je in de flow .
Ik denk dat meer mensen hier een PhD doen die (deels) uit labwerk bestaat, is het bij jullie wel goed geregeld nu bepaalde producten (handschoenen, buizen, platen, puntjes etc. De dagelijkse dingen huilt) niet geleverd kunnen worden? Bij ons doet iedereen namelijk maar wat en waarschijnlijk zitten we over twee weken met zân allen in de fase âgoh, misschien hadden we hier beter over na kunnen denkenâ. Ik hoorde ook dat er al labs dicht moesten hierdoor (maar misschien zijn het roddels). Maandag moet ik de weekstart openen dus dacht; als iemand wel in een gestructureerd lab werkt met een concreet plan dan gooi ik dat er ff in haha.
Nou bij ons zeggen ze gewoon dat de distributie/productie van bepaalde dingen compleet stil ligt, omdat dat ofwel naar de diagnostiek moet, of (zoals filters in pipetpunten) gebruikt worden voor mondkapjes in de zorg. Ook handschoenen gaan soms direct door naar de kliniek. Er wordt zelfs al gesproken over dat het pas weer leverbaar is begin mei⊠Nu is iedereen dus als een gek 50ml buizen aan het hamsteren voor zichzelf bijvoorbeeld, omdat het voorlopig dus niet binnen zou komen.
Ik heb bij ons ook nog geen problemen gehoord met levering van disposables! Alleen sommige dingen die iets langer duren om bezorgd te worden maar ik dacht dat dat meer een Brexit dan een coronading was. Bij ons houden een aantal senior analitsen dit soot dingen goed in de gaten en als er wel eens iets is wat slecht leverbaar is beheren zij ook de voorraad, zo kinderachtig als mensen gaan hamsteren.
Sorry als dit het verkeerde topic is, ik wist niet waar ik zo snel een groep onderzoekers kon vinden om dit te vragen
Voor degenen die bij hun onderzoek ook statistische analyses uit moeten voeren, hoe lang zijn jullie hiermee bezig? Ik werk voor mijn stage met een dataset verkregen van een online vragenlijst, en maar een deel ervan is interessant voor mijn thesis. Nu heb ik voor mijn gevoel alles gedaan in twee dagen max oid, en dat voelt zo kort dat ik me afvraag of ik iets gemist heb? Want mijn phdâer die met een ander onderdeel van de dataset werkt is nog bezig. Ik heb hem al gevraagd wat hij dan doet dat het zo veel tijd kost maar zoals al mijn supervisors krijg ik geen antwoord op mijn mails lol
Voor mij hangt het van veel verschillende factoren af. Hoe groot de dataset is, uit wat voor datapunten hij bestaat, hoeveel verschillende dingen je onderling moet vergelijken en vooral hoe duidelijk en veelzijdig je onderzoeksvraag is. Dit kan gaan van een uurtje werk tot een week werk. Ik ben zelf ook een statistiek leek dus bij mij is het uitzoeken van de juiste test al een hele klus!
Ja sluit mij aan bij de reactie hierboven (edit: niet hieronder lol). Is de dataset al opgeschoond? Zijn er al variabelen gemaakt? Staat het in het juiste format? Hoe is er omgegaan met missing data? Moet je daar nog wat mee qua imputeren? Hoe ingewikkeld is je statistische analyse? Hoeveel tijd/dagen duurt het voor je analyses klaar zijn? Kan dus weken duren, maar als je een opgeschoonde dataset hebt, âsimpeleâ variabelen en analysetechnieken gebruikt, ben je binnen een paar dagen klaar.
Dat laatste verklaart wel wat denk ik, ik heb idd al opgeschoond (en minder op te schonen dan mijn phdâer), her gecodeerd, etc. Als ik dat allemaal mee tel was ik ook wel langer bezig
Bij mij gaat het meestal ook wel zo snel maar dan na een paar dagen kom ik erachter âoh fuck duplicaten vergeten eruit te halen, alles ff opnieuw draaienâ en dan âoh fuck overal vergeten deze variable te centreren, even alles opnieuwâ en dan komt mân supervisor met een nieuwe betere regressiemethode en dan moet het weer opnieuw en dan ben ik uiteindelijk weer dagen verder en dan kom ik iets tegen in een artikel dat variabele x toch ook wel heel belangrijk is en oh toevallig zit die in deze dataset! Ja dan moet je er wat mee, hoe zullen we dat eens meenemen, als moderator, mediator, controlevariabele, even over overleggen â twee maanden later en niets van mân originele analyses zijn over. Maar als je een duidelijk beeld en doel hebt en je snapt ook nog eens ongeveer wat je aan het doen bent kan het supersnel gaan inderdaad.
Ik ben mijn onderzoeksvoorstel voor de ethische commissie aan het schrijven. Hiervoor herschrijf ik eigenlijk gewoon het grant proposal. Daarin staat al hoeveel proefpersonen ik zal moeten gebruiken. Iemand anders heeft dit dus al eens berekend, maar ik heb de berekening zelf niet, dus moet ik dat narekenen ter controle. Maar wat ik ook doe, ik kom niet op het juiste aantal uit�
Is er hier iemand die hier goed in is en die even mee zou willen kijken? Ik had het al ergens op een ander forum geplaatst, maar heb nog geen reactie en na 2 dagen vanalles proberen begin ik een beetje wanhopig te worden.
Hier staat mijn probleem uitgebreid uitgelegd (niet quoten aub):
Ik weet niet in welke metc je het indient, maar normaliter beoordeelt de methodoloog dit. Als je je berekening toevoegt, kan hij/zij nakijken of het goed is en eventueel met een verbetering/aanpassing komen. Het is niet dat je protocol gelijk wordt afgewezen als er iets niet helemaal klopt! (Inhoudelijk kan ik je alleen niet verder helpen helaas)
Ah thanks, dit wist ik nog niet!
Ja voor nu is het meer dat mijn begeleider zei dat ik het even moest narekenen, en ze volgens mij verwachten dat ik dit kan. En vooral omdat ik pas net begonnen ben wil ik niet direct roepen dat ik er niet uit kom (vooral omdat ik in mijn master geleerd heb om de sample size te berekenen, maar nu lukt het me gewoon nietâŠ).
Ik kan je niet echt helpen maar is er misschien rekening gehouden met uitval? Dat als je ervan uitgaat dat x% uitvalt per meting en je aan het eind nog tenminste een bepaalde N moet hebben je aan het begin hoger moet gaan zitten?
Is het verder belangrijk om dat precieze getal te kunnen reproduceren? Hoever zit je ervan af? Kun je niet gewoon je eigen berekening opnemen?
Bedankt voor het meedenken! Daar is inderdaad rekening mee gehouden, maar die komen er nog eens bovenop. Dus er staat: 73 proefpersonen per groep, 146 totaal. Met 30% uitval worden het er 105 per groep, 210 totaal.
Helaas is het erg belangrijk: het onderzoek wordt in meerdere landen uitgevoerd en ik ben alleen maar de PhD in Nederland. Het staat al vast dat dit gaat gebeuren, alleen ik moet de berekening toevoegen (voor het naar alle partners wordt gestuurd).
Ik zou je berekening uitschrijven en met je begeleider bespreken (aangezien het afwijkt van het voorstel), op sommige universiteiten kan je ook hulp krijgen van methodologen om dit goed uit te rekenen en anders kan je misschien nog een phd student uit een ander land benaderen om te overleggen?
Goed idee, thanks! Ik hoop dat wij ook zoiets hebben, ga ik uitzoeken.
Oh mmh irritant. Ik zou op dit punt ook om hulp vragen. Weet je wie de berekening aanvankelijk heeft gedaan? Kun je hem/haar mailen om te vragen welke methode er is gebruikt?
Heb je ook informatie over het gemiddelde en de sd van de uitkomstvariabele in de populatie?