Ohhh net op de dag van mijn verdediging (vanmiddag, thuis, op Zoom) zijn mensen van de gemeente met van die apparaten onkruid aan het weghalen. Wat een herrie, ik hoop dat het straks ophoudt Ben al zo nerveus!
Ahh spannend, ik duim voor je mee dat ze ff opbokken met die herrie. Succes vanmiddag!
Een abstract dat ik heb geschreven is geaccepteerd voor een posterpresentatie op een conferentie (ERS voor de mensen die ook in ‘mijn’ vakgebied zitten). Helaas kan ik het door omstandigheden niet presenteren, maar zet je zoiets dan alsnog op je cv? En hoe doe je dat?
Geeft überhaupt iemand dan de presentatie of wordt de poster zonder presentator daar neergezet? Dan zou ik het wel gewoon opnemen hoor. ERS leuk!
Iemand anders doet het nu in mijn plaats! Helaas lukt het voor mij nu niet Heel erg balen
Gewoon op je cv zetten hoor. Jammer! Sterkte.
Gefeliciteerd! Goed gedaan en zeker op je cv zetten. Ik ‘ga’ er heen, ben wel benieuwd wat het is en zal zeker even kijken als je me even het nummer stuurt.
Oh ja leuk! Ik pb je morgen even!
Ik was heel gemotiveerd en lekker in de schrijfmodus, dus dacht, ga even aan de slag. Puntje bij paaltje, ben nu al 4 uur bezig met een andere reference manager
Ik heb vorige week gehoord dat mijn promotor eind van dit jaar uit de wetenschap vertrekt en dan dus mij ook niet meer zal begeleiden. Als het goed is komt er wel in ons onderzoeksgebied een nieuwe groepsleider. Ik ben op dat moment ongeveer twee jaar bezig, heb m’n eerste twee papers inhoudelijk redelijk staan (ze moeten nog wel geschreven worden grotendeels maar de data is er). Zijn er mensen die ook halverwege een traject zoiets hebben gehad en tips hebben voor dingen om rekening mee te houden/op te letten/voor te bereiden voor ze weg is? Ze verdwijnt natuurlijk niet van de aardbodem haha maar heeft wel gewoon een andere baan na dit jaar. Leek mij zelf het verstandigst om de projecten die nu redelijk ver zijn met haar echt zo ver mogelijk af te maken voor ze weg is, zodat ze daar nog op mee kan denken. Nou ja ik hoor het graag als iemand ook zoiets heeft meegemaakt!
Sowieso wel echt jammer dat ze weg gaat, heb een goede klik met haar en 't is altijd maar de vraag wat je er voor terugkrijgt natuurlijk.
Haha mijn promotor is ‘t tegenvoorbeeld, zij is associate professor en een andere associate professor van onze afdeling gaat ook dit jaar naar de industrie dus het kan Maar heb toevallig (of nou ja, ik denk niet zo toevallig, zij wist denk ik al dat ze wegging toen haha) pas de papers en figuren helemaal doorgesproken ja dus wat er nog moet gebeuren is op zich duidelijk!
Wat is voor jullie de beste volgorde om een manuscript op te sturen om na te kijken? Ik word zo gek dat ik soms heel veel tijd steek in een artikel en dat het dan helemaal anders moet. Sturen jullie iets per stukje op? Zoals eerst introductie, dan methode etc
Daar is geen waterdicht systeem voor vrees ik :/. Wetenschap is nou eenmaal veel schrijven, herschrijven en herschrijven. Wat ik mijn promovendi aanraad is om een soort extended abstract te schrijven, 1,5 pagina om voor jezelf op een rij te zetten wat de aanleiding en hoofdvraag is, en hoe je de resultaten en discussie voor je ziet (meer puntsgewijs), zodat je houvast hebt als je gaat schrijven en je vast dreigt te lopen. Deze bespreken we altijd voor de promovendus het echte stuk gaat schrijven.
Ik heb gister m’n verdediging gehad en zo genoten! Het was echt waar wat iedereen zei van tevoren: je bent de expert op je eigen papers en topic dus als je er eenmaal zit lukken die vragen wel Keek er al maanden echt heel erg tegenop maar uiteindelijk was het zo’n bijzondere en speciale dag. Zelfs een traantje weggepinkt toen de bul werd uitgereikt (ook omdat het cum laude bleek).
Wat anderen hier ook wel zeggen, je realiseert je dat je ondanks heel veel tegenslagen (in mijn geval burn-out van mezelf en m’n promotor, nasty breakup) tóch die titel hebt binnengesleept. Heel bijzonder!
Ontzettend gefeliciteerd!
Gefeliciteerd!
Gefeliciteerd!!
Gefeliciteerd!!
Van harte gefeliciteerd, zou je mij kunnen vertellen wat cum laude PhD halen betekent, hoe haal je dat?
Wat fantastisch! Gefeliciteerd! Geniet van je post-verdediging wolk!