1 dag vrij in de week is ook ideaal! Lekker genieten.
Ja gelijk heeft je baas. Ga gewoon relaxen. Kind naar de opvang. Heerlijk bijkomen.
Er komen nu allemaal reacties van co auteurs binnen met complimenten ben zo blij
Yes! Bij publicatie wel linkje doorsturen hè.
Alhoewel als het in de top 4 is, ik ben een editor dus misschien kom in het wel tegen haha.
Nou, drie jaar na mijn afstuderen is het gelukt hoor, ik heb een aanbod voor een phd positie!
Ik werk al een aantal jaar in een umc en ga promoveren aan een universiteit. Mijn salaris is dus vrij hoog en ik vroeg me af of daar rekening mee wordt gehouden als je een phd start? Het startsalaris ligt nu 900 euro onder wat ik nu verdien dus ik vind het wel fijn als er een middenweg gevonden kan worden.
Verder vind ik het allemaal heel spannend (ook omdat ik nu 27 ben en me een beetje oud voel ofzo?) maar ik heb er zin in!
Ja hoor. Toen ik van arts-assistent overging naar promovendi ontstond ook een gat naar beneden toe maar die werd gedicht doordat mân promoter vond dat in meer verdiende. Dus zou het zeker aangeven hoor. En 27 is niet oud hoor. Bij geneeskunde is dat denk ik beetje het gemiddeld. Missc bij andere studies anders.
Gefeliciteerd
(Ik was ook 27 toen ik begon en ken meerdere mensen die rond die leeftijd waren toen ze begonnen, niet zo oud hoor!)
Ik heb zelf wel kunnen onderhandelen om in de hoogste schaal te starten omdat ik een stuk meer verdiende eerst en al 6 jaar werkervaring had, maar ik heb ook kennissen bij wie dit niet is gelukt en die alsnog in de laagste schaal moesten beginnen en honderden euroâs minder zijn gaan verdienen toen ze met hun phd zijn begonnen. Dus zou het zeker goed voorbereiden qua onderhandelen en er niet zo maar vanuit gaan dat het gat wordt gedicht.
Edit: lees het terug en het komt een beetje over alsof ik bedoel dat ik âgoedâ heb onderhandeld, maar zo bedoel ik het niet. Juist die kennissen en vrienden hadden ook al veel werkervaring en hebben ook onderhandeld, maar daar hadden ze gewoon geen boodschap aan (en ook opmerkingen als âja, dit is een unieke kans dus daar moet je ook wat voor over hebbenâ). Dus bedoelde meer dat ik het zeker zou proberen, maar dat het dus ook wel echt verschilt per uni/faculteit of die mogelijkheden daadwerkelijk worden geboden.
Dankje, zo vatte ik het niet op hoor! Bij mijn huidige baan ben ik genaaid met salaris (alleen toen hadden ze gewoon gelogen over de schaal die ik âverdiendeââŚ), dus ik weet helaas uit ervaring dat het niet altijd makkelijk gaat.
Ik heb geen publicaties (ben nu bezig met een artikel, maar dat is waarschijnlijk pas af nadat mijn nieuwe contract ingaat). Ik heb hiervoor zonmw onderzoek gedaan en alleen aan hen gerapporteerd. Wel ervaring met verschillende methoden van onderzoek die relevant zijn voor dit onderwerp. Volgens mij sta ik dus niet heel sterk, maar ik hoop dat ik er misschien een trede bij kan krijgenâŚ
Goed werk! Je kan voor revisions vaak uitstel vragen, zeker in de zomer is het niet ongebruikelijk! Ik zou gewoon even de editor mailen!
Is je thesis al naar de leescommissie geweest? Of is dat bij jullie niet? In Nederland mag je na goedkeuring van de lees commissie namelijk geen inhoudelijke aanpassingen meer doen, check dat dus even voor je extra werk gaat doen :).
CHAMPAGNE!!!
Zo kan dat de rest van je academische carrière doorgaanâ:joy:. Vooral zelf feestmomentjes inplannen als iets groots (of kleins) af is . Hopelijk voel je je wel een beetje trots! Je hebt gewoon een boek geschreven!
Gefeliciteerd! Goed gedaan!
Ik ben zelf ook bijna klaar maar de laatste loodjes vallen enorm zwaar (struggle met depressie en ADD) waardoor het soms dagen of zelfs weken achter elkaar moeilijk is te focussen of zelfs maar te beginnen. Ik doe alles steeds in de laatste dagen voor een deadline. Het is in mijn eigen tijd dus niet zo erg (voor mijn werk), maar mijn ziekte-uitkering stopt ook een keer en het proefschrift hangt als een soort Zwaard van Damocles boven mijn hoofd. Ik ben nu ongeveer op drievierde van mijn discussie. Jaloers op jouw planningskills!
Ondanks de drukte, geniet er goed van dat het boekje af is! Weet je al ongeveer wanneer je verdediging gaat zijn?
Gefeliciteerd!
Yesss gefeliciteerd!
Wohooooo, gefeliciteerd! Vanavond aan de cocktails nu toch?!
Ja, het gaat hier wel weer, na een off-week vandaag weer begonnen. Heb gelukkig een hele slimme vriendin die al eerder bij ons gepromoveerd is die zo nu en dan goed meedenkt. Het is echt het middenstuk van de discussie waar ik nog doorheen moet, de rest is af, inclusief de recommendations. Ik ben bang voor teveel herhaling/overlap met de discussies van mijn papers, aan de andere kant zegt mân promotor dat ik me daar niet teveel zorgen over moet maken. Heb je nog bepaalde tips?
Geniet er daar van, bijna Dr. Ovenschaal! (Klinkt briljant trouwens.)
Haha, dat is een goede tip, nog niet eerder gehoord!
Gefeliciteerd!!!
Motivational liedje werkt sowieso goed vind ik, beetje jammer alleen dat het bij mij een nummer van Kraantje Pappie is waarop ik twee papers heb geschreven en waardoor ik me nu verplicht voel hem in mân dankwoord op te nemen
Of anders denk ik ergens in mân stellingen, beter dan de zoveelste Yuval Noah Harari quote