Hallo ben ik weet met onzekere Schorpioen vragen. Met hoe veel kennis/kunde gingen jullie je phd in?
Er is op mijn afdeling nogal sterk gehint dat er een phd positie vrij komt en dat ze me daarvoor willen aannemen. Ik vond het nogal cryptisch (“hé kurisu er komt een phd bij voor project X en met data y, ik laat je weten als de vacature online staat en dan kan je solliciteren”) maar volgens mijn tweede supervisor (phd) is dit gewoon de manier van communiceren van die man en betekent het dat hij me al in gedachten heeft voor die positie.
Het onderwerp vind ik helemaal leuk, ik wil al sinds begin 2020 een phd hier, het project zelf is een ~ uitdaging ~, en ik zou het wel willen doen. Ik ben alleen zo bang dat ze van me verwachten dat ik net zo werk als mijn tweede supervisor. Ik heb mijn talenten maar de dingen die hij doet is niet deel van m’n pakket. Ik ga uiteraard wel vragen stellen over hun verwachtingen en wat het project helemaal precies inhoudt enzo, maar ik probeer me ook voor te bereiden op teleurstelling 
Het stomme is dat ik ook al ben uitgenodigd voor een tweede gesprek bij een andere phd ergens anders, en nu moet ik mogelijk een keuze maken tussen project wat beter bij mijn talenten past en afdeling/onderwerp wat ik leuker vind
(of ja kan altijd nog afgewezen worden voor beide natuurlijk als ze erachter komen hoe incapabel ik eigenlijk ben haha)